Honeycomb motorinlaat

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Honeycomb motorinlaat




par Andre » 28/04/13, 06:14

Dag

Zicht op een forum Bepaalde Amerikanen plaatsen een honingraatrooster vlak voor de carburateur of de vlinder voor injectiemotoren
Dit verbetert de doorgang van lucht rond de vlinderklep, wanneer deze gedeeltelijk open is, verbetert het de toevoer in het spruitstuk gelijkmatiger voor multicilinders.
Ik ga over 15 dagen testen op twee Lycoming-motoren, een 180 pk en de andere 135 pk, een is uitgerust met een sonde (EGT) uitlaat (CHT) cilinderkop, we zullen zien of de temperaturen gelijkmatiger zijn en ook op de brandstofstroommeter
testen kan een paar maanden duren..
Er zijn twee soorten honingraat getest

Beeld

Beeld
0 x
roy1361
x 17




par roy1361 » 28/04/13, 08:08

Hallo,

Zeggen ze hoeveel de luchtstroom wordt verminderd met deze honingraat?

Ik vind dit raar omdat we over het algemeen luchtfilters zo "doorlatend" mogelijk proberen te maken om zoveel mogelijk lucht naar de carburateur(s) te brengen, en daar verminderen we de stroom met een gaas. Ik snap niet waar de winst zit?...

Heb je details of een link?

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 28/04/13, 11:35

Ik ben ook een beetje verbaasd...

Dit zou veel turbulentie en drukval in de inlaatleiding moeten genereren (maar waarschijnlijk minder dan een filter van poreus materiaal).

En het filtert geen stof...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/04/13, 13:48

André zei niet dat het de klassieke luchtfilter verving...

Ik denk dat er 2 mogelijke effecten zijn:
- verbetering van de turbulentie voor de carb/injector = verbetering van de homogeniteit van het mengsel
- luchtwrijving op het rooster = ionisatie van verbrandingslucht = verbeterde verbranding (we komen terug op de uitleg van waterdoping)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/04/13, 05:05

Dag


Beeld

Dit is de grille die ik net heb gekocht om op de Lycoming te zetten
het wordt net voor de ingang van de carburateur geplaatst, het doel ervan is om de turbulenties te kalmeren met de passage van de venturie en vervolgens met de vlinder en om een ​​gelijkmatige verdeling te geven aan de vier cilinders door de lange buizen, die een bron zijn van differentiële uitlaattemperatuur en trillingen.


De eerste foto van de post the grille is dunner (duizenden GM V6 V8 multipoint injectie motoren hebben deze honingraat roosters, hij is net voor de massale luchtstroom geplaatst.
Het is geen luchtfilter, de beperking is minimaal bij een motor met gemiddelde cilinderinhoud.
Op dit moment kan ik geen commentaar geven op de voor- of nadelen van dit rooster voor een carburateur
Pas na tests en metingen zullen we het weten.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 29/04/13, 09:19

Oke André, bedankt voor de verduidelijking.

Wachten op experimenten 8)
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/04/13, 09:36

Laminaria verbeteren? Nou, dat is het tegenovergestelde van wat ik dacht...
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/04/13, 19:52

Christophe schreef:Laminaria verbeteren? Nou, dat is het tegenovergestelde van wat ik dacht...
: Mrgreen:


Het kan het tegenovergestelde zijn, de stroming was niet langer laminair vanwege de verdraaiingen / oppervlakteconditie / verschillende sondes van het inlaatkanaal en wordt gedwongen om weer laminair te worden voor een orgaan waar homogeniteit nodig is (flowmeter, nozzle etc...). Dit is een truc die wordt gebruikt in windtunnels (aerodynamische test, auto's / vliegtuigen enz ...) vooral na scherpe bochten (90°).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/04/13, 20:19

Daar is de grootte imposant in deze windtunnel (Renault):mrgreen: , maar het principe blijft hetzelfde al deze appendages worden gebruikt om na een verstoring een zo laminair mogelijke stroming te herstellen.

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 29/04/13, 22:41

een plat rooster met gaten zorgt voor veel turbulentie.

afbuigende bladen en vrij ver weg, het is het tegenovergestelde.

Maar weet je, vloeistofmechanica is een grote boef... :P
0 x
Beeld

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten