Wasbare luchtfilter

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2

Wasbare luchtfilter




par bidouille23 » 07/03/13, 00:18

Goedenavond, hallo,

na de overname door een vriend en mijn broer van een wasbaar luchtfilter van het merk K&N gegarandeerd 1 km (?) en 000.000 jaar ...

Mijn vriend bij een BMW met boordcomputer, merkte na montage een winst op van de app 0.3 L / 100 km conso. dezelfde rijstijl behouden als voor de montage van het filter.

Ze zijn wasbaar, dus ik denk dat het ecologisch is ... aan het einde van 5 wast ongeveer het filter wordt afgeschreven ...

twee links om ze te bestellen:

in Duitsland: gratis verzending:

http://www.racechip.de/fr/filtres-a-air-kn/

in Engeland:

http://stores.ebay.co.uk/jaysperformance

Ik heb net hier goedkoper besteld, zelfs met de verzendkosten, en 99.9% gunstig rendement op 57927 retour ...

meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/03/13, 00:38

er zijn dingen te zeggen over luchtfilters

papieren luchtfilters lijken twijfelachtig ... duur om te vervangen en niet noodzakelijk de meest effectieve

er waren echter oudere oplossingen die goed werkten

1) oliebadfilter: de lucht stroomt over een olietank, waardoor een heel klein beetje ervan een stapel staalwol bevochtigt die het stof vasthoudt, en de vuile olie terugkeert naar de tank: dit werkt heel goed, zolang we de olie regelmatig verversen ... er was dat op alle oude diesel ... ik heb er altijd een op mijn citroen C35

er was dat ook op de oude benzinemotor soort GMC

2) schuimfilter: het wordt gemonteerd in plaats van het geplooide papieren filter: het schuim moet worden geolied door wat smaak, het houdt het stof goed vast ... als het vuil is, reinigen we het door het uit te wringen water met wasmiddel, dan een paar druppels olie en dan gaan we weer ... we vonden ze soms in de luchtfilterafdeling van winkels, maar steeds zeldzamer ... we vinden altijd dit soort schuimfilter in Chinese generator en het werkt heel goed
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 07/03/13, 01:02

Hallo avond chatelot,

Ik ken het oliebadfilter Ik ben er een op mijn PL;) een beetje M140 renault ... en eigenlijk moet je de olie verversen en niet doen zoals op mijn oude kleine Pl, wanneer ik het koop (tubo zeta) het kwam van een fabrikant van kratten, er was in principe geen ruimte meer voor olie, er was alleen een aglomer van houtstof en olie, balanceer de turbo niet langer tarbot helemaal niets ... eenmaal wassen en herstarten siste het luid;) ... maar hey het was nog steeds gewoon een turbo zeta ... :)



Aan de andere kant niet ps vullen met olie in de pot, respecteer het niveau goed anders is het risico van zelfaanzuiging meer dan waarschijnlijk, in dit geval een zelfvoorziening van de motor met de olie van de bodem , het rookt blauw (veel) en de motor verandert in een F1-motor het draait en draait en draait .... probeer de motor niet te stoppen met een doek op de luchtinlaat lol, het vod gaat in de motor komt tevoorschijn ... een goede houten plank die op de luchtinlaat drukt, volstaat om het beest te blokkeren, anders en wacht goed, en de motor laat een scheet of houdt vast tot de verbranding totale olie maar in slechte staat afgewerkt ...
Ik deed het niet, maar een vriend van mij bij mijn vader bij de CFA ja op een renault major Rg 230 (dit zegt dat deze motoren sterk zijn, na deze schokbehandeling werkte het nog steeds, maar het lijkt erop dat de werkplaats blauw was mes gesneden rook ...): p: p: p

schuimfilter zoals op kleine motoren die ik ken, maar niet op auto's door nadelen nog nooit gezien ...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: wasbaar luchtfilter




par Andre » 07/03/13, 02:14

Dag

bidouille23 schreef:
Mijn vriend bij een BMW met boordcomputer, merkte na montage een winst op van de app 0.3 L / 100 km conso. dezelfde rijstijl behouden als voor de montage van het filter.



Niet overtuigd dat er ten minste winst is op het gebied van het rijden op kruissnelheid.
Ik zou liever zeggen een toename van het maximale vermogen.

Om de efficiëntie van een filter te achterhalen, plaatst u een drukkraan achter het luchtfilter en meet u de indrukking in een waterkolom.
De ervaring die ik heb met 6 liter verplaatsingsmotoren
het luchtfilter is volledig verwijderd, alleen een grof scherm. om op watervliegtuigen te werken, is de enige winst die wordt behaald wanneer we om volledig vermogen vragen (we gaan van 2400rpm naar 2475 rpm bij het opstijgen is het veel beter voor de motor om een ​​paar vliegen te slikken dan om in de bomen aan het einde van het meer te planten ) Tijdens het varen geen filterverschil of geen filter op brandstofverbruik of liever autonomie geen verschil.
In de winter op de sneeuw geen stof, nog minder op hoogte, verwijder ik ook het schuimluchtfilter, een vlucht in een sneeuwval met een filter die het binnen enkele minuten volledig verstopt.

Andre
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/03/13, 07:24

Bonjour!


Ik gebruik al enkele jaren K & N-filters of gelijkwaardig op mijn laatste drie voertuigen (benzine) en ja, er is een besparing op zuinigheid en om twee zeer eenvoudige redenen:


1) het koppel neemt toe en de versnelling vindt plaats bij een lagere snelheid.

2) Ik neem niet de koudste lucht voor maximale prestaties, maar onder de motorkap waar de lucht warmer is en vraagt ​​de computer om de brandstofinspuiting te verminderen.

De prestatiewinst is nog steeds aanzienlijk, gecombineerd met synthetische olie en een additief van Wynn in de motor en transmissie die ik onder het blad van de fabrikant heb kunnen consumeren.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 07/03/13, 09:04

Hallo,

Alain, ik nam de vesrion laten we zeggen klassiek (oorspronkelijke locatie wat), niet de hoorn die de lucht naar boven haalt, op de 306 is de luchtkast verborgen (;)) onder net achter de radiator , maar ik zei tegen mezelf dat een goed stuk supergrote pijp die de lucht zou binnenkomen zoals hoger te zien achter de radiator, me in staat zou moeten stellen de temperatuur van de laatste iets te verhogen.
Ik zou proberen met slang en zonder slang ... zal zien ..

Dezelfde olie neem ik 5W40 pure synthese dus ...

Wat is je overwinningsadditief? injectie reinigingsadditief of dieseladditief? waar ???

De diesel die wordt toegevoegd door overwinningen bij de pomp is nog een turbo (ik ben er plotseling twee in de auto :) ;)). Dit wil zeggen of ik een goedkopere chouilla kan betalen door 'toe te voegen' (het bestaat niet als een woord, maar het is duidelijk om te zeggen wat ik wil :) ) mezelf terwijl ik de prestaties behoud, dus ook minder vervuiling, dat ben ik ook interessant, helemaal geen rook, zelfs tijdens het versnellen van het herstel. Ik ben niet gek op het stuur, maar soms moet je een beetje droog accelereren (het gebeurt een beetje maar het gebeurt) en plotseling in dit geval van goede diesel helemaal geen zwarte rook niets;) ... hetzelfde resultaat op de esapce 2 wordt beschouwd als zwarte roker tijdens herstel, het is duidelijk ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/03/13, 15:08

het belang van het luchtfilter is volledig verschillend in benzine en diesel

in wezen rollen we bijna altijd met de vlinder die niet volledig open is ... als het filter de lucht een beetje vertraagt, open je gewoon een beetje meer en het resultaat is hetzelfde ... daar totdat we zien dat het filter het maximale vermogen verlaagt

in diesel is het erger: zelfs als u een laag vermogen wilt, is het noodzakelijk dat de motor de juiste hoeveelheid lucht inslikt om de juiste compressie te hebben ... als het luchtfilter de luchtstroom vermindert, is de compressie meer laag, neemt het rendement af en moet je meer diesel sturen om hetzelfde vermogen te maken ... en als je het maximale vermogen wilt, is er niet genoeg lucht om alles te laten branden en rookt het zwart!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/03/13, 15:20

Hallo bidouille!

Wynn's additief is een antifrictie.


Hallo chatelot!


Ik kan bevestigen dat er een verschil is met een injectie-benzine, ik heb geen flowmeter op mijn Chrysler-auto's zoals sommigen hebben, de vacuümsensor reageerde sneller voor de positie van de gasklepsensor, maar het is de hete lucht die de meeste invloed heeft op de economie op de weg, in de stad is het schakelen bij lagere toeren waar de economie zich bevindt.

Opgemerkt moet worden dat dit motoren met een hoog koppel en grote cilinderinhoud zijn.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/03/13, 20:26

Op mijn rustieke sfeervolle R19 Diesel : Mrgreen: (lage druk injectie), het luchtfilter erg vuil en of een aanzienlijke beperking (om de depressie van de Gillier Pantone te vergroten) verandert niets in het verbruik tot ongeveer 110 km / u.
(Hierboven niet geprobeerd). De luchttemperatuur tot 72 ° doet ook niets zichtbaar! :schok: : Mrgreen:

Veronderstelling: de lucht die niet onder de verschillende beperkingen past, zorgt ervoor dat de motor minder vermogen absorbeert bij compressie, dus het verschil in efficiëntie en verbruik zal niet erg groot zijn ...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 07/03/13, 21:35

Bonsoir,
Alain, ik twijfel er niet aan dat je op de een of andere manier bespaart, maar in alle injectiesystemen meten we de massa lucht die de motor binnenkomt om de hoeveelheid brandstof aan te passen.
De injectie die u beschrijft is met lucht / motortoerental toegelaten / druk / temperatuur.
Het is een indirect meetsysteem om de luchtmassa te bepalen.
Dus ik ben niet overtuigd door het argument van het inademen van hete lucht om het verbruik te verlagen.
Het is zeker dat de calculator de bless-tijd verkort. maar uiteindelijk om een ​​bepaalde snelheid te behouden, versnelt u iets meer.
Andere meningen als er motorfabrikanten zijn?

jlg
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten