hélice

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/11/05, 21:00

hélice




par Christus » 02/11/05, 21:59

hallo allemaal, ik lees net verschillende poots op de pijpen met propeller, hier is mijn vraag de propeller moet deze draaien ?, ik heb een 2.8l td 6 cyl patrouille of moet ik de propeller plaatsen? conbiem van bladen moet die hebben? heel erg bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 02/11/05, 22:18

De propeller moet worden bevestigd en in het luchtinlaatspruitstuk worden geplaatst, achter de carburateur en / of het luchtfilter.

De bladen moeten van een metaal zijn dat dun genoeg is om de doorsnede van de inlaat niet te veel te verkleinen en een uitgesproken hoek hebben om sterke turbulentie te creëren.

Het aantal bladen maakt niet zoveel uit, 6 of 8 is een aantal dat vrij vaak wordt genoemd door degenen die het hebben vervaardigd (het is voor mij puur snel, ik heb het staal al gekocht om het te doen, maar ik wacht op het einde van mijn experimenten met aceton).

Sommigen hebben turboladerturbines gebruikt die in schrootwerven zijn teruggewonnen.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/11/05, 02:43

hallo
antwoord op Christus
Het materiaal voor het maken van de kleine (turbine) is gewoon staal van 1,5 mm dik, de bladen zijn 6 gemakkelijker te lassen op een kleine diameter, de bladen zijn recht aan het begin en eindigt met een belangrijke stap die elkaar bedekt om de lucht te dwingen de curve te volgen, geen kans om rechtdoor te gaan, je moet akkoord gaan met een bepaald verlies van vulling op volle kracht, maar om goede turbulentie te hebben bij gemiddelde snelheid, dit is het compromis dat moet worden gemaakt, ik heb er een dozijn gemaakt
op verschillende motor.
Het komt erop neer dat het aantal messen de prestaties verbetert,
2 en 3 mesjes dit is niet genoeg, 6 mesjes c, is goed 8 mesjes dit bemoeilijkt de bricidatie en dit verhoogt de beperking te veel, de mesgel bereikt 85 graden zoals ik hierboven zei en dit is niet strafbaar niet veel vullend.
Het is geen propeller, een propeller is te beperkend en de hoek van de bladen veroorzaakt een probleem (ik heb veel ervaring met vliegtuigpropellers)
dus het ziet eruit als een vaste turbine, die stevig moet worden gebouwd en goed verankerd in de buis, er is genoeg achter de vlinder
om het te versnellen.
Om brandstof te besparen, is het noodzakelijk dat de motor zichzelf corrigeert, zelfs voor het generatieteam van sonde Lambda is er niets te doen dat alleen corrigeert.
Voor de oude carburateurmotoren weet de carburateur niet dat de verbranding beter is of dat het mengsel perfecter is, het levert altijd dezelfde verhouding, dus met een turbulator op deze motoren krijgt deze meer vermogen maar geen zuinigheid.
Om een ​​economie met een carburateur te hebben, is het noodzakelijk om de verhouding te kunnen uitputten, ofwel om het niveau in de tank te verlagen (om het palet van de naald te vouwen) of om het mondstuk te veranderen.
Ik testte deze assemblage op een oude motor met altimetrische corrector
(handvat van mengsel in de cockpit) we kunnen de motor slanker maken dan zonder een turbulator zonder dat de uitlaatgastemperatuur te veel stijgt, bovendien kunnen we met een turbulator de ontstekingsvooruitgang verlagen zonder vermogensverlies, dus de verbranding is sneller. Laten we zeggen dat ik hier niet wil uitweiden op welke machine ik de tests heb uitgevoerd ...
U begrijpt waarom, sommigen die turbulators installeren, zien geen besparingen. met carburateurs.
De gemakkelijkste is op éénpunts- of meertandwielinjectiemotoren die door een computer worden bestuurd. of op bepaalde dieselmotoren met verbrandingskamers of voorkamer waarvan het ontwerp de turbulentie niet goed bevordert.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 03/11/05, 10:12

Bien Andre
U schreef ons zojuist een inleidend blad en uitleg over de turbulentiegenerator, goed opgebouwd.
Het is geschreven achteraf gezien door een ervaren man; het is een goede duidelijke aanpak voor de betrokkenen.
Merci.
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
Christus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/11/05, 21:00




par Christus » 03/11/05, 17:45

: rolleyes: bedankt voor zijn snelle antwoorden, ok dus 6 tot 8 vaste bladen met een niet te gesloten hoek, totdat ik op mijn patrouille td6 begrijp dat er een intercooler is, ik heb een slang die van de inlaatleiding naar de intercooler en intercooler naar de turbo, waar plaats ik de propeller? en de bladen in welke richting ik ze draai. a + christ
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/11/05, 18:22

Hallo,
Je hebt verkeerd begrepen dat je een heel gesloten hoek nodig hebt, maar minder dan 90 graden
De draairichting is van weinig belang, bevordert de stroom voor de uitlaat afhankelijk van de opstelling van de kleppen, maar dit heeft zeer weinig invloed. om beide manieren uit te proberen.
Andre
0 x
Christus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/11/05, 21:00




par Christus » 03/11/05, 20:05

: rolleyes: ok dank je andré :( maar voor de rest heb je een antwoord a +
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/11/05, 23:51

Hallo,
U plaatst de turbine (en niet de propeller) in de slang die rechtstreeks in het inlaatspruitstuk komt, de turbulentie moet worden gegenereerd, vooral wanneer de kleppen passeren en zichzelf handhaven tot het einde van de compressie (moeilijker om te doen) waar het het meest nodig is, bij het injecteren of ontsteken van de bougie voor een benzinemotor. buiten deze fase is turbulentie schadelijker dan nuttig.
Andre
0 x
titus02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 18/10/05, 18:56
Plaats: Aisne




par titus02 » 04/11/05, 10:34

hallo

is het mogelijk om deze propeller te maken met een zeer fijne blikken biersoep in aluminium stijl!
Ik bedoelde blikken vruchtensap (te laat, ontmaskerd).
0 x
Ik heb liever een con lopen drie zitten intellectuelen uitdrukken (dank u Audiart).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/11/05, 04:00

Hallo titus
Ik heb het meerdere keren gezegd dat de turbine robuust moet worden gemaakt in een solide materiaal dat bestand is tegen trillingen, dat deze stevig in de leiding moet worden bevestigd, want als deze begint te draaien, zal deze een hoge snelheid bereiken en zal vernietigen, dan zal de motor de stukken inslikken en heb je de jockpot gewonnen.
Doe iets goeds, of ga naar ..
Als ik ook voorzichtig ben, is dat omdat ik moest ontmantelen
de collector van mijn V6-motor, een turbine is ingesteld om te draaien en ik kon het niet geloven dat ik een 6,2 mm-as zag gebroken door de rotatie en stukjes turbines die de collector door draaien hadden geërodeerd, allemaal vastgelopen voor de inlaatklep.
En toch was de klus gemaakt van staal, allemaal gelast aan de TIG.
Je moet denken dat de lucht op meer dan 200 kmh in dit kanaal circuleert,
het is stormachtig daarbinnen.
Andre
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 240-gasten