Eerste pantone-reactortests niet doorslaggevend

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 17/09/05, 10:48

:huh: Hallo, ik ben al enkele maanden geïnteresseerd in de Pantone-reactor. In plaats van een systeem te bespreken dat ik niet ken, besloot ik mijn eigen reactor te bouwen.
Ik heb hem vervolgens op een 4CC 110-takt minimotor geïnstalleerd. Mijn tests waren niet doorslaggevend. Ik heb de reactor inderdaad geïnstalleerd zonder de carburateur te demonteren. Ik heb de reactor aangesloten in plaats van het luchtfilter van mijn carb. Hierdoor kon ik voorkomen dat ik de carb moest demonteren en het systeem in de normale modus kon starten. Fout: de motor draaide met de benzine in de koolhydraten tot hij uitgeput was en de reactor nam het niet over. Eigenlijk denk ik dat ik een "Y"-inlaatpijp zou moeten maken met de carb voor de start aan de ene kant en de Pantone-reactor aan de andere kant. Wat denk je?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/09/05, 10:55

Als ik het goed begrijp, heb je je reactor vóór de carburateur aangesloten?

Het is dan ook normaal dat het niet “werkte”, aangezien de depressie in de reactor zeer laag moet zijn geweest. Ik wed dat het niet in de bubbler borrelde...

Ja, je moet de reactor NA de carb aansluiten, maar hiervoor is het ontwerp van een Y-pijp vereist, zoals je zegt.
0 x
chris
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/09/05, 22:37




par chris » 21/09/05, 20:55

Hallo PITMIX Ik ben geïnteresseerd in uw montage, zou u een foto of een beschrijving willen hebben, dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 21/09/05, 21:53

:huh: Heb je mijn site gezien? pit-mix
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten