Pantone-reactorvoeding door kleine carb

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
rantanplan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 18/09/05, 22:31




par rantanplan » 18/09/05, 22:52

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in de Pantone-wereld. Ik heb de bijbel van M David over dit onderwerp gelezen.
Ik overweeg om een ​​kleine scouter 4T 125 uit te rusten met een pentone om de Liter tot honderd te plagen.
Dus ik overweeg om een ​​penton te installeren die wordt aangedreven door een kleine koolhydraten, maar. De heer David wijst op het probleem om de kleine brandstofcarburateur correct te laten werken.

Ik zou het volgende idee willen voorstellen.
Om de werking van de kleine carburateur te optimaliseren, is het mogelijk om de zuigkracht daarin te vergroten door het venturi-effect in de hoofdcarburateur van de motor te vergroten.
In dit geval pompen we in feite energie in de hoofdluchtstroom (vanuit de luchtklep) om deze te gebruiken in de reactorstroom. Dit is mogelijk omdat de gasstroom uit de reactor veel zwakker is dan de hoofdluchtstroom. De luchtstroom wordt gebruikt als zuigpomp voor de reactorstroom.

Bedankt voor het bekritiseren !!

rantanplan
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/09/05, 03:35

Hallo rantamplan

Voor een newbie begreep je snel wat er moest gebeuren, dit is precies hoe ik te werk ga in experimentele opstellingen, ik installeer dubbelwerkende venturi's wanneer mogelijk
Je hebt maximale zuigkracht in de reactor nodig, en om deze niet te veel te beperken, een venturi. In werkelijkheid, waar de brandstofstraal in een conventionele carburateur arriveert, is het de uitlaat van de reactor die moet arriveren.
Bij grote benzinemotorassemblages die ik onder gas geef, is de depressie zo belangrijk dat er geen venturi nodig is.
Hoewel deze methode veel ongemakken heeft.
Omdat jouw motor even groot is als mijn experimentele, moet de reactorcarburateur een klein mondstuk zijn met een diameter van 3 mm,
Een gereduceerde model carburateur is prima als je op diesel wilt rijden.
Als u echter besluit een carburateur zoals het origineel te gebruiken, moet u een plaatstalen plaat vooraan plaatsen en deze door een gat van 3 mm laten zuigen
of minder, je zult het proberen.
Andre
0 x
rantanplan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 18/09/05, 22:31




par rantanplan » 19/09/05, 18:05

Hallo allemaal
hi Andrew
Bedankt voor je antwoord André.
Ik heb een beetje gewerkt aan het concept van een carburateur voor een kleine gepentomiseerde motor
Kan het ooit iemand helpen?


rantanplan
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten