Dopingwater voor een audi A6 2.5l V6 TDi

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
fag69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 06/03/12, 15:13

Dopingwater voor een audi A6 2.5l V6 TDi




par fag69 » 07/03/12, 12:21

Bonjour à tous,

Ik zal zeker onderwerpen benaderen en al gestelde vragen stellen. Ik heb verschillende berichten op de forum (zoals op andere site) en ik wil het ding verdiepen voordat ik begin.
Alleen officiële informatie is geen legioen. (Zo niet, dan het veritas-rapport over het Ecopra-systeem).

Al tussen de pro "Gillier Pantone" en de pro "HHO", lijkt elk zijn kant van vet te verdedigen.

Dan is het voor elk van deze systemen moeilijk om cijfers te hebben, afhankelijk van het voertuig.
Is het niet mogelijk dat de site een tabel maakt waarin elk reëel geval wordt samengevat? (vhl met beschrijving motorjaar, gebruikt systeem, verbruik vóór, verbruik na, vervuiling voor en na ...)

Mijn voertuig is een audi A6 van 1998 die meer dan 260 000 km heeft. Ik knutsel een beetje maar ik heb geen zin om alles uit elkaar te halen, vooral als ik niet zeker weet of ik een resultaat heb.
Heeft iemand eerder een systeem op dit voertuig geïnstalleerd?

Ik zal een kant-en-klare set monteren, maar sommige zijn te duur (bijna onmogelijk om af te schrijven). Voor de minder vereerden kennen we hun efficiëntie niet echt.
Ook niet genoeg feedback van gebruikers van dit soort kit. Een samenvattende tabel zou welkom zijn voor mensen zoals ik die aarzelen.

Ik zou graag een voertuig zien dat in Gillier pantone of in HHO rijdt.
Ik sta dicht bij Lyon, dus als iemand een van deze systemen heeft, ben ik klaar om contact te maken en het systeem in het echt te zien.

Hier verzamel ik alle informatie die mij kan helpen om te beslissen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 07/03/12, 12:33

Hallo,

Wanneer u uw auto, mobiele telefoon of tv wijzigt terwijl ze nog aan het werk waren, moet u nooit afschrijven, weet u ...

Het zou goed zijn als we hetzelfde zouden denken over het milieu ... vooral omdat er op de lange termijn kosten zijn die we allemaal zullen betalen ... als wij het niet zijn, zijn het onze kinderen. .

Nu begrijp ik dat sommige kits een beetje duur worden verkocht voor wat het is (en resultaten niet gegarandeerd) ...

Dus concreet raad ik je aan om te kijken naar het advies dat we hier een paar dagen geleden hebben gegeven aan een nieuw lid in jouw geval: https://www.econologie.com/forums/dopage-a-l ... 11568.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/03/12, 14:55

Ik zou je niet teveel willen demoraliseren, maar een 4 PSA-cilinder op een 405 uitrusten is al niet gemakkelijk ...
Dus wil beginnen met een V-motor (2-cilinderbanken), met delicate toegankelijkheid, alomtegenwoordige elektronica, beschikbaarheid van gebruikte onderdelen in niet-bestaande breuk en een hoge kosten van levering voor onderdelen die waarschijnlijk breken ...

Kortom, dit alles voor onbekende en misschien negatieve resultaten ...

Tot slot, welk gebruik denkt u van dit voertuig?
- Dagelijks?
- Gemengd gebruik weg / stad?
- Kleine of lange reizen?
- Jaarkilometrage ("afschrijving van de investering")?

Ik reed in A6 1.9L TDI en bezat een A4 TDI ... dit zijn geen auto's die ik zou kiezen voor dit soort ervaring.

Ik had overwogen het op een Safrane 4 LPG-cilinder te doen (er was ruimte omdat het gepland is voor een V6), ik gaf het uiteindelijk op toen ik een motor en een uitlaat had ...
0 x
fag69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 06/03/12, 15:13




par fag69 » 07/03/12, 16:56

Bedankt voor deze eerste reacties.

Christophe, als ik mezelf de vraag stel of ik een pantone moet aantrekken, is dat precies omdat ik mijn auto niet wil veranderen. Ik heb het gekocht, ze had 200 000km en ze moet nog steeds veel kunnen doen.
wat de prijzen van de kits betreft, blijft de econokit redelijk, maar wat mij stoort is niet dat er meer resultaten worden verspreid. Ik heb dus het recht om mezelf de vraag te stellen over hun effectiviteit.
Als sommige lezers van dit bericht een kit (econokit of andere) hebben, bedankt voor het doorgeven van cijfers.

een vraag: Ik denk dat een set op een ander voertuig kan worden hergebruikt als deze eenmaal buiten gebruik is. Neen ?

Citro met betrekking tot de plaats in de motor, het is waar dat het niet verschrikkelijk is en toch is het om te studeren, want onder de grote kap die op de motor zit, is er veel ruimte. Bovendien zien de kits er niet groot uit.
Daarom zou ik graag een echte installatie zien.

Aan de andere kant vertel je me over onderdelen die kunnen breken, dus er is een risico?

Gebruik van mijn voertuig: Dagelijks + vakantie. Weinig of geen stad. Peri-urban gebruik voor korte en lange reizen. Jaarlijkse kilometerstand 25 tot 30 000 km.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 07/03/12, 17:14

Zoals we in het andere onderwerp al zeiden (wat ik je raadde te lezen): zelfbouw of kit het is hetzelfde!

Als je (goed) kunt sleutelen, dan kun je zelf bouwen ... anders is het beter om een ​​kit te monteren die je al om een ​​paar uur werk vraagt.

In 2-gevallen zijn de verbruiksresultaten niet gegarandeerd en dit moet per geval worden aangepast!

Door nadelen zul je minder roken en de levensduur van je motor (en motorolie) verlengen door permanent te reinigen!


U kunt ook het onderwerp van de econokit bekijken: https://www.econologie.com/forums/econokit-e ... 10796.html (en vooral de interne links)

Op bergvakanties zult u het grootste verschil in verbruik zien ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/03/12, 18:55

Hallo fag69

Dan is het voor elk van deze systemen moeilijk om cijfers te hebben, afhankelijk van het voertuig.
Is het niet mogelijk dat de site een tabel maakt waarin elk reëel geval wordt samengevat? (vhl met beschrijving motorjaar, gebruikt systeem, verbruik vóór, verbruik na, vervuiling voor en na ...)


De overzichtstabel is de droom van veel mensen ..... het probleem is dat er maar weinig testers zijn, dat ze niet al hun resultaten op een "volledige" of geloofwaardige manier communiceren. en in totaal zijn er maar heel weinig voertuigen van Gillier Pantonned en gedocumenteerd op het WEB. : Cry:

Het is noodzakelijk om het in de tabel in te vullen, het op een geloofwaardige manier te documenteren, een minimum aan constructiedetails te geven, metingen van prestatierecords ... het is veel werk naast de ontwikkeling zelfs haar. De deelnemers zijn al heel aardig om informatie te geven .... stukje bij beetje .... vanaf daar echt bruikbaar voor een beginner ... er is een grote stap! : Mrgreen:

Wat betreft de vervuiling voor / na installatie heb ik de test nog niet gedaan onder omstandigheden "vergelijkbaar" met de vervuilingsbank, aan de andere kant is er een goed zichtbaar effect. 'S Nachts laat u uw achteruitkijkspiegel zakken om de achterkant van uw auto te zien. Als een auto je volgt met de koplampen, laat het je kielzog zien, zonder Gillier Pantone zie je bij elke acceleratie wat er uit de pot komt, het rookt overvloedig, met de Gillier Pantone zie je niets! en dit zelfs als de instelling van uw GIllier Pantone niet tip top is voor brandstofbesparing. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
fag69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 06/03/12, 15:13




par fag69 » 08/03/12, 19:23

Citro schreef:..., een beschikbaarheid van tweedehands onderdelen in onbestaande breuk en hoge leveringskosten voor onderdelen die gevoelig zijn voor breuk ... "

...


Bestaat er volgens Citro een breukrisico?

Flytox Ik weet dat het niet eenvoudig moet zijn, maar dat je op een dag moet beginnen.
Zonder resultaatgarantie ben ik daarom niet van plan mijn pot te snijden.
Daarom is een kit misschien al een goede oplossing om mee te beginnen.

Ik zag dat in een andere post dat je zei dat de reactor goed zou moeten verwarmen. Bij Econokit adviseren ze om het in contact te brengen met de Turbo of de uitlaatpijp. De turbo moet efficiënter zijn, denk ik? Misschien is de temperatuur niet constant genoeg? Heeft iemand van jullie dit ooit op jouw systeem gedaan?
kan het uit het reactorwater komen? Ik vraag dit omdat ze ook zeggen om de diffuser vóór de turbo (dus op dezelfde hoogte) en water in de turbo te plaatsen. Ik weet niet zeker of het goed is.

Merci pour vos réponses
0 x
alaniesse
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 19/03/11, 10:47
x 2




par alaniesse » 08/03/12, 20:45

De eenvoudigste manier is om het zelf te doen.
De econokit is erg klein.
Voor verwijdering, ja. zoals elke toelating voor mist
Voor de economie .... een zeer flexibel rijgedrag doet hetzelfde.
De eenvoudigste: 3 elektrische rookkop met osmosewater, in plastic doos met 3 liter inhoud. (vind plaats in motorruimte)
siliconen buizen in 12 mm, u in koper te maken door 2 roestvrijstalen kragen net achter de collector, venturibuis in roestvrij staal om het achter het luchtfilter te plaatsen.

Plus toevoeging van 2 roestvrijstalen afstandhouders om de lambdasondes te ondersteunen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/03/12, 21:34

fag69 schreef:
Citro schreef:..., een beschikbaarheid van tweedehands onderdelen in onbestaande breuk en hoge leveringskosten voor onderdelen die gevoelig zijn voor breuk ... "
...


Bestaat er volgens Citro een breukrisico?


Onjuiste montage kan in één keer een slok water in de inlaat sturen. Er is een risico (water is niet samendrukbaar), dus we kunnen de krukaszuigercilinderkop scheet laten ...
Een goede montage heeft geen onnodige lage punten en holtes die zich bijvoorbeeld kunnen vullen met condenswater die plotseling zouden kunnen leeglopen / bewegen als gevolg van zware versnellingsremmen of grote hellingen ....: Mrgreen:

Afgezien van deze ontwerpproblemen is het het tegenovergestelde, de Gillier Pantone reinigt / ontkalkt de topmotor / zuigers / segmenten / cilinderkop / kleppen. Het is een belofte van een lang leven.

Ik zag dat in een andere post dat je zei dat de reactor goed zou moeten verwarmen. Bij Econokit adviseren ze het te plaatsen in contact met de Turbo of de uitlaatpijp.

In contact met de turbo, weet Chui niet zeker of het een goed idee is om extra temperatuurvariaties op te leggen voor betrouwbaarheid ... Er zijn verschillende scholen voor de locatie van de reactor voor of na de turbo of zelfs ver op de lijn uitlaat.
- Voordat de turbo zijn werking moet verstoren, AMHA is er veel meer te verliezen dan te winnen.
- Direct na de turbo lijkt het beste een compromis om de resttemperatuur optimaal te benutten.
- Ver weg op de uitlaatlijn, zag ik niets gedocumenteerd dat me serieus leek.
- Reactor in de uitlaat = vrijwel onmiddellijke reactie en maximale verwarming. (beste oplossing?)
- Reactor tegen uitlaatgassen buiten, vertraagde en anemische reactie, van mijn kant ben ik er niet in geslaagd het te laten werken.

kan het uit het reactorwater komen? Ik vraag dit omdat ze ook zeggen om de diffuser vóór de turbo (dus op dezelfde hoogte) en water in de turbo te plaatsen. Ik weet niet zeker of het goed is.

Ja, er kan water uit de reactor komen, vooral in de startfase van de koude motor. Er bevindt zich vaak condenswater op de bodem van de reactor en bij de eerste versnelling na het opstarten kan het min of meer gewelddadig stijgen tot de uitgang van de reactor (en meer als affiniteit) : Mrgreen: ).

We zien dit door de reactoruitlaattemperatuur te controleren, deze is erg laag tijdens 200 of 300-meters (zoals 20 °) en stijgt vervolgens plotseling naar 80 ° bijvoorbeeld voor 2 seconden en daalt vervolgens naar 20 ° en stijgt vervolgens geleidelijk. Mijn uitleg (te bevestigen), er wordt een dampbuffer gecreëerd aan de basis van de reactor en ontspant door gewelddadig het water te verdrijven dat de reactorstaafruimte nat maakt.

Voor de diffuser moet deze eigenlijk bij de ingang van de turbo worden geplaatst. Het moet een paar druppels kunnen eten (zonder overdrijving natuurlijk), het is veel eenvoudiger op deze plek in depressie dan na de turbo of je hebt te maken met de druk en zet alles onder druk met grote variaties enz ... .... : Cry: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
fag69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 06/03/12, 15:13




par fag69 » 09/03/12, 11:47

alaniesse schreef:...
De eenvoudigste: 3 elektrische rookkop met osmosewater, in plastic doos met 3 liter inhoud. (vind plaats in motorruimte)
siliconen buizen in 12 mm, u in koper te maken door 2 roestvrijstalen kragen net achter de collector, venturibuis in roestvrij staal om het achter het luchtfilter te plaatsen.

Plus toevoeging van 2 roestvrijstalen afstandhouders om de lambdasondes te ondersteunen.


Hallo alaniesse,
Ik had iemand (misschien jij) in een bericht over een dergelijk systeem gezien. Heeft u een diagram of foto's van uw systeem?
Voor de lambdasonde staat er niets op diesels, lijkt het mij toch?
Deze oplossing lijkt (zoals u uitlegt) vrij eenvoudig uit te voeren, kunt u mij meer STP vertellen?

Flytox als ik je redenering volg over de geschiedenis van het dieptepunt. Ik heb er alle belang bij om de reactor veel lager te plaatsen dan de diffuser (op uitlaatpijp) zodat het water niet kan stijgen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten