Diesel / pantone hydraulische motorwagen

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
lolus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 04/04/10, 10:14
Plaats: Provençaalse drome

Diesel / pantone hydraulische motorwagen




par lolus » 01/05/10, 05:17

Mijn oom had zo'n dertig jaar geleden een 4L 4X4 met 4 motoren/hydraulische wielen gebouwd als een studieproject voor kunstnijverheid.
De hydraulische pomp wordt aangedreven door de originele motor

voordeel:
Soepel te rijden, zeer koppel bij lage toerentallen, geen versnellingsbak

Nadeel: Beperkte snelheid van zijn 4L hoger verbruik kan te wijten zijn aan drukval en gemiddelde opbrengsten.




Ik gooi een idee naar buiten (misschien niet als iemand anders het al heeft gehad) maar het zou interessant kunnen zijn om na te denken over een lichte meharie-type auto, bijvoorbeeld met een kleine 3-cilinder dieselmotor van het type mini-graafmachine (laag verbruik: 3 of 4 liter per uur en 26 pk vermogen) die een hydraulische pomp voedt pantonne-systeem dat naar mijn mening zeer efficiënt zou zijn op een dergelijke motor vanwege een bijna constant motortoerental dat bovendien op zijn best zou worden geregeld


Misschien zou het met dit alles een leuke auto kunnen worden om in te rijden en die weinig zou verbruiken, nietwaar? wat denk je?
Persoonlijk zal ik het niet doen vanwege een ander project, maar ik denk dat het een idee is om te graven, te experimenteren
0 x
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 01/05/10, 11:49

Het idee klinkt in theorie interessant. In de praktijk blijken al snel enkele nadelen. Het eerste dat me stoort, is wat we verbruiken, zelfs als we stilstaan ​​of bij zeer lage belasting. Het systeem zal er baat bij hebben om samen te werken met een elektrische of pneumatische of andere hybridisatie om een ​​bufferreservoir van beschikbare energie te creëren. Hierdoor wordt het mogelijk om het motortoerental nog meer te regelen over een klein variatiebereik. Maar hoe zit het met de totale kostprijs en de relevantie ervan ten opzichte van de beste huidige oplossingen? Hydrauliek is duur en niet onderhoudsvrij. Als het op lichtheid aankomt, hebben we beter gezien.
0 x
micdhi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 109
Inschrijving: 16/12/06, 09:58
Plaats: Mazamet Tarn




par micdhi » 02/05/10, 21:30

Goedeavond :
de hydraulische motorfiets bestaat en rijdt op 130 km
de auto is minder zeker, maar misschien:
de Honda-motorfiets:

http://thekneeslider.com/archives/2007/ ... ssion-hft/

de auto en er zijn verschillende video's over het onderwerp ingocar

http://www.youtube.com/watch?v=YzabH-rBPqI

hartelijk
0 x
"het leven heeft meer verbeeldingskracht dan onze dromen dragen" Christophe COLOMB

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten