Pantone, Spad of Systeem G?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1

Pantone, Spad of Systeem G?




par Nofy » 13/09/05, 22:09

Bonsoir à tous,

Het onderwerp is zeker al genoemd, maar neem me niet kwalijk, ik ben net geboren, althans op dit punt forum...
Dus, Pantone of Spad, wat werkt beter? Naar mijn mening zou ik naar Pantone neigen, omdat de uitlaat en lucht-waterdampstroom omgekeerd over een lengte van ongeveer 30 cm, lijkt me minder verward dan op de Spad...En dan vind ik dat in de Spad, de reactoren zijn te kort en kunnen niet magnetiseren, omdat ze van roestvrij staal zijn... Ik heb liever een stalen reactor van 30 cm dan drie kleine roestvrijstalen reactoren van 10 cm...
Dus, wat denk je, ben ik er helemaal naast of kan het het?...

Nofy (droom)
0 x
MobyleX
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 03/12/04, 18:37
Plaats: Meudon - Frankrijk




par MobyleX » 13/09/05, 22:19

Laten we zeggen dat Pantone en SPAD hetzelfde zijn, behalve dat de Spad compact en "geïndustrialiseerd" is (nou ja, bijna...) terwijl de Pantone ambachtelijk is. In termen van prestaties denk ik dat het de moeite waard is (te bevestigen) en voor de magnetische staaf is de aard van de materialen waarin deze is gesneden niet belangrijk (of erg laag, omdat tests met verschillende staven hebben aangetoond), de magnetisatie ervan is niet belangrijk (het is een gevolg van de hoge temperatuur en de aard ervan).
0 x
Dream is echte vrijheid, het is de hoop, niemand kan je stoppen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/09/05, 22:55

De spad is gewoon de "commerciële" naam van de waterdoping-assemblage via een pantone-reactor ... om te zeggen dat het industrialisatie is, is er een stap die ik niet zou nemen!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/09/05, 05:43

Goedenavond antwoord op Nofy
panton is het basisprincipe, de Spad (het is niet het bekende gevechtsvliegtuig uit de eerste wereldoorlog) het is een verbetering van het systeem
gemaakt door een kweker.
het belangrijkste kenmerk is dat het eenvoudig en compact is in de bubbler
gemakkelijk uitvoerbaar voor verschillende tractoren en landbouwmachines van rustieke constructie alles in staal het minimum in roestvrij staal, het voordeel is dat de reactor rechtstreeks in de bubbler zuigt de eenvoud van de bubbler betekent dat er geen niveauregeling is de grote capaciteit van de bubbler betekent dat het niveau niet veel varieert, noch temperatuurregeling voor het water. De grootte van de bubbler betekent dat een deel van de warmte van het water wordt verspreid door de grote doos. dus wat zelfbeheersing
Maar dit heeft als nadeel dat bij een dergelijke grote capaciteit de temperatuurinstelling langzamer is en als het een kleinere bubbler maakt, het niveau sneller zal dalen en de warmte in de bubbler te hoog dreigt op te lopen, en als de niveaudaling te klein is depressie bij de inlaat van de reactor = verlies aan efficiëntie, dus de vierkante doosvorm van de bubbler is eenvoudig maar reageert niet precies voor dit gebruik.
Een ander mankement is de reactor in de bubbler hoewel maar één zijde in contact staat met het water is het niet ideaal om daar warmte op te nemen, voor een tractor is het prima, maar voor een auto of een turbodiesel is het niet aan te raden.
Ik denk dat ze door het te doen dit kleine probleem eenvoudig hebben verholpen.
Wat betreft de lengte van de staaf, 100 mm is bijna het minimum om nog functioneel te zijn, namelijk 80 mm. Na vele pogingen werkt 200 mm goed, 300 mm voor een brandstofpanton werkt redelijk goed, maar voor een grote motor kan 300 mm te veel beperking van de doorgang van stoom veroorzaken.
Momenteel had ik een stuurpen van 150 mm. Ik heb deze vervangen door een stuurpen van 105 mm en er is geen duidelijk verschil, hoewel ik andere wijzigingen heb aangebracht waardoor ik andere problemen kreeg. Maar ik ben aan het leren...
Andre
0 x
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 14/09/05, 13:58

Bonjour à tous,
En bedankt voor de antwoorden... Nu, naar wat ik geloof, is de spad niet altijd aan de bubbler vastgemaakt...
André, ik zou je willen vragen, jij die in Canada woont, hoe zou je ervoor kiezen om een ​​Chevrolet Tahoe uit 1996 uit te rusten met een cilinderinhoud van 5.7 cilinderinhoud? Is het allereerst mogelijk, wetende dat dit voertuig is uitgerust met een sequentiële injectie van het type "Vortec"? Hij is al voorzien van LPG. Ik merkte dat ik zonder al te veel moeite de leidingen voor elke rij van de 4 cilinders van het Pantone-systeem kon inschuiven. .. maar is het genoeg om 2 reactoren te plaatsen voor deze verplaatsing? of liever om 2 Spad-reactoren op de 2 uitlaatleidingen te plaatsen (elk samengesteld uit drie reactoren van 10 cm, zoals uitgelegd op de site).
Bij voorbaat dank.

Nofy (droom)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/09/05, 15:00

Reageer op Nofy
De Chevrolet Tahoe is een grote 4x4 tank, dé tank voor wietkwekers
of speciale lettertypen die erachteraan lopen. (er is een escabot voor nodig om aan boord van deze tank te komen)
Je zult veel moeite hebben om dit model uit te beelden, niet vanwege de injectie, maar vanwege de MAF, maar de luchtstroom meet de luchtmassa die de stroomafwaartse motor meet en bepaalt de verhouding via de zuurstofsensorsensor.
Ik ken dit voertuig het zwakke punt is de pomp in de tank of beter gezegd de elektrische aansluiting boven de tank die aan het roesten is.

Degene die ik pantomiseerde is een oud model chevrolet lumina van er is geen MAF maar een drukmeting in het MAP-spruitstuk wat de taak gemakkelijker maakt omdat het signaal slechts een spanning van 0 bij 4 volt is, terwijl de MAF daarom een ​​pulsgeneratorsignaal is moeilijker eenvoudig aan te passen, op mijn andere voertuig BUICK PARCK AVENUE is het hetzelfde principe als u en ik niet van plan zijn om een ​​te ingewikkeld panton te plaatsen en bovendien rijdt dit voertuig alleen in de stad, dus de Panton is niet interessant.
Een pantonreactor is effectief op een voertuig dat goede ritten maakt of hard werkt. bij lage snelheid is de winst bijna nul, dit is de reden waarom de besparingspercentages ook variabel zijn van 10 tot 30%
om goede metingen te doen is het een rit van 300 tot 600km op de snelweg.
Andre
0 x
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 14/09/05, 20:04

Goedenavond allemaal, antwoord op André,

Het zal niet gemakkelijk worden, maar ik denk dat ik het toch moet proberen, anders komen we niet verder.... Anders, afgezien van het probleem van deze sonde, wat zou je in mijn plaats doen: 2 x Pantone of 2 x Spad met meerdere reactoren?
Nogmaals bedankt.

Nofy (de droom)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/09/05, 22:50

hallo Nofy
Spad of panton, voor mij is het hetzelfde
Als je per se een dopingpanton in het water wilt leggen, begin dan met een op een rij cilinders en zonder iets van de elektronica los te koppelen kun je hem bedienen zonder hem te veel water te laten drinken, de economie is bijna nul, maar soms slechter met pantone is het voertuig daarentegen krachtiger, meer acceleratie. Koppel indien mogelijk de vacuümslang los die de ERG-klep in pantone laat werken, die heb je niet nodig,
Later kun je de lambda-sonde (zuurstofsensor) loskoppelen en een truc vinden om de regeling van de massale luchtstroom te verstoren, op deze manier pas je je verhouding aan, het is niet langer de computer die het werk doet, je werkt in een open lus, zoals wanneer je begint voor de motor warm is, bespaart u echt brandstof.
Andre
0 x
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 15/09/05, 22:18

Goodnight Andrew
Nogmaals sorry, maar hoeveel reactoren zou u in rijen cilinders plaatsen?
Nogmaals bedankt voor je waardevolle advies.
Nofy (de droom)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/09/05, 22:31

André...Ik kan niet wachten om de How To te doen, want dezelfde vragen (en de antwoorden!) die tientallen keren opkomen, brengen de dingen niet echt tot stand....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 101-gasten