Uitlaatversterking met detonatie entonoir

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
marc91
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 09/11/08, 13:18
x 2

Uitlaatversterking met detonatie entonoir




par marc91 » 05/01/13, 17:19

Een uitvinding die ik me herinner te zien in de 80-jaren
het was een ketelmaker die een eenvoudig systeem had gemaakt
hulp bij uitlaatgassen.
het was een omgekeerde trechter (=> =) die uit de uitlaat kwam
tijdens het rollen zou de lucht inzinken en zuigkracht in de uitlaatpijp veroorzaken.
het gaf meer flexibiliteit aan de motoren, minder olieverbruik en een lichte vermogenswinst.
normaal hoefden de zuigers niet langer de uitlaatgassen te duwen.

in 1983 was er klein roestvrij staal in auto-accessoires winkels, en sindsdien niets.

de vraag is daarom: is er een ketelmaker, die weet hoe hij roestvrij staal moet lassen dat (tegen vergelding) er één kan reviseren?
0 x
moe van de ecolos van de gogo
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: verbetering in uitlaat




par Flytox » 05/01/13, 17:35

marc91 schreef:Een uitvinding die ik me herinner te zien in de 80-jaren
het was een ketelmaker die een eenvoudig systeem had gemaakt
hulp bij uitlaatgassen.
het was een omgekeerde trechter (=> =) die uit de uitlaat kwam
tijdens het rollen zou de lucht inzinken en zuigkracht in de uitlaatpijp veroorzaken.
het gaf meer flexibiliteit aan de motoren, minder olieverbruik en een lichte vermogenswinst.
normaal hoefden de zuigers niet langer de uitlaatgassen te duwen.

in 1983 was er klein roestvrij staal in auto-accessoires winkels, en sindsdien niets.

de vraag is daarom: is er een ketelmaker, die weet hoe hij roestvrij staal moet lassen dat (tegen vergelding) er één kan reviseren?


Ik kan zien wat voor accessoire het was. AMHA, het heeft nooit een esthetische functie gehad om een ​​"grote auto" te maken met 2 rijen cilinder. Wat betreft de winst in flexibiliteit, verbruik, kracht geloof ik het geen seconde en ik zou graag willen dat iemand me vergelijkende krachtcurves geeft met en zonder dit accessoire ... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/01/13, 18:39

De flexibiliteit kwam eerder voort uit het feit dat de uitlaatpijp te groot was om het koppel bij lage snelheid te verlagen en niet door een eenvoudige trechter.


Na veel sneeuwscootertests op 2-tijd en op 4-tijdmotor te hebben gedaan, kan ik zeggen dat de regeling van de uitlaatdruk een grote rol speelt bij het motorkoppel op het snelheidsbereik en vandaag vinden we de uitlaatkleppen variabel en een veel minder beperkend uitlaatsysteem dan voorheen om precies vermogen over het gehele snelheidsbereik toe te staan.

De variabele inlaatkleppen zorgen voor een meer gebalanceerde luchttoevoer naar de cilinders, terwijl grotere turbulentie mogelijk is voor een beter lucht / brandstofmengsel en een betere verbranding, wat resulteert in een verhoogde economie.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 05/01/13, 18:51

Als we een turbo zetten om energie uit de uitlaat te winnen, is het tegenovergestelde ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/01/13, 18:52

combineer 2-tijd niet met 4-tijd

met een 4-tijd moet het er zo gemakkelijk mogelijk uitkomen ... dus een trechteruitgang vermindert de drukval een beetje in plaats van een eenvoudige uitgang ... dus er is iets te winnen

maar helaas verhoogt een trechteruitgang de geluidsemissie aanzienlijk: als een trompet ... de toename van geluid is een ernstiger nadeel dan de lage vermogensversterking
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/01/13, 18:55

BobFuck schreef:Als we een turbo zetten om energie uit de uitlaat te winnen, is het tegenovergestelde ...


En leg me goed uit waarom jij de ultieme bent?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/01/13, 19:00

chatelot16 schreef:combineer 2-tijd niet met 4-tijd

met een 4-tijd moet het er zo gemakkelijk mogelijk uitkomen ... dus een trechteruitgang vermindert de drukval een beetje in plaats van een eenvoudige uitgang ... dus er is iets te winnen

maar helaas verhoogt een trechteruitgang de geluidsemissie aanzienlijk: als een trompet ... de toename van geluid is een ernstiger nadeel dan de lage vermogensversterking


Het is hetzelfde voor een 2-tijdmotor als voor de 4-tijd, het grootste verschil zit in het feit dat de toelating bijna gelijktijdig met de uitlaat wordt gedaan, wat gecompliceerder is omdat we op de lichten moeten spelen d 'inlaat en uitlaat en vooral dat de pot een integraal onderdeel wordt van de motorprestaties, wat niet langer het geval is voor de nieuwste generaties motoren met variabele kleppen.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 05/01/13, 19:04

Alain G schreef:
BobFuck schreef:Als we een turbo zetten om energie uit de uitlaat te winnen, is het tegenovergestelde ...


En leg me goed uit waarom jij de ultieme bent?


lol

Nou, met de turbo verdien je meer dan je verliest.

Toch is het onderwerp relevant (bijvoorbeeld het afschieten van schotten uit de pot op een motorfiets verhoogt het vermogen). Aan de andere kant is de grootste drukval tegenwoordig de katalysator ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/01/13, 19:32

Hallo Alain
Alain G schreef:De flexibiliteit kwam eerder voort uit het feit dat de uitlaatpijp te groot was om het koppel bij lage snelheid te verlagen en niet door een eenvoudige trechter.

Als we het hebben over hetzelfde accessoire, het was gewoon een aanhangsel dat op het uiteinde van de originele pot was geschroefd of vastgedraaid, de modellen die ik kon zien waren 'erg genoeg verknoeid' om geen venturi-effect te hebben dat zou kunnen hebben zuig de pot aan en verander de tegendruk, aan de andere kant is het prominent, roestvrij staal of chroom ......

Na veel sneeuwscootertests op 2-tijd en op 4-tijdmotor te hebben gedaan, kan ik zeggen dat de regeling van de uitlaatdruk een grote rol speelt bij het motorkoppel over het snelheidsbereik ...

+1; De tegendruk is erg belangrijk op een 2-takt, minder op een 4-takt maar altijd op hoog vermogen per liter of wedstrijdmachine. Op planplan auto is een "kleine" wijziging transparant.

.... en vandaag vinden we de variabele uitlaatkleppen en een veel minder beperkend uitlaatsysteem dan voorheen om precies vermogen over het hele snelheidsbereik toe te staan.


Ja ... een dierbare technologische orgie om motoren veel krachtiger te maken dan nodig is met een zeer groot bereik van gebruik zonder beter te doen dan planplan motoren bij lage toerentallen ... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/01/13, 19:57

Hallo Flytox!


Mijn laatste auto, een Dodge Journey, maakt gebruik van de beroemde Chrysler Pentastar 3,6-litermotor die tot de tien beste motoren ter wereld behoort die in staat is tot een legendarisch brandstofverbruik en hij werkt onder een regime van 1500 tpm bij 100 km / uur met een zeer hoog koppel zoals de plan-vliegtuigmotoren bij lage toerentallen, maar met het vermogen op aanvraag bovendien, bevat het geen uitlaatmondstuk omdat ze in de cilinderkop zijn geïntegreerd en dus een snellere opwarming van de motor mogelijk maken waardoor vervuilende voetafdruk.

Deze motor geeft 283 pk op de Journey en 305 pk op de Dodge Challenger van mijn dochter, die aerodynamischer is en minder verbruikt dan veel Japanse 4-cilinders. zeer gestroomlijnd en hyperaërodynamisch waardoor de meeste subcompacten van deze wereld op zijn minst op de weg blozen of het gewicht niet meer echt in het spel komt.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten