Vraag informatie voor het galvaniseren

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7

Vraag informatie voor het galvaniseren




par AXEAU » 05/01/13, 21:35

Hallo,

Ik zou graag enkele delen renoveren die verzinkt waren (wit en gedichromeerd). Ik heb methoden gevonden binnen het bereik van een amateur die zoutzuur of zwavelzuur gebruikt, maar ik kan niet vinden hoe ik een meer zorgvuldige en vooral dichromaatafwerking kan doen.
Ik weet dat er een op arseen gebaseerde methode en een arseenvervangende methode is, maar is het mogelijk om deze producten te verkrijgen?
het is gewoon voor de lol om te proberen, anders ga ik naar een professional.

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/01/13, 22:15

het is een ramp: om werk van goede kwaliteit te doen, heb je giftige producten nodig die onmogelijk in de detailhandel te koop zijn

geen enkele pro kan informatie geven ... ze zijn allemaal bang om problemen te krijgen met een administratie die alles wil verbieden

chromateren was bijna helemaal verboden... behalve dat galvanisch verzinken zonder chromateren helemaal niets waard is

het enige wat je als amateur kunt doen is verzinken: door onderdompelen in gesmolten zink: dit is het meest solide proces: er ontstaat een dikke laag zink... maar het is niet goed voor kleine schroefjes, want de zinklaag verstopt de schroefdraad...

deze galvanisatie wordt gebruikt voor de grote schroeven van hoogspanningsmasten: het is bijna eeuwig en roest nooit

nog een opmerking over het rare vocabulaire: we zeggen goed galvaniseren om zink te plaatsen door onderdompeling in gesmolten zink, en elektrolytisch verzinkt voor de galvanische methode
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 05/01/13, 22:58

Bedankt chatelot 16, zo leek het mij over de proxy voor dit soort producten.
Is er nog iets dat het gedrag van de zinkchloride- of sulfideafzetting kan verbeteren?

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/01/13, 23:40

geen oplossing met zinkchloride of sulfaat

de oplossingen zijn eerder met cyanide en veel handelsgeheimen die ik niet eens ken

je had het over arseen, maar ik zie het verband niet ... arseen is een eenvoudig lichaam dat niets nuttigs heeft met zink

cyanide is alleen stikstof ... een manier om te sterke zuren zoals zoutzuur of zwavelzuur te vermijden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 06/01/13, 10:34

En het schuren?

Daar heb je alleen het "goede" pistool en de compressor nodig.


[Bewerken] Ik heb dit gevonden
Beeld

Ze praten over alles over de "BESCHERMING VAN STAAL TEGEN CORROSIE".
Dernière édition par Obamot de 06 / 01 / 13, 10: 57, 4 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/01/13, 10:46

Voor cyanide, cyanurisatie, vergeet onmiddellijk. De producten zijn zo gevaarlijk dat het erg gereguleerd is, autorisaties, gereguleerde toegang tot de producten en tot de werkplaats etc... daarnaast is het erg vies en het is vooral geen installatie voor particulieren... : Mrgreen:

http://www.a3ts.org/index.php/actualite ... truration/

Carbonitreren

DEFINITIE VAN BEHANDELING
Principe: oppervlakteverrijking met koolstof (tussen 0,7 en 0,9 massaprocent) en stikstof (tussen 0,15 en 0,3 massaprocent) door diffusie in het austenitische bereik (825 tot 900 °C), gevolgd door afschrikken en eventueel ontlaten, om een ​​hoge oppervlaktehardheid (58 tot 62 HRC) te verkrijgen volgens een afnemende gradiënt over een bepaalde diepte.

De haalbare diepten liggen tussen de 0,05 en 0,6 mm, boven de 0,6 mm is de stikstoftoevoer niet meer van belang.

KARAKTERISEREN :

Oppervlakte koolstof- en stikstofgehalte
Oppervlaktehardheid (HRC, HRA, HV)
Conventionele diepte van harde laag Ec of Dc (behalve speciale specificatie NFA04-204)
Vereisten voor microstructuur
Resterend stresspercentage

TOEPASSINGEN:

slijtage
Vermoeidheid versterking

VERSCHILLENDE PROCESSEN:

Vloeistof- of zoutbaden worden vaak genoemd cyanidatie : gebruik van zouten op basis van alkalichloriden (NaCl, KCl) waaraan een hoog gehalte aan cyaniden (NaCN) is toegevoegd, circa 20%. De kinetiek is snel, de regeling van de cyanidesnelheid maakt het mogelijk om het koolstof- en stikstofpotentieel te beheersen. Het blussen gebeurt direct met olie of zouten (na "spoelen" in neutrale zouten)
Onder gecontroleerde of gasvormige atmosfeer: de atmosfeer is van het verkregen endotherme type:
- Door een alkaan in een generator te kraken met toevoeging van methaan of propaan om het koolstofpotentieel te behouden,
- Door een methanol-stikstofmengsel rechtstreeks in de oven te injecteren met toevoeging van methaan of propaan om het koolstofpotentieel te behouden,
Stikstof wordt geleverd door ammoniakgas rechtstreeks in de oven te injecteren. De typische samenstelling van de atmosfeer is 20-25% CO, 20-40% N2, 40-55% H2 (sporen CO2, O2, H2O). De hoeveelheid geïnjecteerde ammoniak ligt in de orde van grootte van 1 tot 5% van het totale gasvolume (de laagste waarden zijn geschikt voor gelegeerd staal). Het koolstofpotentieel van de atmosfeer wordt gemeten en gecontroleerd door gasanalyses (%CO, CO2, H2O, O2). De kinetiek is vrij snel dankzij de optimalisatie van de cyclus.
Het blussen gebeurt meestal direct in olie. De stikstof die in de gecarbonitreerde laag wordt opgelost, verhoogt de hardbaarheid aanzienlijk, wat een zachte afschrikking in hete olie (80 tot 160 °C of in een zoutbad van 150 tot 180 °C) mogelijk maakt, waardoor vervormingen worden beperkt (tot 950 °C). De belangrijkste toepassing is in versnellingsbakken van auto's.
In het geval van gasdoving is het mogelijk om de koelsnelheid te moduleren om getrapte koelcondities te benaderen.
In een wervelbed: fluïdisatie wordt uitgevoerd door een gas dat equivalent is aan gasvormige atmosferen. De kinetiek is snel, maar de klus is niet erg eenvoudig.
Onder lage druk: na verwarming in een vacuümoven wordt een sequentiële druk in de orde van grootte van 5 tot 20 mbar tot stand gebracht door injectie van een koolwaterstof, propaan, ethyleen of acetyleen, de carburisatiesequenties worden gevolgd door vacuümdiffusiesequenties. De sequenties van de toevoer van ammoniak worden gecombineerd met die van de toevoer van stookgas.De kinetiek is zeer snel. Het proces maakt hoge carboniseringstemperaturen mogelijk die de kinetiek versnellen. De belangrijkste voordelen zijn de afwezigheid van oppervlakkige oxidatie en goede penetratie in fijne openingen. Dit proces wordt vaak gecombineerd met gasdoving. (5 tot 20 bar stikstof). De regeling is gebaseerd op een gas-metaalreactiemodel waarbij wordt uitgegaan van koolstofverzadiging van het oppervlak tijdens de carboniserings- en diffusiefasen. Dit proces is in ontwikkeling. In het geval van gasdoving is het mogelijk om de koelsnelheid te moduleren om getrapte koelcondities te benaderen.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 06/01/13, 18:25

Hallo,

Ik had een heel gevaarlijk product in gedachten, maar ik had het mis, het is cyanide en chroom.
Ik heb gelezen, maar ik weet niet of dit op alle behandelingslijnen het geval is, dat de cyanidetanks boven tanks met bleekmiddel zijn geïnstalleerd, zodat het product bij een lek onmiddellijk wordt geneutraliseerd.
Voor zandstralen ben ik uitgerust, ik heb de zandstraler, de cabine en verschillende straalmiddelen.
Dus ik ga mijn onderdelen voorbereiden en ze aan een professional geven om ze te verzinken.

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/01/13, 19:35

zeer goede methode! cyanide is geen radioactief product dat moet worden verboden ... vernietig het gewoon goed om te voorkomen dat het ergens wordt afgewezen

voor chroom is het ongeveer hetzelfde...iedereen zou de juiste werkwijze moeten kennen om vervuiling te voorkomen

helaas verbieden we tegenwoordig liever alles dan de juiste informatie te verspreiden ... dus bedrijven die in Frankrijk blijven rekenen steeds duurder ... en de Chinezen doen veel eenvoudiger zonder kosten
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten