Kaars vermindert het verbruik met 40 tot 50%

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
rafpantone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 30/11/04, 21:00
x 1

Kaars vermindert het verbruik met 40 tot 50%




par rafpantone » 12/10/05, 21:46

Goedenavond, na het lezen van een artikel gepubliceerd in het nexus-tijdschrift N ° 38 mei / juni 2005 over de revolutionaire kaars "firestorm", uitgevonden door Robert Krupa,
Ik besloot er een te maken van een normale kaars.

-------------------------------------------------- ------------------------
Zo ziet de firestorm van de bougie eruit

Samengevat zijn de kenmerken van deze bijzondere kaars:
-om meer kracht te hebben
-om het verbruik met 44 tot 50% te verminderen, en
- de uitlaatemissies drastisch verminderen.

patent2: zie US5936332 in espacenet * bijgevoegd als pdf-bestand
----------------------------------------------------------------------------------------------

De uitvinder hackte zijn eerste prototypes met spijkers en een vijl, omdat ik dacht dat voor de halve bol een bal op de centrale elektrode was gelast, en voor de bogen ze van een treinrail maken elektrisch in gaas dat aan de basis vastgehouden zou worden, gedrukt in minigaatjes die in de massa van de kaars waren geboord.
Heeft u andere ideeën of bouwtechnieken om prototypekaarsen te maken?
begroetingen
0 x
lelectron
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 18/09/05, 01:02




par lelectron » 12/10/05, 22:21

vooral zou het systeem te koop moeten vinden omdat ik denk dat het niet alleen de kaarsen zijn
Ik zie een ademautomaat om de bougies in de motor te voeden, de delco of anders is veranderd, denk ik eindelijk
anders dan de voet: rolleyes:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 12/10/05, 22:38

Dernière édition par Christophe de 03 / 09 / 08, 22: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 13/10/05, 00:37

welkom Rafpantone.
Ik had het artikel gelezen en was er erg in geïnteresseerd; verliet toen het idee van een gebruik.
De auteur spreekt van een halve bol, zelfs een koepel, en niet van een bal.
Zoals je aangeeft kun je nog experimenteren met stukjes ijzer en nieuwzilver, maar alleen in de lucht. De auteur hielp zichzelf goed, in zijn ambachten met tandenstokers ...
Je krijgt een idee, door te vergelijken met een gewone kaars, als er een groter stralend effect is.
4 identieke echte kaarsen maken om in je motor te gebruiken is een andere uitdaging!
Voor de koepel, een half gemalen bal doorboord door het midden, om deze op de centrale elektrode te planten; de negatieve elektrode in een kruisgewelf, zoals je zei, geplant in 4 gaten, in ijzer of roestvrijstalen staaf.
Soldeer het koepelgat, de 4 bases van de massa en vooral hun kruising. Een soldeer is niet voldoende; er moet een zorgvuldig autogeen lassen (?) zijn, misschien met een toorts van een juwelier, als het voor deze temperatuur bestaat; of door het maken van een minitoorts geleverd met waterstof ...
Het zijn veel moeilijkheden en risico's, om jezelf opnieuw te doen wat de ander in zijn leven heeft gedaan ... En voor welke resulterende verbetering?
Wie niets probeert, heeft niets! Maar testen in het echte leven is zeker seks hebben met je motor! Met metalen puin ...
Bovendien is het vergroten van het oppervlak van vonken gunstig voor de explosie, maar vermindert het vermogen, omdat de boog multipunt wordt. Het zou nog steeds nodig zijn om de hoogspanning te wijzigen en te verhogen, zoals gezegd Het elektron.

Gegyx
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/10/05, 07:14

Hallo, ik profiteer ervan dat iedereen slaapt om de eerste pagina te vullen!
Ik vind je gedurfd of heel gedurfd om bougie-elektroden te willen lassen en vervolgens op een motor te zetten, ik weet niet of je al hebt gezien wat het met de motor doet als een poercelaine doorbrandt of een gerenommeerde bougie-elektrode van een bedrijf breekt en valt op volle snelheid in de cilinder, mooie graffines in de cilinder en hij komt nooit meer terug, compressieverlies, olie pompen, en het zal nooit meer een goede motor maken, het verschil tussen een goede motor en afgewerkte motor is een paar tienden van een millimeter.
Voor kaarsen met meerdere elektroden waren het manen omdat het zo is in vliegtuigen en het is niet efficiënter, het vereist minder aanpassing, moeilijker om de 4 elektroden te dragen, maar ik geloof dat de kaars een fijne elektrode heeft en zijn efficiënter, de stroom concentreert zich in de punt en de vonk en is heter dan velen afgegeven,
om te weten of de ontsteking goed is in een systeem, passeer ik snel een vel papier tussen twee elektroden, de vonken maken kleine gaatjes in het vel en ik tel of de gaten regelmatig zijn en als er geen gebrek is, een goed systeem als het vel het gat snel even stopt en het papier vlam vat. Met het oude platina richtsysteem is het moeilijk om een ​​papier aan te steken.
Voor een besparing van 50%, zelfs met 4 kaarsen per cilinder, betwijfel ik of we tot deze cijfers komen, op vliegtuigen hebben we 2 kaarsen per cilinder die ze tegelijkertijd afvuren en op bepaalde motoren is er 2 graden offset Continental C85 het verschil tussen lopen met twee of één kaars is 50 RPM, hooguit verbetert het iets maar 50% ...... ik vraag om te zien
Andre
0 x
rafpantone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 30/11/04, 21:00
x 1




par rafpantone » 13/10/05, 09:22

Ik denk dat het niet alleen de bougies zijn, ik zie een regelaar om de bougies in de motor aan te drijven, de delco of iets anders is veranderd, nou ik denk


We zien twee kaarsen een vuurstorm aan de linkerkant en een normaal aan de rechterkant die tegelijkertijd branden, dit om ze beter te vergelijken, dus de kans is groot dat ze worden aangedreven door dezelfde hT-bron? er hoeft dus niets aan de ontsteking te worden veranderd en is gemakkelijker te implementeren?
a+
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 13/10/05, 09:22

Dag
Ik geloof het ook niet. Ik maakte elektronische ontstekingen, waarvan er één opliep tot 40 KV en 120 mJ voor een Mercedes 3,5l V8 met LPG, de beste winst was 10% (tests voor een jaar). We krijgen meer (20% of meer) als we beginnen met een ontsteking in slechte staat zoals ik had op een motorfiets (zeer resistente interferentie-onderdrukker of poreuze HT-draden enz ...). En zoals wijze wijze André zegt, knutselen met een traditionele kaars op een moderne motor is de zekerste manier om het te breken. De kaarsen worden blootgesteld aan intense thermische, chemische ... beperkingen. Iets solderen op de centrale elektrode die soms gemaakt is van Irridium en andere speciale metalen is niet binnen ieders bereik, ik weet dat er ook koperelektroden zijn maar waarschijnlijk gelegeerd met andere metalen.
Ik denk dat je met kleine aanpassingen alleen maar kunt hopen dat er kleine winsten zijn op een verbrandingsmotor, maar het is al goed.
Michel
0 x
lelectron
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 18/09/05, 01:02




par lelectron » 13/10/05, 10:07

rafpantone schreef:
We zien twee kaarsen een vuurstorm aan de linkerkant en een normaal aan de rechterkant die tegelijkertijd branden, dit om ze beter te vergelijken, dus de kans is groot dat ze worden aangedreven door dezelfde hT-bron? er hoeft dus niets aan de ontsteking te worden veranderd en is gemakkelijker te implementeren?
a+

niets bewijst het voor het activeren van bogen

de opdracht is van dezelfde bron voor het sync-tempo, maar het THT-systeem is anders
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 13/10/05, 14:00

Met mijn ontstekingen heb ik getest met een vonkbrug (2 punten plus een tussenstuk) Ik heb indrukwekkende bogen van enkele centimeters getekend, maar in de open lucht is het gemakkelijk. Als je een normale kaars met 0,8 mm speling en een sparkler met 2 cm speling vergelijkt, zul je merken dat de sparkler beter is. Maar in een beperkt volume (verbrandingskamer) en met perslucht is het veel moeilijker om bogen te tekenen. Om mijn ontstekingen te testen in een toestand die dichter bij de realiteit ligt, heb ik een kleine cilinder gemaakt waar ik een kaars aan de ene kant en met een klep aan de andere kant heb geschroefd om tot 10 bar op te blazen, en daar zien we hoewel het veel moeilijker is om een ​​boog aan te steken, afhankelijk van druk en temperatuur. Perslucht werd gebruikt in oudere THT-stroomonderbrekers (63, 225, 400 KV) om de boog te doven wanneer deze werd geopend. Kortom, een buitentest is geen bewijs.
Ik geloof meer in ringvormige ontladingskaarsen (geen uitstekende elektrode) zoals in F1, maar je hebt een goede hoge spanning nodig om ze van stroom te voorzien ...
Michel
0 x
experiment
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 30/08/08, 11:53
Plaats: Aubervilliers93




par experiment » 03/09/08, 22:29

Hallo Rafpantone

Het is al een goede tijd dat je "Tempet de feu" kaars wilde maken
Ik wil graag de kopie of de persoonlijke versie maken.
In 2000 lukte het me om een ​​andere transformatie van bougies te maken en daarna testte ik ze op mijn auto.Toen vertelde een schoolvriend me dat het bedrijf Bosche R.Krupa kaarsen testte.
Ik heb een idee hoe frisdrank en om precies te weten waar het waar is. Hij werkte bij Bosche maar de cifres 50% vertelde hij me niet
Als het waar is, zou ik een versie voor me kunnen maken.
Als iemand meer informatie heeft, zou ik het in de praktijk brengen.
ervaringsdeskundige
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten