Gillier pantone-installatie op essence bijl

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
elisambre
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 07/03/12, 18:24

Gillier pantone-installatie op essence bijl




par elisambre » 07/03/12, 19:24

hallo
Voordat ik begin, zou ik graag een uitleg willen over de pantone-gillier.
Wordt de carburateur bewaard, en zo ja, waar is de reactor op de carburateur aangesloten?
op alle sites en forum Ik zie geen diagrammen of foto's en eerlijk gezegd ben ik volledig in de war.
bedankt voor je antwoorden.
hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/03/12, 20:00

Hallo Elisambre en welkom

hallo
Voordat ik begin, zou ik graag een uitleg willen over de pantone-gillier.
Wordt de carburateur bewaard, en zo ja, waar is de reactor op de carburateur aangesloten?
op alle sites en forum Ik zie geen diagrammen of foto's en eerlijk gezegd ben ik volledig in de war.
bedankt voor je antwoorden.
hartelijk


Je ziet niet veel foto's omdat de prestaties op benzinemotoren zeldzamer en moeilijker te ontwikkelen zijn. (Het is veel gemakkelijker voor Diesel). De carburateur wordt in alle gevallen bewaard. De mogelijke aansluitingen van de reactor bevinden zich stroomopwaarts of stroomafwaarts van de carburateur. De stroomafwaartse oplossing lijkt mij geschikter omdat deze de carburatie niet verstoort.

U zou de verschillende berichten over dit onderwerp op Econologie moeten lezen, u zult voldoende antwoorden hebben op de vragen die u uzelf zeker moet stellen. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
elisambre
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 07/03/12, 18:24




par elisambre » 07/03/12, 20:05

Dank u voor uw snelle reactie
hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Gillier pantone-installatie op bijlessentie




par gildas » 07/03/12, 21:55

Bonsoir,
elisambre schreef:op alle sites en forum Ik zie geen patroon


De schema's voor het monteren van een benzinemotor met carburateur zijn niet eenvoudig te vinden, hier is er één die op super 5 is gemaakt:

Beeld

https://www.econologie.com/forums/renault-su ... 0-750.html

De kleine bromfietscarburateur is om te voorkomen dat er bij het afremmen te veel stoom binnenkomt, waarbij de stoominlaat (op inlaatniveau) onder de vlinder (stroomafwaarts) van de carburateur van de auto zit.
0 x
elisambre
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 07/03/12, 18:24

Re: Gillier pantone-installatie op bijlessentie




par elisambre » 08/03/12, 08:43

Goed !
Ik begin het weer beter te begrijpen door bij te dragen aan de tekening.
de bromfietscarburateur zit ook op de autocarburateur aangesloten en dient als buffer of vervangen we de autocarburateur door de mob carburateur?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 08/03/12, 09:21

Hallo Elisambre,

Hoewel ik dit geheel niet heb getest, is de bromfietscarburateur niet verbonden met die van de auto en vervangt deze ook niet.

Het dient alleen om de toevoer van stoom naar de motor te beperken, omdat de gasklep van de carburateur van de auto gesloten is bij stationair draaien.

De aanzuiging zou in wezen via de reactorleiding plaatsvinden. Zonder de kleine carburateur zou dit gevaarlijk zijn voor de motor.

Ik zoek berichten van André die een montage heeft op een Chevrolet-benzinemotor.

a+
0 x
elisambre
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 07/03/12, 18:24




par elisambre » 08/03/12, 09:33

ok
Bedankt, ik zal naar de berichten van André kijken
Als ik daarna alle stukjes heb verzameld en het systeem start, zal ik het op de website plaatsen forum met foto's en tekening als dat helpt (als het uiteraard werkt)
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 08/03/12, 11:19

Als u met de Gillier-Pantone begint, zodat u het probleem met dit systeem beter begrijpt, is het dat het vooral resultaten geeft als de motor belast is*, dus motor op volle snelheid maar met moeite.

Hoge belasting en/of veel belastingvariaties richting maximaal vermogen; hier zijn de voorwaarden waaronder doping goed (het beste) werkt bij het terugdringen van de consumptie.


https://www.econologie.com/forums/sncf-dopag ... 50-10.html

In jouw geval zal het juist zijn als je niet op je verbruik let, dat je geld bespaart, bijvoorbeeld bij 130 km/uur op de snelweg of met een volgeladen auto met aanhangwagen.

*Behalve voor de verwijdering van uitlaatgassen, die a priori bij alle motortoerentallen worden verwijderd.
0 x
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 09/03/12, 19:36

De gassen die de pot verlaten, worden niet ontsmet: de "zichtbare" verontreinigende stoffen zetten zich af op de wanden of het overtollige water condenseert, na een tijdje wordt het zwart...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/03/12, 19:53

Arnaud M schreef:De gassen die de pot verlaten, worden niet ontsmet: de "zichtbare" verontreinigende stoffen zetten zich af op de wanden of het overtollige water condenseert, na een tijdje wordt het zwart...


‘Opgelost’ betekent niet veel. Een warmtemotor zal altijd verontreinigende stoffen vrijgeven, ongeacht de gebruikte technologie. Laten we zeggen dat de vervuiling sterk wordt verminderd door een Gillier Pantone op een diesel (in alle gevallen?) en op een benzine als we een instelling vinden die geen ontstekingsfouten enz. veroorzaakt.... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten