Pantone

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
chris
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/09/05, 22:37




par chris » 14/09/05, 22:39

Heeft u ooit een PMC-GEET Pantone systeem op een scooter gezien, heeft u contactgegevens van een uitvinder of foto's, alvast bedankt.
0 x
rantanplan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 18/09/05, 22:31




par rantanplan » 22/09/05, 22:13

Hoi Chris,
Ik ben ook van plan het op een 125 of 250 4-takt scooter te installeren.
Ik ben een beginner op het pentame maar niet in techniek (het is mijn werk)
Naar mijn mening is het noodzakelijk om vóór deze lancering het maximum aan problemen te begrijpen.
En daarvoor dit forum ziet er goed uit.

Als je wilt, kunnen we onze info en ideeën delen.

Ik heb al een voorstel voor de aanpassing van de carburateur van de motor.

Voor de rest probeer ik te begrijpen om de juiste richting in te slaan.

Op dit moment zijn de oplossingen die mij interessant lijken voor ons project:

- modificatie van de carburateur om een ​​goede aanzuiging in de reactor mogelijk te maken, variabele rijkdom, goede koude start op benzine (zie onderwerp voeding van de pentonreactor door kleine carb)
- goede thermische isolatie rond de reactor omdat bij een kleine motor de uitgestoten calorieën goed gebruikt zullen moeten worden voor de reactor. Onder deze omstandigheden zou een stanglengte tussen 200 mm en 250 mm moeten volstaan. Het hangt ook af van de uitlaattemperatuur van uw motor. Meten. Staafdiameter 10 mm Reactor hartcilinder DIAM 12 MM
- lage ruwheid van de reactorbuis en cilinder. Voor de stang heb ik mijn ideetje aan de kant van de oude schokbrekerstang.
- geprofileerde vorm van de staaf aan de inlaat en aan de uitlaat van de reactor
- minimale afstand tussen de reactor en de uitlaat van de motor en alles goed thermisch geïsoleerd.
- voeding van de reactor door een kleine carb van model of kettingzaag of rotofil of anderen (onze beste André adviseerde me 3 mm of zelfs minder voor de grootte van de venturi van de carb)
Maar ik denk ook aan een bubbler.
- benzinetoevoer in het begin en gemengde benzine/water als het meevalt

Hier is mijn puur theoretische oriëntatie voor een 4T scouter-engine, want zoals ik al zei, ben ik een neophite pentone

bijgevoegd alle diagrammen die ik heb gemaakt om het geheel beter te visualiseren
PS: let niet op de thermostaat op de uitlaatgassen voor het regelen van de lengte van de reactor volgens de temperatuur van de gassen. Het is zo'n idee, ik weet niet of het van groot belang is, behalve om het verlies van cache in de reactor te optimaliseren


:D

rantanplan
0 x
chris
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/09/05, 22:37




par chris » 22/09/05, 23:17

Bedankt Ramtamplan. Ik zal dit allemaal heel goed bestuderen en tot ziens op de forum dank u
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten