Ontstekingsmodule

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Ontstekingsmodule




par Andre » 15/06/13, 18:09

Dag
Het is 18 jaar geleden dat ik een magneto verving op een Lycoming zelfgebouwd ontstekingsvliegtuig, met Ford module dubbele spoel auto-onderdelen, Honda MPS 205 piloot met een magnetische spoel pick-up, geen bewegende delen. Het werkte heel goed zonder onderhoud.
Maar ik zou graag een systeem met hoge energie willen dat het meest magnetisch houdt (de meeste huidige modules hebben een effect)

Ik ben op zoek naar een ontstekingsmodule

Bosch 9222 067 021 of 922 067 024
of een vari-dwell energiezuinige slimme modulevervanger
Ik zou graag willen weten welke auto is uitgerust met deze modules

Oude module 9222 067 021 die ik zoek
Beeld



Momenteel heb ik twee Bosch-modules 0 227 100 123 gevonden
wie ging er op Peugots? Ik weet niet of het varidwell intelligente modules zijn en ook bestuurbaar door een magnetische spoel-pickup zonder tussenkomst van een computer?

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/06/13, 19:35

Uit pure nieuwsgierigheid:

u geen luchtvaart-gecertificeerde uitrusting hoeft te gebruiken?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 16/06/13, 20:16

Hi Andrew!

Hier is de lijst met ontstekingsmodules en de fabrikanten die ze gebruiken:

http://www.spectromatic.net/old/spectro ... index.html


De 0 227 100 123 is er niet, maar hier zijn de auto's die ze gebruiken:
http://www.autopartoo.com/oem/bosch/0227100123vqg.html#


Deze module werkt niet rechtstreeks op de opneemspoel, maar moet door een MegaSquirt-II gaan, wat een ECU is.

http://megasquirt.free.fr/sources/MS/ma ... ch_124.htm

In meer!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/06/13, 00:08

Dag
Bedankt voor de informatie
Voor module 021 en 024 eenvoudig te installeren, ik zag dat het Mitsubishi en Nissan zijn die deze module gebruiken (vrij oud). Ik zal mijn onderzoek concentreren.

Voor 123 heb ik het getest met een magnetisch opneemsignaal op een testbank. Ik realiseerde me dat de vari dwell-functie niet operationeel was.
Ik zal zeker met een affect moeten gaan als ik een recentere meteriel wil hebben, het zal me nodig hebben om aan te passen
op sensorniveau.

Voor een olifant in amateurconstructie heb je een zekere speelruimte op onderdelen en uitrusting zoals dynamo, startaccu, GPS, enz. (hoewel we, zonder ultra conservatief te zijn en te werken met puntige magneto's, kunnen verbeteren met een hoogenergetische elektronische ontsteking (om een ​​zekere veiligheid te behouden, heb ik een standaard magneto gehouden)

Andre
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/06/13, 01:30

Goedenavond André!

Het is mogelijk om een ​​kleine assemblage met een transistor te maken om deze module te laten werken, maar de voortgang van het vuur zal niet variabel zijn volgens de versnelling omdat er geen TPS (Trottle position sensor) of MAP-sensor is en ik zou dit niet durven installeren op een vliegtuig voor vliegveiligheid.

Aan de andere kant, als je een efficiënter vuur wilt, kun je een spoel met een hogere spanning gebruiken, je kunt deze vinden in alle leveranciers van prestatieonderdelen, zoals een Accel-spoel, voor variabele voortgang aangezien het geen auto is waar zeer variabele snelheden worden gebruikt, het onderdeel dat u momenteel gebruikt, is naar mijn mening zeer goed voor uw gebruik!


De andere oplossing voor een efficiënter vuur is het gebruik van een Champion Copper Plus-bougie die volgens mijn sneeuwscootertesten beter presteert dan de NGK op een te rijk mengsel en minder snel verstopt raakt.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten