Cruise control op elke auto

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11

Cruise control op elke auto




par muzo_31 » 06/12/05, 11:06

Ik ontdekte gisteren in een winkel met autogadgets dat er een kit is om een ​​snelheidsregelaar op elk model te installeren. Aan de andere kant van de Atlantische Oceaan noemen ze het "cruise control" en ik vind het prettig om het te hebben en het zou vooral een effectief hulpmiddel zijn om ons verbruik op de snelweg een beetje te verminderen ...

De kit lijkt te bestaan ​​uit een soort elektronische doos, een paar knoppen en sensoren en een cilinder waaruit een fietsremkabel komt om de bestaande injectiepomphendel of gasklepregeling te bedienen (afhankelijk van diesel of benzineverkopen). De prijs een beetje hoog: 400EUR gesteld, 250EUR voor losse stukken.

Gezien de prijs voel ik me in staat om de elektronische controller te maken die deze functie beheert. Met het extra voordeel van het kunnen personaliseren van gedrag.
Waar ik blokkeer is de actuator: deze beroemde jack die de versnellingskabel trekt in plaats van de voet. Je hebt iets nodig dat behoorlijk stevig is, vrij snel, regelbaar door elektriciteit. : Roll: ...

Heb je ideeën? Hebben we misschien leuke stukken om te herstellen op zeer recente auto's op schroothopen?

Het is een tijdje geleden dat het idee in mijn hoofd zit, en nu het in de handel bestaat, zeg ik tegen mezelf dat het uiteindelijk niet zo stom is ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 06/12/05, 11:16

Vooral omdat ik vrees dat de Amerikaanse set niet op onze auto's past.

Tegenwoordig wordt alles elektrisch geregeld op het niveau van versnelling voor Europeanen, wat niet het geval is voor alle Amerikanen (zelfs nieuw)

Anders vind ik deze prijs niet erg hoog ... maar wees voorzichtig met de instellingen en betrouwbaarheid ...
Dernière édition par Christophe de 23 / 06 / 08, 12: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Sdc77
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 22/06/05, 16:52
Plaats: Frankrijk




par Sdc77 » 06/12/05, 11:24

Het is inderdaad niet te duur!
Door nadelen voor brandstofverbruik zul je strijken!
Op mijn Camaro is het standaard, en zodra er een vals lek is, versnelt de cruise de motor om de gekozen snelheid te houden, conclusie dat het meer verbruikt dan een gasdraad op het pedaal houden ...
Door nadelen is het een echt comfort wanneer u lange afstanden reist op de snelweg.

ndc
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 06/12/05, 15:15

Er is recent controverse en ondervraging van fabrikanten geweest met betrekking tot de nieuwe snelheidsregelaars die in serie zijn gemonteerd op recente voertuigen; de gouverneur zou vast blijven zitten en een maximale geblokkeerde snelheid veroorzaken; voorwendsel voor te hoge snelheid, verantwoordelijkheden na een ongeval of gerechtvaardigde klacht na een storing ...
Het feit blijft dat de betrokken fabrikanten het pakket voor aanvullende studies moesten plaatsen en zich in geval van problemen ...
Of iemand nu een apparaat installeert of niet, om de snelheid van zijn voertuig te regelen, ik verberg de ramdam niet voor u als hij verantwoordelijk is voor een ongeval!
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 06/12/05, 16:09

Voor de geschiedenis van cruise control op de Renaults: dit is gewoon een groot masker, zelfs belachelijk. Wat me aan het lachen maakt, zijn de gevallen waarin mensen beweren dat ze de auto niet konden stoppen met een handgeschakelde versnellingsbak en een koppelingspedaal : Lol:

Je kunt je zelfs afvragen of het grootste deel van deze mensen niet was betaald om het Franse merk te schaden ...

Anders is bij de meeste recente auto's de cruise control al geïnstalleerd ... heel vaak moet je gewoon de commodo veranderen, de functie in de computer activeren en presto! Ik deed het op mijn ex. TT, het kostte me ongeveer 100 € en een paar uur bewerken.

Zoals Christophe zei, hebben recente auto's vaak een elektronisch gasklephuis, waarbij de gasklep wordt bestuurd door een motor, zelf bestuurd door de computer.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/12/05, 19:32

Hallo,
De meeste auto's in Amerika hebben deze apparatuur sinds de jaren 90, het zijn meestal automatische transmissies,
Zelden zijn de gebruikershandleidingen en ook een handmatige transmissie c een optie hier, en het kost meer om te kopen (ik heb het over Noord-Amerikaanse auto's)
Het principe is bijna altijd hetzelfde als een pulssensor op de transmissie die in een elektronische doos gaat en het mechanisme op het gaspedaal werkt met het vacuüm op het inlaatspruitstuk, over het algemeen werkt het goed op GM
de operatie is vrij nauwkeurig zonder teveel accoupes te geven
Op de Mercedes diesel 300 TD (oud model) is het een heel mechanisch systeem, het is van te grote precisie, het corrigeert te snel, wat resulteert in een constante oscillatie van versnelling en vertraging, het wordt onaangenaam op een weg flat
maar erg handig op een lange reis omdat het pedaal vrij hard is.
Voor korte cursussen en in de winter rijden, is het een gadget dat niet veel wordt gebruikt, op mijn Buick ontbreekt het en ik heb niet eens in het probleem gekeken om het te repareren.

Andre
0 x
Silenus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 01/09/05, 09:56
Plaats: 06/13

Re: Cruise Control op elke auto




par Silenus » 07/12/05, 09:41

muzo_31 schreef:Ik ontdekte gisteren in een winkel met autogadgets dat er een kit is om een ​​snelheidsregelaar op elk model te installeren. Aan de andere kant van de Atlantische Oceaan noemen ze het "cruise control" en ik vind het prettig om het te hebben en het zou vooral een effectief hulpmiddel zijn om ons verbruik op de snelweg een beetje te verminderen ...

De kit lijkt te bestaan ​​uit een soort elektronische doos, een paar knoppen en sensoren en een cilinder waaruit een fietsremkabel komt om de bestaande injectiepomphendel of gasklepregeling te bedienen (afhankelijk van diesel of benzineverkopen). De prijs een beetje hoog: 400EUR gesteld, 250EUR voor losse stukken.

Gezien de prijs voel ik me in staat om de elektronische controller te maken die deze functie beheert. Met het extra voordeel van het kunnen personaliseren van gedrag.
Waar ik blokkeer is de actuator: deze beroemde jack die de versnellingskabel trekt in plaats van de voet. Je hebt iets nodig dat behoorlijk stevig is, vrij snel, regelbaar door elektriciteit. : Roll: ...

Heb je ideeën? Hebben we misschien leuke stukken om te herstellen op zeer recente auto's op schroothopen?

Het is een tijdje geleden dat het idee in mijn hoofd zit, en nu het in de handel bestaat, zeg ik tegen mezelf dat het uiteindelijk niet zo stom is ...


Het was onderdeel van een van de vele projecten die we moesten doen. Een µcontroller die real-time, qqs coderegels maakt en een versterker om een ​​motor aan te drijven en de beurt aan de beurt is. (Een cilinder lijkt me ingewikkeld, een elektrische motor is reactiever.)
Wat betreft de pb renault, ik ben er zeker van dat de jongens probeerden te reguleren met hoge snelheden, stijl 180-200 km / u, en daar erkent de µcontroleur zijn grenzen qua reactietijden!
Eindelijk is mijn mening : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 07/12/05, 14:50

Ik zie niet echt het verband met de reactietijd van de microcontroller ...

Snelheidsregeling op een auto is een vrij langzaam proces.
We hebben in parameter de snelheid die we willen regelen, en als de auto erboven staat, moet het systeem het gaspedaal loslaten, en als de auto eronder staat, moeten we versnellen. Elke microcontroller kan deze automatisering perfect beheren, zelfs als de snelheid 200 km / u is ...

Daarboven kunnen we dan meer of minder intelligentie toevoegen.
Inderdaad, als we 1 km / u onder het setpoint zijn, zullen we niet volledig versnellen, we moeten een beetje versnellen.
Als u zich onder het instelpunt van 10 km / u bevindt, kunt u sneller versnellen om het instelpunt sneller te bereiken.

Het is een project dat ik vaak op mijn auto wilde doen, omdat ik vaak lange ritten> 1000km maak, en dan zou mijn been kunnen rusten! Om het rechterbeen te ontlasten gebruik ik soms de linker ...

Als actuator gebruikt de kit waarover u het hebt een elektrische actuator, het is eigenlijk een soort servomotor. Dit is precies wat er nodig is. Een elektromotor alleen kan het niet.
U hebt een servomotor nodig, zoals die bij het modelleren, maar het is absoluut noodzakelijk dat de versnellingsreductie een worm is. Anders dwingt de gasveer-terug-naar-neutrale veer permanent op de servomotor, wat voortijdige slijtage veroorzaakt.

A+
Cyril
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 07/12/05, 15:26

Op auto's met handmatige bediening (gaspedaal en remmen op het stuur voor gehandicapten), is er een grote motor die de gaskabel trekt die wordt bestuurd door een positiedetector van een cirkel op het stuur.

Het is vrij ingewikkeld en behoorlijk brutaal / gevoelig (merk op dat het veel reactiever moet zijn dan een eenvoudige regulator). Ik vraag me af waarom de elektronica (van de stuurbediening) de elektronica van de injectie en de ontsteking niet rechtstreeks kan regelen, het zou nog steeds directer, eenvoudiger en betrouwbaarder zijn dan een systeem dat op elektronica maakt een elektromotor en vervolgens een mechanisch onderdeel (kabel en koppeling) en vervolgens weer elektronica (natuurlijk in moderne auto's).
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 07/12/05, 16:04

Op mijn voertuig kan ik de elektronica niet rechtstreeks bedienen.

Er is inderdaad nog een versnellingskabel. Dit opent de luchtvlinder. En op de luchtvlinder is er een potentiometer waarmee de calculator kan worden geïnformeerd over de positie van het gaspedaal.
Op dit type voertuig is het daarom noodzakelijk om een ​​servomotor te hebben om de luchtvlinder te kunnen besturen.

Aan de andere kant geloof ik dat nu bepaalde voertuigen niet langer een versnellingskabel hebben, het pedaal alleen op een potentiometer speelt. Het is de computer die de smoorklep bestuurt door een servomotor.
In dit geval is het inderdaad mogelijk om alles elektronisch te genereren, het is "genoeg" om het gaspedaal te vervangen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten