Tekening voor het opvangvat water doping?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6

Tekening voor het opvangvat water doping?




par rodibruno » 01/10/12, 01:09

Hallo: Ik ben op zoek naar informatie over bubblers voor water dopaje-systeem. kan iemand me helpen bij deze zoekopdracht?
Ik probeer de meest efficiënte bubblertekening te vinden die mogelijk is.
Bedankt!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 01/10/12, 11:35

Er zijn geen bubblers die effectiever zijn dan andere. Een bubbler is een bubbler.

Maar er zijn bubblers die min of meer zijn aangepast aan de motor waarop hij is geplaatst.

Het alternatief waar ik de voorkeur aan geef is de stoomgenerator:

https://www.econologie.com/generateur-de ... -3735.html
https://www.econologie.com/forums/generateur ... vt668.html
https://www.econologie.com/forums/peugeot-20 ... t1610.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/10/12, 12:53

Is het een bubbler of een fogger????

http://fr.wikipedia.org/wiki/Brouillard
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/10/12, 19:14

Christophe schreef:Er zijn geen bubblers die effectiever zijn dan andere. Een bubbler is een bubbler.

Maar er zijn bubblers die min of meer zijn aangepast aan de motor waarop hij is geplaatst.


Niet zo zeker als jij, voor een auto is een grote bubbler van enkele liters (> 2 of 3 liter?) naast dat hij ook meer dan omslachtig is, erg moeilijk te verwarmen, met een grote traagheid / opstarttijd.. .. ..niet zeker of het zo goed werkt.

In chai plus welke post had ik deze minispecificatie gegeven (te verbeteren natuurlijk) :P

Constructie van een bubbler (voor een auto):

Zoon volume , hoogte, diameter in- en uitlaat, positionering van de verschillende leidingen moet worden gedefinieerd voordat met de installatie onder de kap wordt begonnen..... ruimte is schaars en te lange leidingen (meters) moeten worden vermeden. Voor een gelijk volume water is het beter om een ​​hoogte > diameter te hebben.

materiaal keuze: Koper, RVS, messing, PVC, of ​​schroot als je corrosieproblemen wilt.

Le volume water kan van de pollepel 0.15 naar 2 liter?.
Sterker nog, hoe meer water er is, hoe moeilijker het is om op te warmen en snel op te warmen, onder de kap te passen, het hakken te regelen, enz.

Le volume lucht boven water is zeker nodig (daar niet op getest). Het is in ieder geval noodzakelijk om voldoende lucht boven het water te hebben, zodat de eventueel gevormde bellen niet omhoog gaan in de afvoerleiding en richting de reactor gaan (hoogte 10 cm?).

La temperatuur van 57 naar 90 °? Te laag 57 ° Ik heb twijfels over de efficiëntie en te hoog 90 ° volgens André is de stoom die naar buiten komt niet langer goed.

Indien verstelbare luchtinlaat (diameter ongeveer 2 tot 6 mm).
Indien niet regelbare luchtinlaat (Als de restrictie verder in het circuit wordt gemaakt) diameter 10 tot 15 mm?)

Bubbelende hoogte afhankelijk van de zuigkracht en het motortoerental van de aanwezigheid van een venturi enz ...
Lage hoogte, borrelen bij lage snelheden.
grotere hoogte (10 cm?), effectiever borrelen maar met hogere snelheid.

Grootte van de bubbels in de bubbler, hoe fijner de belletjes, hoe beter het werkt, hoe groter de hoeveelheid water die wordt afgevoerd (doorgang door een fijngeboorde schijf (1 tot 1.5 mm) met talrijke gaten (150 tot 200) gescheiden (niet De grootte van de bellen hangt nauw samen met de diameter van de gaten.

Luchtverwarming de bubbler binnengaan. Verander niet veel in de zomer, de winters (deze tests niet doen).

Luchtfiltering:
Als de luchtinlaat niet te dicht bij de grond is (<40 cm), is dit niet verplicht. Het borrelen reinigt ..... en vormt de modder op de bodem van de bubbler. Een grof rooster is voldoende.

Verwarming van de bubbler:
1) - door de directe uitlaat (teef alles, zwart water enz. ..., onberekenbaar waterverbruik).
2) - via de uitlaat door een pijp (verwarmingsvermogen aanpassen, lage inertie).
3) - door het koelmiddel (uitstekende temperatuurregeling en stabiliteit van de werking, iets langzamer om te starten dan oplossing 2)

Water niveau:
- Elektrisch (zwevend), het is noodzakelijk om de draaikolken van het remmen enz. te kalmeren...
- Automatische ontluchting centrale verwarming van het type met constant niveau (uiterst moeilijk correct te bedienen, kan drukschommelingen niet aan) Hangt meestal open en loopt over via de ontluchter.
- Continue toevoer door kleine pomp en overloop (wanneer de watertank lager is dan de rest van de installatie, ingewikkelder maar zeer veilig)

verschillend buis:
- koelmiddeldiameter (8 tot 16 mm binnen?) (vermijd hoge punten die kunnen opvullen met zuiveringsproblemen met het koelsysteem van het gas)
- De watertoevoerleiding met een binnendiameter van 4 mm (zonder hoge punten + filter)
- Stoomuitlaat in koper of kunststof diameter (8 tot 15 mm inwendig?) met eventueel een anti-spat deflector bij remmen, draaien etc...)

Onderhoudt / droogleggen:
Mogelijke reiniging van het slib / de kristallisaties die op de bodem van de bubbler worden afgezet.

positionering van de bubbel:
- idealiter onder het niveau / de hoogte van de toegang (anti-sifonbeveiliging).
- Korte leidingen (antikoeling)
- Toegankelijk voor vullen / onderhoud.
- Niet in de cockpit (veilig kokend water).


Door meer kleine belletjes te maken, wordt de elektrificatie van de waterdruppels in de nevel die uit de bubbler komt vergroot. (Interpretatie van documenten gegeven door Bob Isat) .
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/10/12, 01:01

Mooie gedetailleerde lijst.

Avec:
Het maken van meer kleine belletjes verhoogt de elektrificatie van de waterdruppeltjes in de mist die uit de bubbler komt

het is duidelijk dat het een fijne vernevelaar is, om geëlektrificeerd te worden met ontladingen van HT-vonken, zoals in onweerswolken, of met veel wervelwinden, die de druppels tegen elkaar en tegen de lucht wrijven, op een lange reis, zoals bij onweer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 02/10/12, 20:38

dedeleco schreef:Avec:
Het maken van meer kleine belletjes verhoogt de elektrificatie van de waterdruppeltjes in de mist die uit de bubbler komt

het is duidelijk dat het een fijne rookmachine is, worden geëlektrificeerd met HV-vonkontladingen, zoals bij onweerswolken, of met veel wervelwinden de druppeltjes tegen elkaar en tegen de lucht wrijven, over een grote afstand, zoals bij onweersbuien.


Denk je ook aan een montage die HT geeft tussen het lichaam van de reactor en de steel van de reactor? Ik kan me niet voorstellen hoe het geen kortsluiting zal veroorzaken in minder dan twee doden van het HT-systeem ... een millimeter luchtspleet, min of meer vuil water (geleidend) dat van tijd tot tijd in batches binnenkomt, een beetje kristallisatie. .. Als je een "betrouwbaar" bewerkingsidee hebt, ben ik geïnteresseerd. :P

Noodzaak om te polariseren? Heeft het zin om de + of de - op de reactorstaaf te plaatsen?
Heb je in plaats daarvan wisselspanning nodig? Frequentie ?

Als de kalkafzetting in de reactor bijna continu droog (heet) is, kunnen er al elektrostatische ontladingen zijn tussen de behuizing en de staaf van de reactor.... :P

... zoals in onweerswolken, of met veel wervelwinden, de druppels tegen elkaar en tegen de lucht wrijvend, over een grote afstand, zoals bij onweersbuien.


Met de gietpan moet de ringvormige ruimte (steelomhulling) van de reactor het realiseren : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 26/10/12, 08:43

- Hallo !
— Na het lezen van "lang, breed en dwars" de uitstekende site gewijd aan de G-Pantone-reactor (voor tractoren, zonder motoraanpassing), kwam ik op het idee van een bubbler verwarmd door uitlaatgassen met de volgende kenmerken:
* snel opwarmen voor korte ritten,
* regeling door een klep gecontroleerd door een calorstat (80-85°),
* inlaatlucht voorverwarmen,
* eenvoud van montage (minimaal ingrijpen op een auto).
- Hier is het diagram:
Beeld
— Uitleg:
* De lamellenradiator, verlijmd onder de dubbele bodem, zorgt voor een snellere opwarming. Het kan zonder overlast uit een defecte versterker gehaald worden.
* De calorstat is een van die niet-verstelbare modellen waarbij een staafje uit de capsule komt als de temperatuur is bereikt. Het is gelijmd door een tweecomponentenpasta (die ik "patafix" noem) hittebestendig (300°).
* Ik heb er ook voor gekozen om de inlaatlucht te verwarmen, wederom voor een snellere opwarming. Zelfs de verwarming van de inlaatlucht wordt geregeld door de calorstat (Let op: de dubbele bodem kan van onderaf worden verwijderd voor onderhoud en reiniging - hoewel: de uitlaat zou veel "schoner" zijn! - en, voor stabiliteit van het waterpeil, de bubbler kan worden verdeeld door eenvoudig geplaatste beugels, zonder ze te lassen).
- Wat denk jij (de kleinerende opmerkingen van Dedeleco zijn niet welkom!)?
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/10/12, 12:39

dedeleco lacht om wetenschappelijke fouten ook zonder soms iets te zeggen, om frifrelines te winnen, nooit correct gemeten met de nodige precisie!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/10/12, 14:31

Hallo RV-P

RV-P schreef:— Na het lezen van "lang, breed en dwars" de uitstekende site gewijd aan de G-Pantone-reactor (voor tractoren, zonder motoraanpassing), kwam ik op het idee van een bubbler verwarmd door uitlaatgassen met de volgende kenmerken:
* snel opwarmen voor korte ritten,
* regeling door een klep gecontroleerd door een calorstat (80-85°),
* inlaatlucht voorverwarmen,
* eenvoud van montage (minimaal ingrijpen op een auto).
- Hier is het diagram:
Beeld
— Uitleg:
* De lamellenradiator, verlijmd onder de dubbele bodem, zorgt voor een snellere opwarming. Het kan zonder overlast uit een defecte versterker gehaald worden.
* De calorstat is een van die niet-verstelbare modellen waarbij een staafje uit de capsule komt als de temperatuur is bereikt. Het is gelijmd door een tweecomponentenpasta (die ik "patafix" noem) hittebestendig (300°).
* Ik heb er ook voor gekozen om de inlaatlucht te verwarmen, wederom voor een snellere opwarming. Zelfs de verwarming van de inlaatlucht wordt geregeld door de calorstat (Let op: de dubbele bodem kan van onderaf worden verwijderd voor onderhoud en reiniging - hoewel: de uitlaat zou veel "schoner" zijn! - en, voor stabiliteit van het waterpeil, de bubbler kan worden verdeeld door eenvoudig geplaatste beugels, zonder ze te lassen).
- Wat denk jij (de kleinerende opmerkingen van Dedeleco zijn niet welkom!)?



Even een paar kleine opmerkingen:
* De lamellenradiator, verlijmd onder de dubbele bodem, zorgt voor een snellere opwarming. Het kan zonder overlast uit een defecte versterker gehaald worden.


Het koellichaam van de versterker is zeker van aluminium en als je het op staal plakt (denk ik) in een hete, vochtige en zure omgeving (uitlaatgassen), ga je rechtstreeks naar intense corrosieproblemen / snelle vernietiging. Het lassen of solderen van roestvrijstalen of koperen vinnen zou aanzienlijk langer meegaan en met een betere efficiëntie. : Cry:

Het mist een kleine bescherming tegen het hakken op de stoomuitlaat bij het remmen / accelereren / draaien, om geen slok drijvers in de pijp te sturen. :P

AMHA, de route van de luchtinlaatpijp mag niet zo worden gemonteerd (met een hendel die naar beneden gaat tot onder het niveau waar de lucht in de bubbler ontsnapt) diagram 1. De waterkolom is groter en je bubbler kan alleen zuigen bij een aanzienlijk hoger motortoerental (vacuüm). Wanneer gestopt, zal het zich vullen met water tot de bovenkant van het waterpeil van de bubbler. Dan is er een nog grotere zuigkracht nodig om schema 2 te kunnen aanzuigen. (Het water dat zich in het bodemdeel heeft opgehoopt kun je niet meer verwijderen). Dit samenstel is extreem onstabiel in zijn werking (bovendien moet de depressie water verplaatsen dat door de hak beweegt ...)
Een voorstel in diagram 3 is eenvoudiger en een ander efficiënter om het water / de lucht in diagram 4 te verwarmen, waarbij het sifoneffect wordt gerespecteerd voor een stabielere werking.

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 26/10/12, 20:40

Flytox schreef:Het koellichaam van de versterker is zeker van aluminium en als je het op staal plakt (denk ik) in een hete, vochtige en zure omgeving (uitlaatgassen), ga je rechtstreeks naar intense corrosieproblemen / snelle vernietiging. Het lassen of solderen van roestvrijstalen of koperen vinnen zou aanzienlijk langer meegaan en met een betere efficiëntie.

— Het kan worden gelijmd met een lijm die bestand is tegen corrosie en fungeert als een isolator tussen het aluminium en het roestvrij staal, terwijl het een warmtegeleider is, vooral als het aluminium zwart geanodiseerd is (elektrische isolatie). Maar je opmerking klopt. Gelaste vinnen zijn ook voldoende!
BeeldSioux list: wij kunnen het ook plooi de bodemplaat (tussen water en uitlaatgassen)! Dit voorkomt plakken of lassen van vinnen, terwijl het warmtewisselingsoppervlak aanzienlijk wordt vergroot!!!
Flytox schreef:Het mist een kleine bescherming tegen het hakken op de stoomuitlaat bij het remmen / accelereren / draaien, om geen slok drijvers in de pijp te sturen.

"Ik moest er aan denken toen ik dit zei:
— en voor de stabiliteit van het waterpeil (bochten, remmen) kan de bubbler worden gescheiden door eenvoudig te plaatsen beugels, zonder ze vast te lassen.

— Zoals bijvoorbeeld in een ijsblokjesbakje (de aluminium bakjes met het treklipje om de ijsblokjes los te laten)!
— Bedankt voor de precieze positionering van de luchtaanzuigleiding die zich inderdaad met water vult en moet worden "gezuiverd". Uw diagram 4 is een uitstekende oplossing, maar dan door de pijp in de andere richting te leggen. Zoals dit bijvoorbeeld:
Beeld
- Bedankt voor de details!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 188-gasten