Ecodriving, ja ... maar kijk uit voor vroegtijdige slijtage!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Ecodriving, ja ... maar kijk uit voor vroegtijdige slijtage!




par Christophe » 26/03/14, 11:32

Als econoloog, en zoals velen hier neem ik aan, oefen ikEcorijden altijd.

Hier is een onderwerp dat advies geeft over hoe het te oefenen: verbruik-minder-auto/eco-rijden-in-de-praktijk-advies-dat-werkt-t10265.html

Alleen nu, vandaag twijfel ik een beetje aan deze manier van rijden omdat het op verschillende niveaus voortijdige slijtage kan veroorzaken!

Van mijn kant zie ik al 2 belangrijke (in te vullen):

a) voortijdige verstopping van de motor: EGR-klep en roetfilter op diesels...

b) voortijdige slijtage van de remschijven: de mijne zijn HS op 105 km hoewel ik nog NOOIT remblokken heb vervangen, reden gegeven door de monteur, "Je remt niet hard genoeg, de schijven raken verstopt met remblokresten en slijten sneller"...gegoten en uw staal is waarschijnlijk ook te zacht, het slijtgedeelte zijn de remblokken, niet de schijven...Kortom, nog een geplande veroudering...

Bewerk hier foto's van de meest gedragen schijf: consumeer-minder-auto/eco-driving-ja-maar-pas op-voor-voortijdige-slijtage-t13162-40.html#p271788

Er zijn zeker andere punten die je zult voltooien ...

Dus daar heb je het, mijn advies voor vandaag: oefen het grootste deel van de tijd met eco-rijden, maar af en toe een beetje "sportiever" rijden (zeg 10% van de tijd?) kan helpen de levensduur van je auto te verlengen voertuig...
Dernière édition par Christophe de 29 / 03 / 14, 23: 03, 1 keer bewerkt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 26/03/14, 11:43

Voor de remschijven had ik ook recht op de opmerking bij de technische controle: "de remschijven zijn versleten" ... bij 50000 km en zonder ooit de remblokken te hebben vervangen :schok:

In feite lijken ze gebaseerd te zijn op de staat van het oppervlak van de schijf (vroeger was het de resterende dikte van het metaal), en als het niet genoeg wordt gebruikt... roest het : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 26/03/14, 11:54

Ja roest of stukjes remblokken die "versmelten" met de schijf...50 km zoveel erger dan ik...

Kortom, dit verraadt een achteruitgang van de kwaliteit van de gebruikte staalsoorten (ik heb roestige schijven gezien op nieuwe auto's bij de dealer!!) alweer een commerciële bullshit...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 26/03/14, 12:44

christophe hello
Kortom, dit verraadt een achteruitgang van de kwaliteit van de gebruikte staalsoorten (ik heb roestige schijven gezien op nieuwe auto's bij de dealer!!) alweer een commerciële bullshit...

Het is onvermijdelijk! de schijven zijn niet van roestvrij staal. Het hangt allemaal af van de tijd die verstrijkt tussen de fabricage, de buitenopslag, vooral in het natte seizoen, en de aankomst bij de dealer.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 26/03/14, 12:58

Zeker niet in roestvrij staal, maar er zijn staalsoorten die min of meer gevoelig zijn voor roest...in dit geval moeten het staalsoorten zijn die niet erg resistent zijn!

Hoe dan ook, roest of niet is niet echt het debat: het is ondraaglijk dat schijven sneller verslijten dan remblokken... of anders moet je me mechanisch uitleggen waarom (ik moet een beetje dom zijn...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Eco-driving, ja ... maar kijk uit voor voortijdige slijtage




par Did67 » 26/03/14, 13:44

Christophe schreef:
de mijne zijn defect bij 105 km, hoewel ik nog NOOIT remblokken heb vervangen, reden gegeven door de monteur, ..


Zijn het HS?????

Ik getuig dit, tweemaal herhaald:

- mijn vrouw gaat naar de garage voor een rem (waar - het was op mijn "voorouders" die ongeveer 350 km gingen)

- 2 uur later, telefoontje van mijn vrouw: ik stuur je de monteur

- "hallo meneer, u moet de banden verwisselen, ze zijn versleten, ik heb niet het recht om u zo te laten gaan"

- zoals ik eerder had gecontroleerd, waren ze dichtbij maar hadden ze de slijtagesporen niet bereikt

- dus vertelde ik hem dit: je bent verplicht mij te informeren; u kunt mij vragen een verklaring van afstand te ondertekenen; maar als je mijn voertuig houdt, is het een inbeslagname; fax me alstublieft de tekst waarop u dit baseert!

- en mijn vrouw vertrok met de auto.

Dit werd herhaald in een ander Auto Center waarvan ik de naam niet zal noemen.

[de juridische realiteit is wat complexer; er is inderdaad de mogelijkheid, voor niet-betaling van een factuur, om een ​​voertuig te houden!]

Het is gewoon om te zeggen dat "hard selling" een gangbare praktijk is in deze branche! Met valse argumenten.

Dit is ook "bewezen", op een verborgen camera, in een programma van het type "Special Envoy".

Ik specificeer ook dat het in het geval van het wisselen van velgen economisch onredelijk kan zijn om een ​​"bijna versleten" band opnieuw te monteren (omdat montage / balanceren meer kost dan de pro rata prijs van het resterende rubber !!!). Dit is iets anders. En ik kan het begrijpen. In het geval dat ik noem, hadden ze net de wielen gedemonteerd / opnieuw gemonteerd.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Eco-driving, ja ... maar kijk uit voor voortijdige slijtage




par Did67 » 26/03/14, 13:49

Christophe schreef:
b) voortijdige slijtage van de remschijven:...


Ik twijfel ten zeerste. Ik ben een erg langzame remmer: ik probeer nooit te remmen [wat ik natuurlijk niet kan].

Mijn schijven zijn, behalve na langdurig afsluiten, soepel. Geen sporen van klevende slijtageresten... Nooit gezien!

Aan de andere kant, ja, daarna langdurige uitschakeling[een paar dagen], op al mijn auto's zijn de schijven ontpit. Op degene die heel weinig beweegt, komt het zelfs voor dat de kussentjes "vastzitten". Ik moet een beetje forceren bij de eerste start!

Ik denk - ik heb de test niet gedaan - dat remmen als een bruut dit alleen maar erger zou maken: door de schijven bijna tot rood te verhitten, kan dit de oxidatie alleen maar versnellen!

Nee, het is waarschijnlijk onzin, jouw verhaal...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/03/14, 14:22

Dit alles is niets nieuws,

Op mijn Citroën Visa of 104 uit de jaren 80 sleten de achterste remtrommels sneller dan de voeringen, waardoor de trommel vóór de voeringen moest worden vervangen.

De kwaliteit van de schijven is erg variabel geworden en is veel gedaald op de low-end modellen, daarna heeft deze daling zich verspreid naar de hogere reeksen...
Natuurlijk hadden de professionals het antwoord: "Je rijdt te veel in de stad, de rode lichten..."

Het ecorijden doet iets meer fout, maar dit is omkeerbaar op niet-supercharged benzinemodellen. Op diesel is het een ramp, met name vanwege de EGR waarvan de uitlaatgassen opnieuw in het inlaatcircuit condenseren op de wanden en aanzienlijke en onherstelbare vervuiling veroorzaken ...

Anders is zuinig rijden en rijden op lage snelheid erg zuinig, ondanks de vele tegenstanders die over het onderwerp hebben gesproken. Beperking 70 km / h op het apparaat

Ter illustratie een verbruiksrecord met een model op benzine:
Peugeot 308: verbruiksrecord met 2,8 l/100 km...Met een gemiddelde snelheid van 56.5km/u...
Gezien de omstandigheden van het record is de maximumsnelheid nooit hoger geweest dan 60 km/u...

De aankondiging van de snelheidsverlaging naar 80km/u in plaats van 90 op het secundaire netwerk gaat ook in deze richting.
Voor de elektromobilist die ik ben, is dit goed nieuws waardoor elektrische auto's autonomer kunnen worden door de nieuwe limieten te respecteren die in de richting van een rustiger rijgedrag gaan...
Maar het lijdt geen twijfel dat het protest georganiseerd zal worden en dat de regering zich aan de voorstellen zal houden...
Overigens zou deze maatregel het brandstofverbruik en het economisch tekort verminderen... evenals de belastinginkomsten op brandstof... Het zou ook de belastinginkomsten op te hard rijden verhogen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Eco-driving, ja ... maar kijk uit voor voortijdige slijtage




par Hic » 26/03/14, 15:44

hi Christophe

Abrasieve silica- of kwartsafzettingen zouden consistenter zijn.
doe je alle terreinen?
spuit de remschijven met een waterstraal.

Christophe schreef:Als econoloog, en zoals velen hier neem ik aan, oefen ikecorijden altijd.

Hier is een onderwerp dat advies geeft over hoe het te oefenen: https://www.econologie.com/forums/l-ecocondu ... 10265.html

Alleen nu, vandaag twijfel ik een beetje aan deze manier van rijden omdat het op verschillende niveaus voortijdige slijtage kan veroorzaken!

Van mijn kant zie ik al 2 belangrijke (in te vullen):

a) voortijdige verstopping van de motor: EGR-klep en roetfilter op diesels...

b) voortijdige slijtage van de remschijven: de mijne zijn HS op 105 km hoewel ik nog NOOIT remblokken heb vervangen, reden gegeven door de monteur, "Je remt niet hard genoeg, de schijven raken verstopt met remblokresten en slijten sneller"...gegoten en uw staal is waarschijnlijk ook te zacht, het slijtgedeelte zijn de remblokken, niet de schijven...Kortom, nog een geplande veroudering...

Er zijn zeker andere punten die je zult voltooien ...

Dus daar heb je het, mijn advies voor vandaag: oefen het grootste deel van de tijd met eco-rijden, maar af en toe een beetje "sportiever" rijden (zeg 10% van de tijd?) kan helpen de levensduur van je auto te verlengen voertuig...
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: Eco-driving, ja ... maar kijk uit voor voortijdige slijtage




par Christophe » 26/03/14, 16:13

Did67 schreef:Ik twijfel ten zeerste. Ik ben een erg langzame remmer: ik probeer nooit te remmen [wat ik natuurlijk niet kan].

(...)

Nee, het is waarschijnlijk onzin, jouw verhaal...


Ja ik voel me als een duif in het verhaal maar feit is dat de schijven wel degelijk kreupel zijn:

a) het trilt tijdens het remmen alsof ze gesluierd zijn terwijl ik nog nooit als een pestkop heb gereden (die de schijven versluiert ...) ...

b) ze zijn ook goed gegraven ...

Kijk naar Gaston die alleen 50 000 km met zijn schijven heeft gemaakt ... er is geen twijfel: er is een mechanische zwendel ...

ps: zolang we in de auto's zitten, is hier een kleine tafelhoekberekening https://www.econologie.com/forums/auto-estim ... 13163.html (te verfijnen)
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 216-gasten