Voor of tegen de motor te herprogrammeren?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Grandaddy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 21/11/13, 14:19

Voor of tegen de motor te herprogrammeren?




par Grandaddy » 02/01/14, 15:03

Hallo aan alle economen ;)

Ik plaats dit onderwerp om meningen te hebben over de herprogrammeer-engine. Ik heb een kennis die overweegt om deze methode toe te passen om geld te besparen, maar die nog twijfelt over de mogelijke nadelen.

Bovendien lijken de voorschriften met betrekking tot het herprogrammeren van motoren nogal onnauwkeurig (blijkbaar komt het voertuig niet in overeenstemming met zijn homologatie en komt men dus in de illegaliteit terecht).
Ik moet toegeven dat ik er niet echt iets vanaf weet, dus meningen worden op prijs gesteld :)

Heeft iemand hier deze methode wel eens gebruikt? Zou het interessant kunnen zijn of niet echt de moeite waard? Wat mij betreft heb ik de indruk dat veel mensen motorremapping gebruiken om vermogen te krijgen, maar misschien heeft het ook een echt groot belang om brandstof te besparen?

Een artikel om het principe samen te vatten: http://abcmoteur.fr/pratique/pour-contr ... teur-auto/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Voor of tegen het herprogrammeren van de motor?




par Flytox » 02/01/14, 16:42

Opa schreef:Hallo aan alle economen ;)

Ik plaats dit onderwerp om meningen te hebben over de herprogrammeer-engine. Ik heb een kennis die overweegt deze methode toe te passen. verbruik te besparen, maar wie twijfelt nog aan de nadelen potentieel.
...
Zou het interessant kunnen zijn of niet echt de moeite waard? Wat mij betreft heb ik de indruk dat veel mensen motorremapping gebruiken om vermogen te krijgen, maar misschien heeft het ook een echt groot belang om brandstof te besparen?


Dit onderwerp is al behandeld in een ander bericht. Remapping wordt in feite gebruikt om versnelling / kracht te krijgen. We kunnen een beetje besparen op het verbruik, vooral als we in de richting gaan van het verminderen van het vermogen (voor dezelfde motor ergens de kopie van het bedrijfswagenprogramma op het toeristisch model).

...maar als je "blind" knoeit, wat "werkt" beter, zonder de (laboratorium?) instrumenten die prima zijn voor het meten van de vervuiling geassocieerd en identificeer de limieten die niet overschreden mogen worden, is de kans groot dat er veel meer onzin te doen is dan minieme vooruitgang te vinden. Bovendien vermijden alle sites die de voordelen van een nieuwe planning prijzen, zorgvuldig om over vervuiling te praten... en met een goede reden. : Mrgreen:

Bovendien houden "accessoires" zoals katalysatoren helemaal niet van bepaalde risicovolle vermogensexperimenten, zonder dat ze onherstelbaar worden vernietigd. Laten we niet teruggaan naar de dagen vóór Euro 1 enz...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Grandaddy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 21/11/13, 14:19

Re: Voor of tegen het herprogrammeren van de motor?




par Grandaddy » 02/01/14, 17:46

Bedankt voor het antwoord ! Ik zocht naar andere threads hierover, maar kon niets vinden, behalve een uit 2008 (maar misschien heb ik hier verkeerd naar gezocht - zegt x)).

Ja, dus het lijkt me een beetje hoofdpijn en uiteindelijk niet erg voordelig.

Flytox schreef:Bovendien vermijden alle sites die de voordelen van een nieuwe planning prijzen, zorgvuldig om over vervuiling te praten... en met een goede reden. : Mrgreen:


Dat scheen mij inderdaad ook te zijn opgevallen... het hielp me niet om mijn scepsis een beetje te verminderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/01/14, 20:52

het zou zeker nuttig zijn om de programmering aan te passen, maar daarvoor heb je de juiste informatie over het hele systeem nodig! wat te doen zolang de fabrikant de essentiële informatie geheim houdt?

blinde tovenaarsleerling spelen? weinig hoop op een serieus resultaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 02/01/14, 21:43

het zou zeker nuttig zijn om de programmering aan te passen, maar daarvoor heb je de juiste informatie over het hele systeem nodig! wat te doen zolang de fabrikant de essentiële informatie geheim houdt?


+1; De optimalisatie van de fabrikant is met name gemaakt om een ​​minimum aan goedkeuring (acceleratie) aan de motor te geven. We zouden het verbruik kunnen verbeteren door de motor minder fel/krachtig te maken......et niet harder dan 130 km/u......niet erg commercieel allemaal. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 02/01/14, 23:20

Ik ken iemand, die iemand kent (die de man zag, die de beer zag) die de computers herprogrammeert.
Op een 208 (ik heb het exacte model niet) zou hij 0,5 l/100 km hebben gewonnen door de vermogenscurve opnieuw te doen. Het is ook aan vermogen gewonnen (en waarschijnlijk aan koppel).

Volgens hem was de voorraadvermogenscurve "echt vies". Een curve die helemaal niet is afgevlakt...

Ik heb geen definitief antwoord op het herprogrammeren van de vermogenscurve. Ik veronderstel dat de interesse afhangt van de motoren en de geschiktheid van de fabrikantcurven.

Laten we ons voorstellen dat een motor strikt identiek is tussen bijvoorbeeld een 90pk motor en een 110pk motor, dan kan het interessant zijn om een ​​110pk curve te zetten.
Sommige auto's zijn echter prettiger qua rijplezier met 90pk dan met 110pk....
Een motor die bekend staat om zijn kwetsbaarheid, kan een vermogenstoename niet te veel ondersteunen...

Wees vooral voorzichtig en weeg de voor- en nadelen voor uw eigen motor zorgvuldig af op basis van gebruikersfeedback en de betrouwbaarheid ervan.

SixK
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 03/01/14, 08:53

Hallo,

De vermogenscurve van een motor hangt allereerst af van de constructie, nokkenas, resonanties in de spruitstukken, klepdiameters, compressieverhouding, vaste waarden.

Dan kunnen we spelen op het ontstekingsvoorschot en de rijkdom.
Te veel opmars vernietigt de motor, de programmering gebruikt een klopdetector om de opmars permanent te corrigeren.

De rijkdom wordt in een lus geregeld door de zuurstofsensor.

Als we proberen te optimaliseren, door de opmars uit te putten en te vergroten, lopen we het risico stikstofoxiden te produceren, die zuurstof zullen gebruiken, en de sonde zal worden misleid.

Een eenvoudige manier om het verbruik te verminderen, is door een extra veer onder het gaspedaal te plaatsen, die in werking treedt in het eerste derde deel van de race.
Je kunt "je voet afslaan" en je laten afremmen op de beklimmingen.

Dat heb ik gedaan en het is erg handig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/01/14, 11:13

dede2002 schreef:Een eenvoudige manier om het verbruik te verminderen, is door een extra veer onder het gaspedaal te plaatsen, die in werking treedt in het eerste derde deel van de race.
Je kunt "je voet afslaan" en je laten afremmen op de beklimmingen.

Dat heb ik gedaan en het is erg handig.


+1; Ja, maar dit is de limiet van de herprogrammering van de man : Mrgreen: De resultaten zijn een beetje willekeurig, vooral als je haast / zenuwachtig bent.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 03/01/14, 12:06

Om dit probleem op te lossen, vervangt u de veer door een stuk hout... : Cheesy:

Mijn veerinstelling komt overeen met 120 op het vlakke, zodra het een beetje stijgt, laat ik mezelf vertragen.
Ook als je haast hebt, bespaar je tijd als je onderweg niet hoeft te stoppen om te tanken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/01/14, 16:57

Ik heb een "slimme veer" geïnstalleerd...
Maar op de beklimmingen versnelt hij vanzelf...
Het is een mechanisme dat voor mij aan de snelheidskabel trekt... Een cruise control. : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten