Minder verbruik en meer vermogen.

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1

Minder verbruik en meer vermogen.




par antoinet111 » 30/04/12, 15:55

Hallo allemaal, Ik heb vaak gelezen en gehoord dat als je het vermogen van een motor vergroot, je het verbruik verlaagt als je je rijstijl niet verandert.

Wat is uw mening en wat is de verklaring?

Merci.


mijn idee (op een Opel Astra 1.9CDTI van 120 pk) is om de ECU opnieuw te programmeren.

Alstublieft
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 30/04/12, 16:31

Meestal is dit te wijten aan verschillende factoren:

Scherpere acceleratie voordat u een gestabiliseerd tempo bereikt. Het is de versnelling die het meeste verbruikt, hoe korter deze duurt, hoe minder we verbruiken.

Tweede punt: auto's met meer vermogen hebben over het algemeen langere overbrengingsverhoudingen. Bij gelijke snelheid zal de krachtigste motor langzamer draaien -> minder brandstofverbruik.

Als je bijna die van de snelweg (gestabiliseerd tempo) wilt vergeten, is het de overbrengingsverhouding die het meest speelt. Als het om de stad gaat, heeft het geen zin, je schaamt je sowieso voor de chauffeur voor je.
Voor de campagne kan het interessant zijn, ja.
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/04/12, 16:38

Grote kans op verrassingen zonder gedetailleerde informatie op deze calculator.

anders, als de motor niet maximaal is geoptimaliseerd, (waarschijnlijk als het wordt tegengehouden), en door er iets in te veranderen, vergroten we of de consumptie wordt verminderd door de tegenovergestelde richting in te slaan van wat toeneemt!!!

Wiskundig bewijs, wanneer de afgeleide volgens een parameter niet nul is buiten het maximum !!

Het werkt zowel voor het toevoegen van water als voor het wijzigen van de programmeur of iets in de motor !!

http://fr.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9riv%C3%A9e
Beeld

als je niet aan het minimum zit, is er altijd een manier om het verbruik te verminderen, door te kiezen gezond verstand !!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/05/12, 12:24

Bij elke motor die niet maximaal is geoptimaliseerd (nog waarschijnlijker als deze te groot en beperkt is), zal elke verandering in welke parameter dan ook, door de juiste veranderingsrichting te kiezen, de efficiëntie verhogen en daardoor het verbruik verlagen, vooral omdat dit De motor zal door de fabrikant niet zorgvuldig zijn geoptimaliseerd voor gebruik door de eigenaar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 01/05/12, 13:01

Oké, bedankt voor deze aanwijzingen.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 01/05/12, 13:31

Dedeleco heeft gelijk: je moet kijken naar welke parameters je moet beïnvloeden.
Ik raad u aan om te noteren in welk snelheidsbereik u zich het vaakst bevindt op uw gemiddelde route. Kijk dan op de (toekomstige) curve van de nieuwe programmering of er iets te winnen valt, wat niet vanzelfsprekend is.
Op een rit die ik vaak maak tussen mijn huis en dat van mijn moeder, verbruik ik bijvoorbeeld 8.5 liter terwijl ik achter pequins rijd die met een snelheid van 80 Km/H-meter kruipen en 7.5 terwijl ik zoveel mogelijk 100 Km/H-meter aanhoud met anticiperend ongehinderd remmen . Paradoxaal genoeg verlaag ik het verbruik terwijl ik sneller rijd (maar nooit meer dan 110). Om minder te verbruiken bij lage snelheden zou ik het motorverbruik tussen 1600 en 2000 tpm moeten optimaliseren, wat vooral bij een benzinemotor niet erg voor de hand ligt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 01/05/12, 13:47

Moet zeggen dat ik me altijd heb afgevraagd waarom we nu auto's van 140 pk aanbieden, in plaats van minder te doen, ten behoeve van een lager verbruik.

Moet ook zeggen dat als je de paddenstoel van een busje verplettert in plaats van zacht te versnellen, het zeker veel verbruikt.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 01/05/12, 16:26

in feite is mijn motor 120 pk, behalve dat het in feite een molen van 150 pk is, beperkt door de kaart, maar dezelfde motor werd door Opel met 180 pk gedistribueerd.
alle jongens die de kaart hebben veranderd, hebben hun verbruik zien afnemen, dus ik vraag me af waarom.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/05/12, 17:01

alle jongens die de kaart hebben veranderd, hebben hun verbruik zien afnemen, dus ik vraag me af waarom.

Opel maakt zijn klanten belachelijk door op een domme manier een te grote motor (180 teruggebracht tot 120 pk, dat is veel benzine voor niets aangezogen) aan banden te leggen, zonder de werking ervan te optimaliseren, en daardoor blijft hij voortdurend ver buiten zijn optimale prestaties.
Je moet weten wat ze hebben vastgeklemd, om beter te begrijpen, eerst de maximale rotatiesnelheid? , waardoor de motor altijd op een te laag toerental staat, met te lange acceleraties ????.

Het is waarschijnlijk dat het beter zou zijn om van voertuig te wisselen, met een veel kleinere cilinderinhoud?
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 01/05/12, 17:37

de trm heeft niets te maken, niets weerhoudt mij ervan om 5000 te bereiken, het is gewoon langer.

het is echt een 150, geen 180, het is gewoon mogelijk om hem te optimaliseren tot 180 pk (maar moet een beter ademend luchtfilter hebben (K&N of ander))
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 253-gasten