Vortex voor 106

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
marino.p
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/02/17, 17:01

Vortex voor 106




par marino.p » 22/02/17, 17:15

Dag
Ik zou graag je mening willen over de wervelingen, ik heb onder mijn auto's een Peugeot 106 fase 2 1.0l eenpuntsinjectie uit 1999, en ik zag dat er enkelen zijn die de draaikolk hebben vervaardigd en blijkbaar zijn ze tevreden met het resultaat. Aan de andere kant, omdat het zo dicht mogelijk bij de inlaat moet worden gemonteerd, hoe een vortex moet worden geïnstalleerd zoals wat wordt verkocht (in een cilinder en twee turbines). Als je het al hebt gedaan op een 106 zelfs met een modificatie zul je erg aardig zijn, ik dacht aan het aanpassen van het luchtfilter, dat wil zeggen om deze vortex in het filter te plaatsen en het luchtsysteem te komen plaatsen dat zich boven de injectoreenheid bevindt en het uit het filter heeft gehaald lucht.
merci d'avance
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: vortex voor 106




par Janic » 23/02/17, 08:05

ga naar QUANTHOMME/VORTEX waar je verschillende tests, formulieren en resultaten vindt. Ik zette een vortex op R25, op Twingo, op 406, op mondeo, op focus, enz... met altijd een aanzienlijke vermindering van CO inclusief de laatste benzine van 1998 bij CT: 0.00 CO
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: vortex voor 106




par izentrop » 23/02/17, 09:03

Een flexibel gedrag, yaksa van waar.
De kunst is om zo min mogelijk te anticiperen en te remmen (een hele training : Wink: ): Om bij de ingang van een dorp op 50 te komen, laat je het gaspedaal op het juiste moment los.
Tijdens de vertraging worden de injectoren doorgesneden.

Maar aangezien je liever naar de onzin van Quanthomme luistert, ga je je geld uitgeven aan een nutteloze gadget, dat weet ik zeker. :frons:

PS: ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb. : Wink:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vortex voor 106




par Janic » 23/02/17, 10:32

marino hallo
Een flexibel gedrag, yaksa van waar.
De kunst is om zo min mogelijk te anticiperen en te remmen (een hele training : Wink: ): Om bij de ingang van een dorp op 50 te komen, laat je het gaspedaal op het juiste moment los.
Tijdens de vertraging worden de injectoren doorgesneden.
Maar aangezien je liever naar de onzin van Quanthomme luistert, ga je je geld uitgeven aan een nutteloze gadget, dat weet ik zeker. :frons:
PS: ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb.

Het zou me hebben verbaasd als de sceptische heer geen theoretische mening had.
Ik heb al tientallen jaren een zacht, groen gedrag. Sinds diezelfde decennia noteer ik mijn consumpties op dezelfde cursus (400km) met de computer aan boord en de besturing volledig tot vol. Ik accelereer langzaam, ik rem niet bijna op een voldoende afstand, zodat het voertuig langzamer rijdt en de rem alleen gebruikt voor de stop, enz ... Maar zodra de vortex in de handen is gemaakt (het kost niet dat één uiteinde van plaatwerk en één schuif) daalt het verbruik tussen 0.5 en 1 l / 100 met een toename van het gemolte koppel in de waarderingen en de snelheid van CO-daling, zoals blijkt uit de metingen op de CT-bank.
Dus zoals gewoonlijk heeft izentrop ongelijk, hij geeft de voorkeur aan toespraken boven experimenten.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
marino.p
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/02/17, 17:01

Re: Vortex voor 106




par marino.p » 03/03/17, 16:19

Hallo allemaal
Ik begrijp niet dat ik geen bericht had van je antwoorden in mijn e-mails. Ik zei tegen mezelf dat we het opgaven.
ja ik zag op de forum wat je me vertelde, maar ik kan niets vinden voor 106 fase 2, wat me zou interesseren is als een van jullie het al heeft gedaan, ik zou graag willen weten hoe.
Ik las ook een persoon die het er niet mee eens is dat het juist is, maar je moet het proberen, vooral omdat je niets moet kopen, hoe dan ook, het is zoals iedereen die gelooft die niet gelooft.

bedankt en een mooie dag verder
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Vortex voor 106




par Flytox » 04/03/17, 10:38

[quote = "marino.p"
ja ik zag op de forum dat je me vertelde maar ik vind niets voor 106 fase 2, wat mij zou interesseren is als een van jullie het al heeft gedaan, ik zou graag willen weten hoe.
Ik las ook een persoon die het er niet mee eens is dat het juist is, maar je moet het proberen, vooral omdat je niets moet kopen, hoe dan ook, het is zoals iedereen die gelooft die niet gelooft.
[/ Quote]

Gezien het extreem hoge aantal voertuigmodellen en het relatief lage aantal onderzoekers van dit systeem, zou het echt een coup de bolt zijn dat je iemand vindt die zich al op hetzelfde voertuig heeft gerealiseerd als jij, wat genoeg geeft van informatie zodat het reproduceerbaar is en dat het echt is ontwikkeld ..... Kortom, het principe is interessant en geeft goede resultaten op sommige motoren, maar er is alle kans dat het aan jou is om doe de bouw en de ontwikkeling. Je kunt je laten inspireren door de meest serieuze / gedocumenteerde constructies.

Om het onderwerp te kwalificeren, is turbulentie een vrij goed bestudeerd fenomeen op recente motoren vanwege strikte specificaties voor het verbruik en de uitstoot van verontreinigende stoffen. Op een recente motor geladen met elektronische sensoren, enz ... Ik geloof geen seconde dat je alles kunt verbeteren, hoogstens geen verschil, maar met het niet-nul risico van het verslechteren van de conso (die je kunt meten) en of emissies (die u zelf niet kunt evalueren).

Op een oude zeur als een brandstofgolf daarentegen is het de ideale niche, sommige inlaatsystemen zijn echt archaïsch en je kunt beweren dat je het brandstofverbruik en de uitstoot kunt beperken, de flexibiliteit kunt verbeteren, enz... met een kans ook om het maximale vermogen te beperken (wat maakt het uit, het wordt maar zelden gebruikt).
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vortex voor 106




par Janic » 04/03/17, 13:30

Om het onderwerp te kwalificeren, is turbulentie een vrij goed bestudeerd fenomeen op recente motoren vanwege strikte specificaties voor het verbruik en de uitstoot van verontreinigende stoffen. Op een recente motor geladen met elektronische sensoren, enz ... Ik geloof geen seconde dat je alles kunt verbeteren, hoogstens geen verschil, maar met het niet-nul risico van het verslechteren van de conso (die je kunt meten) en of emissies (die u zelf niet kunt evalueren).
Ik deel dit standpunt niet helemaal, uit ervaring! De 106 fase 2 beslaat de periode van 1996 tot 2003, dat wil zeggen dezelfde periode als de modellen die ik heb uitgerust met sensoren en elektronica.
het is echter niet nutteloos om er aandacht aan te besteden, bepaalde modellen genereren hun eigen draaikolk, het is dus noodzakelijk om dit te controleren om niet nog een tegengestelde draaikolk te veroorzaken (richting van de vinnen).
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten