Pollenfilter, econologische korting voor VMC DF

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Pollenfilter, econologische korting voor VMC DF




par ik Citro » 06/08/13, 00:08

Ik heb een Double Flux VMC. 8)
Het is een merkmodel HELIOS, een zeer gerenommeerde fabrikant en een product van hoge kwaliteit, zeer volbracht.

De luchtbehandelingsinstallatie (CTA) is uitgerust met 3-filters;
- 2 Grove filters (G4) zijn gemonteerd op de toevoer van verse lucht en die van binnenlucht stroomopwaarts van de wisselaar.
- 1 Fijn filter (F7) beter bekend onder de naam pollenfilter vindt plaats vóór vertrek voor insufflatie in de woning.

De leverancier van het materiaal leverde me, voor een handvol €, 1m² G4-filter dat ik met een beitel sneed om mijn vervangende filters tegen lage kosten te maken (ik maakte er ongeveer vijftien met).
8)

Voor het pollenfilter (dat minstens eenmaal per jaar 2 moest worden vervangen), moest ik het originele onderdeel bestellen en 80 € TTC in de catalogus van de fabrikant weergeven.
:onheil:

Door zorgvuldig te zoeken, bieden sommige online winkels het met 20% korting of 64 € inclusief alle belastingen, het is beter, maar nog steeds onbetaalbaar voor een stuk zonder technologische inhoud en weegt slechts honderd gram, of meer dan 500 € per kg ...

Ik hield er niet van om de gevederde duiven te spelen, ik heb de vervanging van dit filter verder opgevoerd dan redelijk ...

Ik was wanhopig op zoek naar F7-media om per m² te kopen om mijn filters zelf te maken tegen lagere kosten. Ik denk dat er een aanzienlijke markt is in deze sector.

Voor het noodgeval zocht ik naar F7-liters van vergelijkbare grootte en goedkoper dan ik op mijn maat sneed.

Demonstratie in afbeeldingen:
1 / De originele F7-FILTER:
Beeld

2 / Links een F7-filter van een concurrerend merk en met een bovenoppervlak, rechts, het originele HELIOS-filter ...:
Beeld

3 / ... Maar waarvan de plooihoogte minder is dan 1 / 3, daarom 1 / 3 minder filteroppervlak:
Beeld

4 / Het filter wordt op de gewenste maat gesneden met een "broodmes":
Beeld

En hier is het werk, het verkregen filter wordt in plaats van het oorspronkelijke filter geplaatst, het zal iets eerder worden verstopt vanwege het kleinere filteroppervlak, ondanks dit en de paar minuten die ik heb besteed om het naar mijn afmetingen te snijden, l 'de werking is winstgevend, het filter dat moet worden teruggebracht kwam voor minder dan 25 € bij mij, bijna 3 keer goedkoper (het is nog steeds teveel ...).
: Mrgreen:
1 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/08/13, 04:52

Dag

Goed idee, ik heb net die in de auto vervangen en ik denk erover een eenvoudiger oplossing te vinden dan naar de vertegenwoordiger te rennen die op zoek is naar deze pollenfilters.
het is noodzakelijk om de gigantische doos te deponeren en ze voorzichtig uit de doos te halen, wanneer ik het nieuwe I-spuitdesinfectiemiddel (dennenaarde) plaats, geeft het in het begin een geur van spar.
Het ventilatiesysteem Ik heb een oud elektronisch filter van Honywel dat eenmaal per jaar in de 3-vaatwasser moet worden gewassen. het is eenvoudig effectief.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: FILTER bij Pollen, korting (econologisch) voor VMC DF




par Obamot » 06/08/13, 15:57

Citro schreef:Ik heb een Double Flux VMC. 8)
Het is een merkmodel HELIOS, een zeer gerenommeerde fabrikant en een product van hoge kwaliteit, zeer volbracht.

De luchtbehandelingsinstallatie (CTA) is uitgerust met 3-filters;
- 2 Grove filters (G4) zijn gemonteerd op de toevoer van verse lucht en die van binnenlucht stroomopwaarts van de wisselaar.
- 1 Fijn filter (F7) beter bekend onder de naam pollenfilter vindt plaats vóór vertrek voor insufflatie in de woning.

De leverancier van het materiaal leverde me, voor een handvol €, 1m² G4-filter dat ik met een beitel sneed om mijn vervangende filters tegen lage kosten te maken (ik maakte er ongeveer vijftien met).
8)

Voor het pollenfilter (dat minstens eenmaal per jaar 2 moest worden vervangen), moest ik het originele onderdeel bestellen en 80 € TTC in de catalogus van de fabrikant weergeven.
:onheil:

Door zorgvuldig te zoeken, bieden sommige online winkels het met 20% korting of 64 € inclusief alle belastingen, het is beter, maar nog steeds onbetaalbaar voor een stuk zonder technologische inhoud en weegt slechts honderd gram, of meer dan 500 € per kg ...

Ik hield er niet van om de gevederde duiven te spelen, ik heb de vervanging van dit filter verder opgevoerd dan redelijk ...

Ik was wanhopig op zoek naar F7-media om per m² te kopen om mijn filters zelf te maken tegen lagere kosten. Ik denk dat er een aanzienlijke markt is in deze sector.

Voor het noodgeval zocht ik naar F7-liters van vergelijkbare grootte en goedkoper dan ik op mijn maat sneed.

Demonstratie in afbeeldingen:
1 / De originele F7-FILTER:
Beeld

2 / Links een F7-filter van een concurrerend merk en met een bovenoppervlak, rechts, het originele HELIOS-filter ...:
Beeld

3 / ... Maar waarvan de plooihoogte minder is dan 1 / 3, daarom 1 / 3 minder filteroppervlak:
Beeld

4 / Het filter wordt op de gewenste maat gesneden met een "broodmes":
Beeld

En hier is het werk, het verkregen filter wordt in plaats van het oorspronkelijke filter geplaatst, het zal iets eerder worden verstopt vanwege het kleinere filteroppervlak, ondanks dit en de paar minuten die ik heb besteed om het naar mijn afmetingen te snijden, l 'de werking is winstgevend, het filter dat moet worden teruggebracht kwam voor minder dan 25 € bij mij, bijna 3 keer goedkoper (het is nog steeds teveel ...).
: Mrgreen:

Zou je, gezien de beschikbare hoogte met betrekking tot de nieuwe, bijna ruimte hebben om twee op elkaar te plaatsen? (Door een beetje te comprimeren)

Anders lijkt het oorspronkelijke filter een zwart oppervlak te hebben. Ik neem aan dat het een sluier van actieve kool is, zo niet filtert het niet alleen stuifmeel. Van mijn kant nam ik een afzuigkapfilter (microvezels + actieve kool), die ik op een airconditioner zette (die niet zonder filter was, maar die rikikik was). Geweldig resultaat, en ik vervuil het originele filter (dat alleen in de fabriek was gepland voor borstelen om het stof te verwijderen ° _0) ...
Ik weet dat sommige mensen ook hun luchtfilter voor atmosferische motoren maken door in grotere filters te snijden, maar daar wordt het hoogvliegend : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/08/13, 19:49

Het overlappen van twee filters zou te veel drukval veroorzaken. :?

Het originele filter ziet er zwart uit omdat het wordt gebruikt, wanneer het nieuw is, is het net zo smetteloos als de andere.
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/08/13, 01:27

anti pollenfilter ??? Welke bloem maakt stuifmeel zo zwart?

Ik vraag me af of het echt handig is om een ​​geplooid filter te gebruiken wanneer je het gemakkelijk kunt wijzigen

een eenvoudig plat filter heeft minder oppervlakte, maar kan vaker worden gewijzigd

blijft om de juiste leverancier te vinden om een ​​hele rol te kopen

meer dan 10 jaar geleden leerde ik over het maken van auto- of vrachtwagenluchtfilters ... moeilijk om een ​​leverancier te vinden ... Ik heb zelfs gehoord van een speciale filterfabrikant voor auto's verzamelaar die er de voorkeur aan gaf om in een modern filter te snijden

nu heb ik een manier gevonden om rollen filtermateriaal te kopen: machine voor het filteren van snijvloeistoffen bij de bewerking: er zijn machines waarvan het filteroppervlak automatisch wordt vervangen door een rol: de rollen zijn dus verkrijgbaar in handel

de anti-polen voor VMC is niet mijn zorg, maar het filteren van het vergassingsgas voor motor, maar het probleem van het zoeken naar filtermaterialen voor de beste prijs is hetzelfde

voor grove filtratie is het goedkoopste materiaal geotextiel, maar voor een motorluchtfilter is het fijner ... en ik vraag me af of deze anti-pollenfilters niet nog fijner zijn
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/08/13, 15:44

Dag

de naam filtert een stuifmeel, betekent een heel fijn filter. Het is duidelijk dat al het stof daar wordt gestopt, ongeacht hun aard
kat stof vloer stof ect ...
Plaats twee filters bovenop een grotere, de verdunner heeft slechts weinig voordeel, alleen als het in een medium met veel stof is, is dit zelden het geval in een huis
de elektronische filters bieden weinig drukval en zijn effectief voor zeer kleine deeltjes. Ze worden vergroot voordat ze afstand doen van het schuim of het dierenhaar, anders zal het breken bij hoogspanning. het nadeel is het niveau van ozon dat vrijkomt,
dat sommige mensen meer of minder tolereren.
Het gevaar van fijn papier of andere materiaalfilters is dat zodra ze vervuilen, in plaats van de lucht te zuiveren, ze het tegenovergestelde riskeren.
vervang ze regelmatig (vaker in de zomer en spuit desinfectiemiddel in de filterhouderbox)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 07/08/13, 18:08

Citro schreef:Het overlappen van twee filters zou te veel drukval veroorzaken. :?

Tegelijkertijd vermoedde ik dat je zou zeggen dat ... Je kunt er dan een "schotel" bovenop zetten, zoals voorgesteld door Chatelot, zodat de belasting gelijk zou moeten zijn, want daar ben je dan beneden de "nominale"! En zo, degene die in accordeon is, hoef je hem niet meer te veranderen : Cheesy: en bovendien heb je gratis ozon om je lucht te zuiveren en de virussen in levitatie te deactiveren ...

Citro schreef:Le origineel filter lijkt zwart omdat het wordt gebruikt, wanneer het nieuw is, is het net zo smetteloos als de andere.
: Mrgreen:

"Original" (?) : Cheesy: zijn echt klootzakken die gebruikte filters verkopen voor nieuwe : Mrgreen: : Cheesy:

ok ik ga uit -> []
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/08/13, 10:12

Obamot schreef:
Citro schreef:Het overlappen van twee filters zou te veel drukval veroorzaken. :?
... Je kunt er dan een "schotel" bovenop zetten, zoals voorgesteld door Chatelot, dus de lading moet gelijk zijn, want daar zit je dan onder de "nominale"! En zo, degene die in accordeon is, hoef je hem niet meer te veranderen : Cheesy: en bovendien heb je gratis ozon om je lucht te zuiveren en de virussen in levitatie te deactiveren ...
:schok: Je ziet er niet uit weet hoe een filter werkt... :?
Het is een wetenschap met veel "subtiliteiten"
Het F7-filter is geplooid om het doorgangsgebied te vergroten EN de drukval voor een bepaald doorgangsgedeelte (het gebied van het filterframe) te verminderen.
Dus bovenop een plat filter bovenop betekent noodzakelijkerwijs een verhoogde drukval ...

We plaatsen alleen "schuim" filters die zo grof zijn voor een F7-filter, zoals het geval is in mijn installatie met een G4-filter stroomopwaarts van het F7-filter gemonteerd ...

Voor ozon wordt dit gas geproduceerd door de elektrische generator van negatieve ionen die aanwezig zijn in de "elektronische" filters. Ik hou niet van dit gas, waarvan de geur me stoort en mijn symptomen van sufheid achter het stuur verergerde toen ik er een in mijn auto had gemonteerd (ondanks het onaangename geluid dat het uitstraalde) ...

De set nieuwe filters:
Beeld

Filters na 6 maanden gebruik:
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/08/13, 10:29

Ik deel je twijfels over het elektrostatische filter bij de luchtinlaat van het huis! echt een klap om ernstig vervuild te zijn door ozon!

het elektrostatische filter is goed voor het terugwinnen van deeltjes aan de uitlaat van een open haard of een motor, omdat er te veel zijn voor een eenvoudig filter en het elektrostatische filter zichzelf kan reinigen: en voor een beetje ozon gerookt is minder erg dan veel deeltjes
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/08/13, 11:04

Dat gezegd hebbende, mijn ervaring betreft een zeer rudimentaire negatieve ionengenerator.
Misschien is het mogelijk om dergelijke ionen te genereren zonder dat er ozon vrijkomt, bijvoorbeeld door ze "in te kapselen in watermoleculen".
:?
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 188-gasten