Omzetten van een automotor voor stationair gebruik

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Omzetten van een automotor voor stationair gebruik




par dede2002 » 23/10/13, 21:06

Hallo,

Een automotor kan worden gerecycleerd voor verschillende toepassingen, generatoren, motorpompen, enz...

Het is vaak gratis materiaal, schrootversnipperaars kunnen het niet meer bijbenen...

De benzinemotor past zich gemakkelijk aan alle gassen aan en wordt vaak gebruikt in warmtekrachtkoppeling (winter).

Ik denk dat er manieren zijn om de thermische efficiëntie tegen lage kosten te verbeteren, omdat deze motoren zijn ontworpen om een ​​groot vermogen te hebben.

Bij stationair gebruik is een goede verhouding gewicht/vermogen niet nodig en wordt een vast toerental gehanteerd (bijvoorbeeld 3000 tpm).

Door de volumetrische verhouding te verdubbelen en de inlaat te smoren, zouden we meer ontspanning en minder verlies aan de uitlaat hebben, zoals bij de Atkinson-cyclus.

Heb je nog andere ideeën? En ervaringen om te delen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/10/13, 21:50

de echte atkinson-motor heeft een nogal speciale mechanica: een krukas die de zuiger niet rechtstreeks bestuurt, maar door een retourhendel gaat die de zuiger laat zakken aan het 2e einde van de slag

in één omwenteling van de krukas gaat de zuiger twee keer naar beneden en kan eenvoudig naar 2 verschillende hoogtes worden neergelaten

heeft het mogelijk gemaakt om een ​​motor met een inlaatslag korter te maken dan de expansieslag

dus een kleine prestatieverbetering die niet overweldigend was voor een ingewikkeld mechanisme

het bestaan ​​van deze motor werd mij getoond op de forum futuristische wetenschap ... ik zal een link plaatsen als ik het vind

de huidige versie is atkinson miller, met een normale krukas en alleen een aangepaste klepopeningscyclus om een ​​deel van de compressie te verspillen

kleine verbetering in prestaties, maar grote afname in vermogen

beperkte verbetering omdat wanneer de verlengde expansie de atmosferische druk bereikt, het gas nog steeds erg heet is en veel warmte naar de uitlaat afvoert

1e nadeel van de atkinson miller: dit einde van de ontspanning gebeurt bij lage druk: daarvoor is geen solide zuiger nodig om de explosie te weerstaan: het is beter om de ontspanning af te ronden in een ander systeem dat is aangepast aan lage druk: turbine of groot licht zuiger

als we de ontspanning door iets anders doen, moeten we ook het begin van de compressie door iets anders doen: waarom geen turbine?

en door de motorcyclus te bestuderen, zien we dat het nuttig zou zijn om het begin van de compressie te koelen

door het begin van de compressie te koelen, wordt er minder energie verbruikt voor het comprimeren, de hoofdzuiger krijgt lucht die al gecomprimeerd en koud is: deze hoofdzuiger geeft meer kracht ... en met de extra expansie in een andere turbine hebben we de bijna koude cyclus beëindigd

de expansie door een turbine zorgt voor een energie die veel beter is dan wat nodig is voor gecomprimeerd, dus je kunt 2 turbines plaatsen: de eerste die de compressor laat draaien ... de 2e die nuttige mechanische energie levert

het is al uitgevonden: vrachtwagenmotor met turbocompound: we halen een rendement van bijna 50%

het wordt ook gebruikt in een generator: zie schnell group doc bij biogas

er zijn al links hierover forum ...Ik zal ze vinden

de efficiëntie van de turbocompressorturbines is niet erg goed: we zouden het zelfs nog beter kunnen doen door deze compressie en deze ontspanning uit te voeren gescheiden door zuigers: het zou zeer effectief zijn voor laag vermogen: de turbo is winstgevender voor vermogen van meer dan 100 pk

de ideale motor zou van het type zijn 1 kleine cilinder voor de explosie en 2 grotere cilinders voor het begin van de compressie en het einde van de ontspanning

de eerste cilinder voor compressie heeft er geen belang bij om in hetzelfde blok te zitten: hij moet zo koud mogelijk zijn: geen interesse om hem op de hete temperatuur van de hoofdcilinder te zetten: het is uiteindelijk een gewone luchtcompressor

de extra expansiecilinder moet in het hoofdblok worden geïntegreerd om heet te zijn en geen zure rook te condenseren
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/10/13, 22:07

Hallo Dede2002

Er moeten meerdere berichten op de site staan ​​die over soortgelijke onderwerpen gaan.

De benzinemotor past zich gemakkelijk aan alle gassen aan, en het wordt vaak gebruikt in warmtekrachtkoppeling (winter).


Het woord stoort me gemakkelijk een beetje. Sommige transformaties zijn "een beetje" zwaar (Prijs / materiaal / tijd / testen etc...). Heeft u een idee van het exacte verbruik en het beschikbare gas?

Ik denk dat er manieren zijn om de thermische efficiëntie tegen lage kosten te verbeteren, omdat deze motoren zijn ontworpen om een ​​groot vermogen te hebben.

Bij stationair gebruik is een goede verhouding gewicht/vermogen niet nodig en wordt een vast toerental gehanteerd (bijvoorbeeld 3000 tpm).

Door de volumetrische verhouding te verdubbelen en de inlaat te smoren, zouden we meer ontspanning en minder verlies aan de uitlaat hebben, zoals bij de Atkinson-cyclus.


Een verdubbeling van de compressieverhouding lijkt mij wat ambitieus zonder grote aanpassingen aan de cilinderkop en of zuigers (en voor welk gas?). Kunt u ons de interesse uitleggen voor het afknijpen van de toelating?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/10/13, 22:07

Ik had de bedoeling om goedkope automotoren als vaste motor te gebruiken...was goed in de tijd van de Renault 4 motor of een andere motor met een zijnokkenas

bij motoren met bovenliggende nokkenas is het triester: de levensduur van de riemen is beperkt, en nog beperkter in een vaste motor die minder goed geventileerd is dan in een voertuig

de industriële motoren van generatoren en machines voor openbare werken zijn altijd met een zijnokkenas...nooit met een distributieriem

helaas zijn de goede oude eenvoudige benzinemotoren steeds zeldzamer in breuk ... het wordt een verzamelobject

een ander probleem met automotoren: ze zijn te gecompliceerd en de reserveonderdelen zijn te duur: goed voor doe-het-zelf met wat je hebt, maar te duur om op te rekenen om meer te maken

mijn huidige voorkeur is om alles vanaf nul te vervaardigen, in kleinere afmetingen dan een automotor ... terwijl ik nog steeds veel onderdelen herstel van een klassieke motor zoals de Honda GX200 en zijn Chinese exemplaren 6,5 pk bij 4000 tpm

nog een reden om een ​​speciaal ontwerp te maken: de hoofdcilinder met de voorafgaande compressie door een andere cilinder krijgt het zwaar te verduren! er is veel sterker voor nodig dan een gewone benzinemotor
0 x
trouwe bever
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 23/10/13, 22:58

Groep voor warmtekrachtkoppeling




par trouwe bever » 23/10/13, 23:28

Hallo,

Ik heb net een groep gekocht om warmtekrachtkoppeling en indien mogelijk trigeneratie te doen.
Het is een unit met een Lombardini type LDW1503 motor, 3 cilinders, 1500 cm3, 1500 rpm en watergekoeld.
Van tijd tot tijd zijn er wat te koop op de coincoin.
Het is gekoppeld aan een 12kw 380v driefasige generator.
Dit is een groep die tijdens zijn eerste dienst in het Franse leger zo'n 600 uur toerde.
Omdat ik al een beetje ervaring heb met het gebruik van frituurolie, ben ik van plan om het op deze brandstof te laten draaien.

De warmtekrachtkoppeling wordt uitgevoerd door de bestaande radiateur te verwijderen en de motorkoelvloeistof door twee tanks met een capaciteit van 2660 liter per tank te laten lopen.

Aan de andere kant ben ik op zoek naar een manier om trigeneratie te doen door de calorieën uit de uitlaat van de verbrande gassen terug te winnen.
Ik heb gezien dat scheepsmotoren een waterwarmtewisselaar in het uitlaatspruitstuk hebben verwerkt.
Ik wil graag zo'n wisselaar monteren.
Ik weet nog niet of Lombardini voor zijn maritieme divisie dit type warmtewisselaar voor dit type motor heeft gemaakt, anders vraag ik me af of ik mezelf niet een element van dit type kan maken.
Als iemand van jullie mij over dit onderwerp kan informeren, zal dat welkom zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/10/13, 23:58

het voordeel van de warmterecuperator direct in het uitlaatspruitstuk is het elimineren van eventuele hotspots

voor een gemakkelijke realisatie is het beter om de originele uitlaatpijp te behouden en de recuperator verder op de uitlaatpijpen te plaatsen

alle oplossingen zijn mogelijk precies zoals het terugwinnen van de warmte uit de rook van een kachel ... het moet gewoon sterk genoeg zijn om als uitlaatdemper te dienen

als we de originele uitlaatdemper laten zitten gaat een groot deel van de warmte verloren in de lucht rond de uitlaatdemper: beter is dat de recuperator de uitlaatdemper volledig vervangt

Ik gebruikte soms een kleine stalen olieketel als uitlaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/10/13, 02:37

een model atkinson-motor op een andere forum
http://www.usinages.com/modelisme/moteu ... 59823.html

de echte atkinson! niet de Atkinson Miller

nog een opmerking: het maakt niet uit om de volumeverhouding van een automotor te verdubbelen als men tegelijkertijd het vullen van de cilinders vermindert door de cyclus van de kleppen te wijzigen

we zullen dezelfde maximale druk hebben, dus geen risico op breuk, maar gewoon betere ontspanning, dus betere prestaties
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 24/10/13, 08:09

chatelot16 schreef:bij motoren met bovenliggende nokkenas is het triester: de levensduur van de riemen is beperkt, en nog beperkter in een vaste motor die minder goed geventileerd is dan in een voertuig


Hallo,

Er zijn nog heel wat motoren met bovenliggende nokkenas die distributiekettingen hebben die de hele levensduur van de motor meegaan (BMW, Mercedes, Opel, Peugeot, ...).

Voor distributieriemen is hun levensduur aanzienlijk verlengd: 240000 km of 10 jaar bij Peugeot bijvoorbeeld...

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 24/10/13, 09:18

de xud 9 atmo van psa wordt al eeuwen gebruikt in stationair... en zelfs in de marine met belachelijk verbruik...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 24/10/13, 09:58

het doet me denken dat ik een stationaire XUD in mijn garage heb (ex 405) blijkbaar kan de motor "gemakkelijk" worden verwijderd door gewoon de motorsteun te verwijderen ...
Ik vraag me alleen af ​​of het voor stationair gebruik beter is om de turbo niet te verwijderen (haal gewoon de buis van de intercooler naar de PI los)?

Ik denk ook aan een ketel, aangezien er wordt gezegd dat ~ 70% van het verlies in warmte is ... van daar naar het gebruik ervan als ketel is er maar één stap?!

trouwe bever schreef:De warmtekrachtkoppeling wordt uitgevoerd door de bestaande radiateur te verwijderen en de motorkoelvloeistof door twee tanks met een capaciteit van 2660 liter per tank te laten lopen.

Aan de andere kant ben ik op zoek naar een manier om trigeneratie te doen door de calorieën uit de uitlaat van de verbrande gassen terug te winnen.
Ik heb gezien dat scheepsmotoren een waterwarmtewisselaar in het uitlaatspruitstuk hebben verwerkt.
Ik wil graag zo'n wisselaar monteren.


je kunt de bestaande radiator behouden door hem direct in de tank te dompelen, je kunt zelfs meerdere automatische radiatoren van de schroothoop toevoegen.

: Idee: voor de geluiddemper stel ik me voor dat we de gassen door het water kunnen laten gaan, zelfs de hele uitlaatleiding, door het te laten zinken zodat het water duidelijk niet naar binnen komt, zoals een buis die van bovenaf komt en erin duikt, de gassen vragen alleen maar om naar buiten te komen en naar de oppervlakte te stijgen en de vloeistof te verwarmen?

u kunt ook de radiator in het interieur en de bijbehorende ventilator gebruiken om iets anders te verwarmen, ook een ketelplatenwarmtewisselaar gebruiken om onmiddellijk SWW te produceren, enz...

> er is natuurlijk nog ~ 30% efficiëntie over om 12V-batterijen op te laden, of 24V als je een vrachtwagendynamo plaatst;
een 220V omvormer aangesloten op een aardlekschakelaar en je hebt je 220V in huis...

Wat een geluk de huishoudelijke warmtemotor! =)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 249-gasten