Auto's zonder rem help nodig de motor?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique

Auto's zonder rem help nodig de motor?




par ggdorm » 08/09/13, 23:21

Bonjour à tous,

Ik ben op zoek naar een lijst met dieselauto's die niet zijn uitgerust met remassistent waarvoor de motor moet werken. Met andere woorden, een auto waarmee ik deze tijdens het rijden kan afsnijden zonder de remmen te verliezen. Het doel is om een ​​systeem te testen dat identiek is aan het systeem dat wordt gebruikt door de teams van de ecoshell-marathon. Kan iemand mij informatie geven?

Momenteel probeer ik meer te weten te komen over Citroen AX-diesel. De lage massa van deze auto zorgt voor een extreem laag verbruik tot 2.9 l / 100 (zie: http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... p?t=148609). Ik denk echter dat het remmen vereist dat de motor draait.

Goedenavond en bij voorbaat dank allemaal!

Jerôme
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 09/09/13, 01:50

Ik betwijfel eerlijk dat je dat vindt!
Bijstand werkt al tientallen jaren op hetzelfde principe, op bijna alle auto's, dus zoek er een die geen hulp heeft ...

Het kan echter mogelijk zijn om de assistentie te bedienen met een elektrische vacuümpomp. Om te zien of de winst echt is ...
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 09/09/13, 06:50

Precies, blijkbaar zijn er auto's die standaard zijn uitgerust met een elektrische vacuümpomp.
Ik herinner me dat mijn vader op mijn oude Renault Express enkele kilometers in vrijloopmodus reed met de motor uit!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 09/09/13, 08:21

hallo
mijn vader reed enkele kilometers met de motor vrij rijdend!

Het was toen bewusteloos omdat er bij uitgeschakelde motor geen stuur- en remhulp meer is. Laat de motor tijdens het vrijlopen stationair draaien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6516
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1638




par Macro » 09/09/13, 08:36

Voor zover ik weet, heb ik slechts één diesel met een elektrische hulppomp gezien: de Chrysler Voyager 2-serie van 1992 / 1993 nadat deze is verdwenen ... zwak ... Maar ik heb niet alle diesels op de planeet gezien ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/09/13, 09:47

Kent u het nut van het gebruik van een elektrische pomp?
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 09/09/13, 11:27

Op bijna alle hydropneumatische citroenen zijn de rem- en ophangingscircuits hetzelfde, wat betekent dat de remassistent werkt totdat de druk volledig is gedaald, alle bollen zijn leeggelopen. Door nadelen, geen stuurbekrachtiging.

> Weet u wat het nut is van het gebruik van een elektrische pomp?

De remmen werken nog steeds, zelfs in geval van een motorstoring ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/09/13, 12:19

BobFuck schreef:De remmen werken nog steeds, zelfs in geval van een motorstoring ...


Ja, natuurlijk, maar ik dacht aan een meer ... mmm uitgebreid antwoord?

Als dit veiligheidscriterium in geval van een storing essentieel was voor fabrikanten (het is alleen gevaarlijk bij bergafwaarts / bergafwaarts rijden), zouden alle voertuigen zijn uitgerust ... wat niet het geval is ...

Dus er is waarschijnlijk een andere reden als het door sommigen is gedaan ... maar ik heb wel een klacht? : Cheesy:
Dernière édition par Christophe de 09 / 09 / 13, 12: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/09/13, 12:37

de elektrische vacuümpomp heeft geen interesse in normaal gebruik, omdat de klassieke membraanvacuümpomp te verwaarlozen energie verbruikt wanneer het vacuüm volledig is: hij verbruikt alleen wanneer er stroom is

in tegenstelling tot de hydraulische stuurbekrachtigingspomp die een hoog vermogen verbruikt, zelfs wanneer deze nutteloos is: waardoor een goede elektrische pomp zuiniger is dan de pomp aangedreven door de motor

om een ​​auto zonder hulprem te vinden, heeft u 4-trommelrem nodig, omdat de trommelremmen het voordeel hadden dat ze minder controle-inspanning vereisten, konden we kleine vrachtwagens maken zonder hulprem

omdat wij de voorkeur geven aan schijfremmen, zijn ondersteunde remmen veel nuttiger

u hoeft geen voertuig te zoeken zonder hulprem: voeg gewoon een elektrische vacuümpomp toe

het is niet nodig om op zoek te gaan naar een echte elektrische vacuümpomp voor auto's: een grote 12V-compressor kan het lukken door de kleppen een beetje aan te passen ... met een drukschakelaar om automatisch te stoppen wanneer het vacuüm voldoende is en de vacuümpomp te verlaten origineel als het een membraanpomp is met een goede klep ... pas op voor de vacuümpomp met schoepen die niet waterdicht zijn als deze niet roteert

andere oplossing neem een ​​vacuümpomp met menbrane aangedreven door riem en koppel deze aan een kleine elektromotor: niet duur in herstel maar omslachtiger
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 09/09/13, 12:58

Janic schreef:hallo
mijn vader reed enkele kilometers met de motor vrij rijdend!

Het was toen bewusteloos omdat er bij uitgeschakelde motor geen stuur- en remhulp meer is. Laat de motor tijdens het vrijlopen stationair draaien.


Ik denk dat er geen stuurbekrachtiging was op zijn Renault Express. Wat betreft de remmen, op de 2-3 kilometers afdaling die hij aan het doen was, hebben we dezelfde remdruk gehandhaafd ... Hij heeft het niet meer gedaan sinds hij een Kangoo heeft gekocht.

Ik denk niet dat de elektrische vacuümpomp interessant is voor normaal gebruik. Ik was eigenlijk op zoek naar een voertuig dat ermee zou worden uitgerust om mezelf van de kosten te bevrijden (http://www.hoffmancarparts.com/fr/pompe ... __store=fr). Het doel is om het remmen, de motor uit te houden, om de bedrijfstijd te verminderen via een paar sensoren en een kleine automatisering.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten