Doorgeven van de Pantone

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Sdc77
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 22/06/05, 16:52
Plaats: Frankrijk

Doorgeven van de Pantone




par Sdc77 » 20/12/05, 18:04

Hallo iedereen.
Voor degenen zoals ik die een watermotor willen laten draaien, maar terwijl ze wachten om daar te komen kostbare besparingen en een gebaar voor de planeet willen maken, en die de Pantone een beetje ingewikkeld vinden om te bereiken tegen lagere kosten en zonder gereedschap, Ik moedig hen aan om de inhoud van deze site aandachtig te lezen !!
Ze praten over waterdoping van de motoren, en regelcircuits van de zuurstofsensor enz...
Wees voorzichtig, het is in het Engels, maar het is een goudmijn aan informatie en toegankelijk voor iedereen (behalve degenen die allergisch zijn voor het Engels). : Roll: )

http://better-mileage.com/index.html

Ndc.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 20/12/05, 20:23

Bedankt sdc77, deze site is erg interessant!
Lezen in perspectief voor vanavond!!!

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 21/12/05, 18:33

SUPER :D de site Ik zal daar wat tijd moeten doorbrengen om alles te lezen. Ik lees snel wat. Het gevaar van het inspuiten van waterdamp is de opwarming die hierdoor ontstaat ter hoogte van de uitlaat en dit kan de katalysator beschadigen. De warmteopname bij de uitlaat is misschien wel het voordeel dat Pantone heeft ten opzichte van directe stoominjectie...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/12/05, 20:34

Hallo,
Het doet ongeveer hetzelfde als het VIX-systeem
of een reactor die te koud is.
Als het alleen maar vochtige lucht is die je door de motor wilt laten gaan
zet een dweil die in water doorweekt en de lucht uit de motor zuigt
door het te proberen te drogen krijg je een vergelijkbaar resultaat.....

Andre
0 x
Sdc77
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 22/06/05, 16:52
Plaats: Frankrijk




par Sdc77 » 21/12/05, 22:36

Je leest tussen de regels André!
Het middel van je oma tegen de dweil is in ieder geval leuk!!
Nee, dit gaat over het laten stromen van water door de motor, en aangezien ze aanpassingsproblemen hadden door het door te laten zoals het is, raden ze aan om waterdamp te sturen, vandaar dat de pijp rond het uitlaatspruitstuk als wisselaar dient. Dan is er het ZEER interessante deel van het kleine circuit dat de injectie beheert! Alleen al door het opzetten van dit circuit komen we volgens hen al uit op 18% brandstofbesparing! + waterdampdoping die de compressie verhoogt en de temperatuur in de cilinder verlaagt... Kortom, het lijkt op het G-systeem voor luie mensen! ik vind het leuk : Lol:

Ndc.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 21/12/05, 23:17

Ik van mijn kant was in ieder geval van plan om te proberen de uitgang van de bubbler rechtstreeks naar de ingang te injecteren.

Aangezien mijn bubbler eerder klaar zal zijn dan mijn reactor, zal het mogelijk zijn om dopingmetingen in vochtige lucht uit te voeren, zonder door de reactor te gaan.

Aan de andere kant is het zeker dat er minder water zal zijn dan wanneer ik stoom zou injecteren...

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 22/12/05, 10:35

EUH de stoom uit je bubbler rechtstreeks in de inlaat injecteren is niet alsof je je reactor verdrinkt?
Als mijn auto rijdt terwijl de reactor onder water staat, heb ik het gevoel dat ik in een koffiezetapparaat zit. Als ik de rails en de kolenoven erbij doe is het een stoomlocomotief :D.
Ik zou het systeem moeten proberen om het te zien, maar ik herinner me dat André ooit antwoordde aan iemand die waterdamp in de motor wilde sturen "probeer het, je zult zien wat het doet". Impliciet "Ik heb het geprobeerd en ik zal het niet nog een keer proberen"
WAAROM :?
Het is waar dat "wij" Pantonizers in de dop moeite hebben met het ontwikkelen van de reactor. We worden verleid door eenvoudigere oplossingen zoals deze. De doping zoals die hier wordt gepresenteerd is identiek aan die van de Duitse vliegtuigen uit de 2e wereldoorlog (volgens mij). Doping met Pantone is anders en lijkt effectiever volgens Pantone-professionals. Zeker omdat waterdamp heter is, uit fijnere deeltjes bestaat en geladen is met statische elektriciteit. Voor mij is er elektrolyse van het water zoals in een huisverwarmingscircuit wanneer twee radiatoren van verschillende metalen op hetzelfde circuit zijn geïnstalleerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 22/12/05, 10:53

Ja, ik weet het niet. Ik zal het proberen en we zullen zien ;)

Gisteren vond ik een site die zeer uitgebreide waterinjectiekits verkoopt, en ze hebben zelfs een injector die water bij de inlaat spuit.

http://www.aquamist.co.uk/

Volg een rondleiding op de site, het is best interessant.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/12/05, 11:55

Nlc, deze site staat al een tijdje op econo :schok: op een van de eerste artikelen van de site maar het gaat vooral om wedstrijdauto's:

https://www.econologie.com/articles.php?lng=fr&pg=37
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 22/12/05, 12:01

Oeps sorry : Oops:

Ik zag het niet.
Maar het is waar dat ik nog nooit de volledige tour van de (zeer complete!) site heb gemaakt.

Ja, dat is hun doel, het is meer om het vermogen te vergroten door te voorkomen dat de motor oververhit raakt dan om geld te besparen. : Roll:
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten