Stirling solar

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Teji
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 28/10/13, 10:53
x 1

Stirling solar




par Teji » 09/05/17, 11:45

Hallo aan u

Ik ben op zoek naar een simpele en compacte manier om solar Stirling te testen, en kwam het volgende concept tegen, op het idee om een ​​soort van vinnen/pinned koelers of 'heatsink' te gebruiken. het is vergelijkbaar met een bèta, waarbij de ruit is vervangen door een nok: het lijkt gemakkelijker te maken (ook bij 3D-printen...). Je kunt je voorstellen dat de camera is gekoppeld aan een generator.
De bovenste radiator van het spike-type (2 series groeven van 90°) wordt blootgesteld aan geconcentreerd zonlicht (hier in rood om warmte te symboliseren, maar matzwart geverfd). De onderkant is ook gegroefd voor een betere warmteverdeling, met een tocht om lucht te verdrijven, waardoor het dode volume tot een minimum wordt beperkt. Hetzelfde hieronder...
De verdringer bestaat uit 2 delen gescheiden door 40 mm steenwol, met een afschuining waardoor het gas aan de onderkant van de groeven naar het andere vlak kan passeren. De omtrek wordt ingenomen door roestvrijstalen rietje dat als regenerator fungeert.
De werkende zuiger aan de onderkant is voorzien van een watergekoeld koelblok.
Alles in een 200 mm roestvrijstalen buis 'hemd' van het rokerij-type.
De verdringer en de zuiger worden geleid door een cilindrische nok. 2 sinusoïden per omwenteling, voor 2 symmetrische steunen. De offset is hier 45°, kan worden ingesteld op 40° om overeen te komen met de #80° van de klassieke beta-rhomboïde.
We kunnen een dubbele groef overwegen om de kinematica van de verdringer en de zuiger apart te regelen, en om de Stirling-cyclus te optimaliseren...

Lijkt deze benadering u coherent? Ik ben benieuwd naar jullie beoordelingen ;-)

Beeld

geanimeerd...
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Stirling solar




par chatelot16 » 09/05/17, 18:56

het idee om vinnen in het warme gedeelte en in het koude gedeelte te plaatsen is al bij me opgekomen... en een koude warmtewisselaar tussen de regenerator en de koude cilinder

Als u goed nadenkt, hoeft het gas niet te worden opgewarmd als het zich eenmaal in het volume boven de verdringer bevindt: het is beter om het te verwarmen bij het verlaten van de regenerator om er zeker van te zijn dat het volume boven de verdringer zich alleen met heet gas vult

voordeel van verwarming door een wisselaar en niet door iets geïntegreerd in de mechanica: de wisselaar kan in temperatuur stijgen tot de grens van de weerstand van de materialen zonder angst voor uitzetting en vervorming, wat niet het geval is met vinnen in een cilinderkop die passen de zuiger

blijft het grootste probleem: een rendabele toepassing vinden voor stirling: voor zonne-energie heeft stirling alle veldslagen verloren: fotovoltaïsche energie is er voor een redelijke prijs, stirling heeft geen schijn van kans meer

voor gemiddelde temperaturen zoals stoomketels hebben stoommachines beslist gewonnen: krachtiger voor dezelfde grootte... of kleiner en goedkoper voor hetzelfde vermogen

voor temperaturen waarbij de waterdamp niet optimaal is, zijn er koelgassen van warmtepompen: de werking van de koelmachine is vergelijkbaar met Stirling: we zouden Stirling koelmachines kunnen maken: als we ze niet maken voor de koelkast of de vriezer dan is het dat de stirling duurder is

er zijn veel gekoelde stirlings voor het vloeibaar maken van gassen: ik zag een beschrijving van een stirling voor het maken van vloeibare stikstof aan de universiteit van straatsburg: een stirling gemaakt door philips, geen doe-het-zelf, maar een perfect bestudeerd trucje ... precies met warm en koud gedeelte door wisselaars
0 x
Teji
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 28/10/13, 10:53
x 1

Re: Stirling solar




par Teji » 10/05/17, 11:46

Bedankt chatelot16 voor deze constructieve opmerkingen!

Ik begin met het vervangen van het hoofdframe...
blijft het grootste probleem: een rendabele toepassing vinden voor stirling: voor zonne-energie heeft stirling alle veldslagen verloren: fotovoltaïsche energie is er voor een redelijke prijs, stirling heeft geen schijn van kans meer

mijn probleem is niet industrieel, het is dat ik zelf geen fotovoltaïsche cellen kan maken!
Idealiter lijken creaties van dit type mij betaalbaarder, langzame motoren (een paar Hz), diameter #1m in orde van grootte
grote Stirlingtest lage temp. : 2kW zonne-energie (niet of weinig geconcentreerd)
ZonPulse 500W
in de tussentijd wekt het in handen krijgen van een klein systeem mijn nieuwsgierigheid op...

het idee om vinnen in het warme gedeelte en in het koude gedeelte te plaatsen is al bij me opgekomen... en een koude warmtewisselaar tussen de regenerator en de koude cilinder
Als u goed nadenkt, hoeft het gas niet te worden opgewarmd als het zich eenmaal in het volume boven de verdringer bevindt: het is beter om het te verwarmen bij het verlaten van de regenerator om er zeker van te zijn dat het volume boven de verdringer zich alleen met heet gas vult
voordeel van verwarming door een wisselaar en niet door iets geïntegreerd in de mechanica: de wisselaar kan in temperatuur stijgen tot de grens van de weerstand van de materialen zonder angst voor uitzetting en vervorming, wat niet het geval is met vinnen in een cilinderkop die passen de zuiger

deze opmerkingen zijn zeer samenhangend, maar de opbrengstwinst heeft - a priori - als logisch gevolg een complexiteit van de realisatie: ik zoek de eenvoudigst mogelijke realisatie ... maar ik zal graven ...

voor gemiddelde temperaturen zoals stoomketels hebben stoommachines beslist gewonnen: krachtiger voor dezelfde grootte... of kleiner en goedkoper voor hetzelfde vermogen

dit kan een aanwijzing zijn: geconcentreerde zonne-energie stelt je in staat om goede temperaturen te bereiken en van de water- naar de dampfase over te gaan (de eerste motor erboven draait 180°)

voor temperaturen waarbij de waterdamp niet optimaal is, zijn er koelgassen van warmtepompen: de werking van de koelmachine is vergelijkbaar met Stirling: we zouden Stirling koelmachines kunnen maken: als we ze niet maken voor de koelkast of de vriezer dan is het dat de stirling duurder is

voor mij niet mogelijk om te 'sleutelen' aan koelgassen :-/
Het algemene niet-gebruik van Stirling voor deze toepassingen is te wijten aan het gemak en de stilte van de elektromotor gekoppeld aan een gekoelde compressor, afgesloten en superbetrouwbaar

er zijn veel gekoelde stirlings voor het vloeibaar maken van gassen: ik zag een beschrijving van een stirling voor het maken van vloeibare stikstof aan de universiteit van straatsburg: een stirling gemaakt door philips, geen doe-het-zelf, maar een perfect bestudeerd trucje ... precies met warm en koud gedeelte door wisselaars

voor zover ik weet, is superkoud HET domein van Stirling...
Ik zag ook een kleine Stirling-groep met vrije zuiger gebruikt in koelers: efficiënter en krachtiger dan een Peltier!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Stirling solar




par Gaston » 10/05/17, 12:15

Teji schreef:Ik zag ook een kleine Stirling-groep met vrije zuiger gebruikt in koelers: efficiënter en krachtiger dan een Peltier!
Efficiënter ja.
Krachtiger... niet echt: deze Stirling weegt 1,9 kg voor een thermisch vermogen van 40W (en een verbruik van 50W) terwijl deze Peltier-module weegt 1,8 kg voor hetzelfde vermogen (en een verbruik van 70W).

Bij vergelijkbaar vermogen is de Stirling veel luidruchtiger, complexer (om nog maar te zwijgen van de besturingselektronica) en duurder dan een Peltier...


Uiteindelijk is de Stirling alleen gerechtvaardigd in vergelijking met de andere oplossingen door zijn hoge efficiëntie... die een constructie met hoge precisie vereist (en over het algemeen een operatie met Helium, zelfs met Waterstof).
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Stirling solar




par izentrop » 11/05/17, 00:00

Hallo,
Een peltier van 40 W zal moeite hebben om +4° te behouden bij een buitentemperatuur van 25° (bierpomp), terwijl een stirlingkoeler een temperatuur van -40° kan handhaven met 48 W verbruik http://fpsc.twinbird.jp/legacy/en/catalog_SC-DF25.pdf
Maar niet binnen het bereik van alle budgetten https://www.amazon.com/gp/product/B008B ... ullets-btf

Een algemeen openbaar diepvriesmodel bij -18° bij buitentemperatuur van 30° http://fpsc.twinbird.jp/legacy/en/sc_c925_box_e.html
Aan de andere kant heb ik de prijs niet gevonden of werd deze op de markt gebracht?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 354-gasten