zoekopdracht info over motor meer dan 200 pk gepantoniseerd

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 15/09/05, 23:07

goedemorgen
Een vriend, een voedselproducent, werkt met een generator uitgerust met een renault 6 cilinder dieselmotor. 9.5 liter cilinderinhoud!!(280 pk geloof ik).
Hij is zeer geïnteresseerd in het werk van alle leden van de forum en hij vroeg me om mensen te zoeken die hem de basisprincipes van vertrek konden geven (volume van de bubbler, nummer van reactor...??)
BEDANKT FIL 14
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 16/09/05, 00:15

Ik neem aan dat hij een ondernemer is? Komt Pkoi niet zelf hierheen als hij van dit onderzoek wil profiteren? Omdat ik denk dat als hij eenmaal heeft wat hij wil, hij zal verdwijnen... net als vele anderen... Je moet begrijpen dat in dit tempo de "wij" (dat wil zeggen de zeer kleine groep leden die deze forum ) zal niet lang duren.. Weet het...

Dan..Pkoi vragen altijd om informatie die vrij toegankelijk is door een beetje te kijken...Het is waar wat...binnenkort zal niemand de vragen beantwoorden...basic...
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 16/09/05, 14:40

Hallo econologie
Wat betreft mijn vriend van de voedselfabrikant, hij heeft een heel klein bedrijfje dat niet eens door de EDF wordt geleverd. Vandaar het gebruik van zo'n groep, wat hem momenteel een fortuin kost. Deze persoon kent het net niet of.
Wat mijn verzoek betreft, ik ben naar de forum om veel informatie te ontdekken die ik afdruk om het niet te vergeten, maar ik heb er geen kunnen vinden over motoren met een dergelijke cilinderinhoud. Ik breng echter een bepaald aantal uren door in uw forum wat mij fascineert.
Ik denk erover om mijn eerste bewerking te doen zodra mijn zomertuinbouwseizoen voorbij is.
Tot binnenkort
phil 14
0 x
jelupan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 31/07/05, 11:00




par jelupan » 16/09/05, 18:20

Hallo Phil 14,
je had eens moeten kijken op de Quanthomme-site om een ​​idee te krijgen van de montage voor je vriend:


en je gaat naar beneden op de generatoren. Er is er een van 365 pk gepantoniseerd op spad-manier! :D
Voor uitleg en plattegronden zie op spad site.
A +
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/09/05, 22:28

hallo fil 14
U kunt zich laten inspireren door de spad, maar dan helemaal in roestvrij staal, of door Toftof
Wat u moet weten, is of de generator vaak op vol vermogen draait
of halve capaciteit, gewoon om het aantal reactoren vast te stellen, die moeten kunnen werken zonder oververhit te raken, als je goede prestaties wilt. Als je te veel reactoren plaatst, heb je halverwege het bereik geen warmte meer en als je niet genoeg plaatst, loop je het risico dat je de temperatuur niet kunt absorberen. Dezelfde redenering voor de te kleine bubbler, het water zal te veel koken het is traag om op te warmen of te veel warmtestraling
Het eerste dat u moet beoordelen, zijn dus de fysieke plaatsen om te installeren
Om de elementen zo dicht mogelijk bij elkaar te brengen is de bubblerreactor vooral erg kort.
dan bij hoeveel KVA de machine het vaakst draait omdat 365 HP ze beschikbaar zijn maar niet noodzakelijkerwijs worden gebruikt.
Een grote staafreactor van 19 of 23 mm heeft dezelfde restrictie als 2 kleine 12,7 mm reactoren, gemakkelijker te maken dan een veelvoud.
Andre
Andre
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 17/09/05, 11:05

BEDANKT JELUPAN EN ANDRE VOOR JE MAIL
Vraag aan André
U hebt mijn probleem begrepen, het is om de verschillende parameters te evalueren die u mij in uw bericht aangeeft en die, volgens wat u mij hebt geleerd, van groot belang zijn voor de prestaties van de vergadering.
Ik zat te denken om uit te gaan van de volgende uitgangspunten:
- bubbler volume van 30 liter
- volume water in de bubbler: 20 liter (misschien te veel)
dus een volume waterdamp van 10 l.
is dat genoeg voor een 9.6 liter motor???
Ik zou graag een idee willen hebben van de temperatuur van de uitlaatgassen die de motor verlaten. Is het groter dan dat van een kleinere motor. Hoe kan ik het meten??? hoe werkt een thermokoppel?
Ik overwoog ook om het water uit de bubbler te verwarmen met het water uit het koelcircuit, waardoor ik een constante temperatuur zou hebben, maar dan 20l. van water, duurt het misschien te lang om op te warmen?
Wat de motor betreft, hij draait 90% van de tijd op volle belasting, dus ik dacht erover om 4 reactoren met 15 staven te plaatsen (zoals een spad voor 200 pk), maar ik zou liever 2 van grotere diameters plannen, zoals je denkt het voor mij.
Ik twijfel ook over de diameter van de uitlaatpijp van de reactor die voor de inlaatpijp komt!

BEDANKT allemaal voor jullie tips.

PHILL 14
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 17/09/05, 16:21

Re-hello
Mijn laatste idee voor een bubbler om op mijn generator te monteren (gebruik van de door de groep geproduceerde elektriciteit)
Wat denk je???
A+
PHILL 14
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/09/05, 17:36

Hallo antwoord phil

Je bubbler moet een verticaal ontwerp hebben dat hoog genoeg is, je mag geen stoom maken door te koken, het moet worden afgesloten het luchtgat aan de bovenkant heeft geen plaats de enige lucht die binnenkomt is een stijgbuis in de vloeistof de aanzuiging van de motor via de reactor maakt de depressie die nodig is om een ​​waterkolom van minimaal 150 mm 200 mm te doorkruisen, daarom gaat alle lucht die de reactor binnenkomt in bubbels door het water, daarom moet de buis die de lucht brengt zich op de bodem van de bubbler bevinden, indien mogelijk vol met fijne krassen of kleine gaatjes verdeeld over het oppervlak van de bubbler.
Wat betreft het waterverwarmingssysteem en gezien het feit dat u zich in de aanwezigheid van een grote generator bevindt, is het "idee goed, het zal alleen maar extra energieverbruik veroorzaken, maar grote stabiliteit.
Het blijft om een ​​​​gecontroleerd niveau te doen, maar als je een redelijk vlakke tank ontwerpt, zodat de variatie in niveau schommelt tussen 150 en 200 mm, zal dit de werking niet veel beïnvloeden,
Aan de bovenkant van de bubbler ontbreken schotten (deflectors) om de storm in de bubbler te houden.
Wat betreft het kanaal dat uit de reactor komt, het moet een doorsnede in vierkante millimeters zijn die 1,5 keer groter of meer is, afhankelijk van de lengte of de ellebogen, dan de totale doorsnede van de doorgang tussen de staaf en de reactor, berekend voor de 2 als het gemeenschappelijk is aangesloten.
Als je een grote bubbler plaatst met een flinke voorraad elektrisch verwarmd water
het is noodzakelijk om een ​​verbruik van 3 liter per uur te plannen voor een motor van dit formaat, wat het voordelig zou zijn als u een systeem plant met een constant niveau, aangezien u bekend bent met de krachtbron, kunt u gemakkelijk elektrische apparatuur vinden daarvoor slechts 12 volt. Of eenvoudiger een grote zwaartekrachttank met een vlotter die een constant niveau aanhoudt. iets dat een dag kan werken zonder het aan te zetten
Is je motor een lijnmotor of een V6 of een V8, is de uitlaat gemeenschappelijk of zijn er twee aftakkingen? om erachter te komen of je 2 reactoren per tak of 2 reactoren gemeenschappelijk plaatst (moeilijker in ontwerp, je moet ingangs- en uitgangscollectoren maken zonder al te veel ellebogen 90)
turbo of atmosferische motor?
De bubbler is gemaakt van roestvrij staal, het is hetzelfde werk als staal, iets duurder maar het blijft schoon, het rode water op de bodem van de bubbler is walgelijk. er is geen betere manier om te roesten dan heet water dat verdampt.
De buis die uit de brander komt en naar de reactor gaat moet groot berekend worden, te groot dat stoort niet, hij moet zo kort mogelijk zijn anders moet hij geïsoleerd worden om condensvorming te voorkomen.
Je plant een doorzichtige kunststof buis in het inlaatspruitstuk en je meet de aanzuiging draaiend op gestabiliseerde snelheden op de frequentie van de 50hz generator voor jou, dit moet 1500 rpm geven voor je 4-polige motor. De plastic buis stop je in een bak met water het water moet stijgen van 700 mm naar 1000 mm in de buis, anders zal er een venturi in de aanzuiging nodig zijn, normaal gesproken geven het luchtfilter en de ellebogen in de collector natuurlijk een beperking. de goede werking van de reactor is afhankelijk van deze aanzuiging het waterverbruik en recht evenredig met deze aanzuiging ben ik er tegen om een ​​klep te plaatsen om de toelating van een diesel te beperken.
De temperatuur is niet erg hoog in een diesel, hij komt zelden boven de 700c, het is meer als 600c atmosferisch onder belasting en 500c met turbo.
Andre
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/09/05, 17:49

belangrijk
vergeet niet om een ​​klein fijn gaasje te plaatsen in de leiding die uit de reactor komt net voordat hij de collector binnengaat, dit is een beperking
schadelijk maar een goede bescherming voor eventueel laswerk of
kleine metalen stukjes van de motor die los zouden kunnen komen zodat de diesel een hels kabaal opslokt, er is geen plaats tussen de cilinderkop en de zuiger voor dit soort onzin.
Wij zijn amateur-lassers, je moet vooruit plannen, in TOFTOF spreken.
Andre
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 18/09/05, 16:18

Hallo André
Ik heb goed kennis genomen van al je tips.
Hier zijn enkele details over mijn GE-motor
MOTOR 6 cil. 9.6L turbo in lijn. van cilinderinhoud.
Ik denk erover om 2 reactoren van 23 mm gemeenschappelijk te plaatsen, wat voor mij een klein probleem vormt voor de plaatsing van de staven en de pluggen die worden gebruikt om de 2 reactorstaven te immobiliseren.Ik zal erover nadenken.
De aanwezigheid van een turbo in een waterdoping verandert niets aan de aanzuiging van het gas in de toelating??? De komst van het gas is goed gepland voor de turbo???
MERCI
PHILL 14
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 77-gasten