WKO motor van een auto voor ECS

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

WKO motor van een auto voor ECS




par fabio.gel » 17/12/15, 18:42

Dag

Zoals u weet, zijn de prestaties van een auto met thermische motor verre van verschrikkelijk, hij warmt meer op dan hij gaat : Cry:
Installeer een watertank in de kofferbak van de auto met:
- een eerste warmtewisselaar gekoppeld aan het autokoelsysteem.
- een tweede wisselaar die kan worden aangesloten op een externe opslagtank (tank voor warm water voor huishoudelijk gebruik).

Werkingsprincipe

Ik ben aan het rijden, de kofferbakballon warmt op.
Ik kom aan bij mijn accommodatie, ik sluit mijn tank voor warm water voor huishoudelijk gebruik van het huis aan.
Ik verplaats calorieën.

Bezoek:
Het volume water om gewicht en overconsumptie in evenwicht te houden.
Rijtijd afhankelijk van het te verwarmen volume.
Maximale temperatuur bereikt in de bagageruimtetank.

Zeker een idee bij de c... of al genoemd.

Fabio
1 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/12/15, 19:33

Uitstekend, ik stem 10/10 voor het idee.

Welnu, je moet kijken of het de moeite waard is om een ​​klein reservoir met warmteoverdrachtsvloeistof in de kofferbak te vervoeren, en dan moet je ook een vacuümklep aan de voertuigzijde maken en een ontluchtingsleiding aansluiten op een leiding die naar de warmwaterketel gaat. . Er zit druk in! Ook heb je een wisselaar in huis nodig. En tot slot is het nodig om een ​​veilig systeem te creëren dat het koelcircuit weer vult met gekoelde vloeistof zonder dat er luchtbellen neerslaan (anders is de koeling van het motorblok niet goed).

Daar had ik al aan gedacht om de lunch au bain-marie op te warmen, in een daarvoor voorzien RVS compartiment in het motorblok : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 17/12/15, 19:48

Je tussendoortje opwarmen in de buurt van het motorblok is makkelijk (net vervuiling vermijden en lang genoeg rijden), voor de rest gaat het mijns inziens rechtstreeks naar de gasfabriek voor een meer dan bescheiden herstel...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Ver van de jaguar V12




par fabio.gel » 17/12/15, 20:44

Ahmed schreef:Je tussendoortje opwarmen in de buurt van het motorblok is makkelijk (net vervuiling vermijden en lang genoeg rijden), voor de rest gaat het mijns inziens rechtstreeks naar de gasfabriek voor een meer dan bescheiden herstel...


Wat een gascentrale betreft, weten de ingenieurs van Jaguar zo goed ^^

Beeld
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 17/12/15, 20:52

Vat dit niet verkeerd op, het is slechts mijn mening en ik veroordeel je op geen enkele manier...

Ik vind dat als ik tien ideeën heb, als er na het sorteren nog steeds een goede is, dat een heel goede score is!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/12/15, 21:59

om warmte op te slaan heb je een bepaald gewicht aan water nodig, en om dit gewicht aan water te transporteren verhoogt het energieverbruik van de auto... is er een voordeel? ik ben bang van niet

maar het zou de moeite waard zijn om een ​​berekening te maken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 18/12/15, 02:57

Berekening voor college: water gaande van 20 tot 80°C aanvragen
4,18x60=250,8KJ/liter d.w.z. gedeeld door 3600seconden 69Wh/liter en 69KWh/m3 te verwarmen water!!
Dus een auto die gedurende een uur 17,2 kW mechanisch vermogen ontwikkelt met een efficiëntie van 20% (typisch zoals trappende mannen), geeft 4 keer meer warmte af, d.w.z. deze 69 kWh aan warmte in een uur, en kan daarom een ​​ton water van 1 m3 tot sjouwen voor elk uur weg!!
Elk kwartier zou het nodig zijn om onderweg te stoppen om een ​​boiler te vullen en op te laden met koud water!!

Lastig want een auto gooit vol afvalwarmte de lucht in!!

Bewegen die onze afvalstoffen blootlegt!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/12/15, 05:43

Vanuit een andere hoek gezien... gewoon:
1) vul een tank van 330 liter, 20 minuten of 1/2 voor aankomst op uw bestemming, om te eindigen met een temperatuur van 80°C,
2) het is dus niet nodig om al deze massa tijdens de hele reis te dragen. Het bespaart brandstof.
3) het leidingwater is op dit moment ongeveer 9°C, dus water van 80°C zou het mogelijk moeten maken om dit water te verwarmen door te mengen, om 1000l water te bieden met een temperatuur van in totaal ongeveer 33°C.

80°C -9°C = 71°C / 3 = 23,7°C + 9°C = 32,7°C
(Verlaag gewoon naar 900l om de temperatuur überhaupt te verhogen...)

4) Mogelijk met Madame's auto, zou het 2l kunnen zijn bij 000°C.

5) Dat is genoeg om 2 badkuipen te vullen (maar we gebruiken maar half gevuld om een ​​bad te nemen en bovenal kunnen we douchen...)

6) Waar het interessant kan worden is om het afvalwater niet te lozen vooraleer de temperatuur ervan te hebben opgemeten en "gevaloriseerd", bijvoorbeeld met een water-water warmtepomp die 's nachts midden in de winter roeit met een COP van 2,5 ...

Het zou het gewone een beetje kunnen verbeteren... Hoeveel kan een warmtepomp halen uit 2 liter water verwarmd tot 000°C? We zouden moeten uitkomen op een COP ~33, maar hoe lang duurt het voordat het 15 bereikt?

Mijn berekening is misschien niet supernauwkeurig (ik beweer niet dat het zo is, corrigeer het alstublieft), maar het is slechts om een ​​idee te geven. In feite zou het ding moeten worden gezien "in een wereldwijd systeem" van de omvang van eXergy. Het kan drastisch veel interessanter worden, deze "bijdrage", als we te maken hebben met een passiefhuis!
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

No problemo




par fabio.gel » 18/12/15, 07:19

Ahmed schreef:Vat dit niet verkeerd op, het is slechts mijn mening en ik veroordeel je op geen enkele manier...

Ik vind dat als ik tien ideeën heb, als er na het sorteren nog steeds een goede is, dat een heel goede score is!


Maak je geen zorgen, Ahmed, mijn filosofie is om dingen voor elkaar te krijgen (probeer op te slaan voordat je iets nieuws produceert), dus alle kritische informatie die dingen voor elkaar krijgt, is goed om te nemen ^^.
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56




par lilian07 » 18/12/15, 10:16

Hallo,
Van mijn kant denk ik dat het een goed idee is om te graven...
Ik had er een tijdje over nagedacht, maar zoals Ahmed zo treffend opmerkt... er is een delta tussen ideeën en ideeën die levensvatbaar zijn.
Om in het beton te komen en je te helpen....
De verloren energie is kolossaal en vertegenwoordigt veel meer energie dan alle hernieuwbare energieën van het moment...voorbeeld voor een dagelijkse reis waar we het hier over hebben: 330l op 80° gebracht (Obamot quote) voor 20 minuten reizen voor een klein voertuig .

Bovendien vertegenwoordigt het de meerderheid van de bevolking en is er zowel in de zomer als in de winter dezelfde hoeveelheid (duurzaamheid van energie, enz.)

Ten slotte is de hoeveelheid getransporteerd water niet zo belangrijk, het zou nodig zijn om de ruimte te optimaliseren omdat de ruimte van de kofferbak nog steeds belangrijk is / zie veroordelen van een achterbank
Ik denk dat de hoeveelheid energie die verloren gaat door overgewicht te verwaarlozen is... aan de ene kant hebben we E=mgh (om de potentiële energie alleen te variëren in het geval van beklimmingen, helpt het geval van afdalingen de tractie, dus als we beginnen bij punt A om terug te keren naar punt A en als we de extra ondersteuning op de wielen verwaarlozen, verliezen we niet veel….) - ton voertuig.
Daarbij komt nog de hoeveelheid hete massa van de motor en zijn water….
Er zijn andere beperkingen om te evalueren, maar het is geen slecht idee:
Technisch gezien zou het nodig zijn om te proberen dit te bereiken met auto's van een bepaalde leeftijd (10 jaar) in plaats van een sedan en geprobeerd te "pluggen" op de slang van de radiatorbypass.
We zouden eventueel kunnen testen om een ​​hydraulische snelkoppeling op de auto te bevestigen (die discreet uit de grille komt) en hetzelfde aan de huiszijde te hebben (kleine doe-het-zelfzaak).
Een kleine schakelaar aan de huiszijde activeert gedurende enkele minuten de circulatie van water voor uitwisseling in de warmwaterboiler of verwarmingsbuffertank in de winter.
In bepaalde habitatconfiguraties denk ik dat het eenvoudig te bereiken is….
Zorgvuldig te bestuderen, want de benutte energie is kolossaal.
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten