carbu

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 03/09/05, 16:09

Salut à tous!

Om André te antwoorden, het is uit den boze om waterdamp de motor in te sturen. Wat moet worden verzonden (op het toelatingsniveau) is een mengsel van lucht (voornamelijk) en "GEET" -gas, gecreëerd door de doorgang door de reactor van een mengsel van lucht en stoom van water. Zeggen dat we waterdamp de motor in sturen is beledigend en onjuist.

Als je bij je tests met een waterkoker voornamelijk waterdamp in de verbrandingskamer hebt gestuurd, moet je motor traag zijn geweest door gebrek aan lucht en dus aan zuurstof, die de oxidator blijft die essentieel is voor de reactie met de brandstof. Onder deze omstandigheden is het niet verwonderlijk dat u slechte resultaten behaalde.

Terugkomend op de stoomgenerator die ik aan het bouwen ben, heb ik geprobeerd te reproduceren wat er gebeurt in de bubbler (in het geval van 100% waterdoping). We hebben frisse lucht die beweegt door het aanzuigen van water dat verwarmd is tot ongeveer 90°C, en wat bij de inlaat van de reactor aankomt, is dus een mengsel van lucht en waterdamp.

In mijn systeem genereer ik damp die in een kamer terechtkomt waar het zich vermengt met verse lucht, afkomstig van het luchtfilter, met het essentiële voordeel dat er geen beperking is op de toegang, aangezien ik niet hoef te vechten tegen de waterkolom van een bubbel.

Een eenvoudige klep voor het regelen van de waterstroom, vanuit de buffertank, stuurt alleen de hoeveelheid die nodig is voor de werking van de reactor bij stationair toerental.
Als het werkt zodra het vertraagt, werkt het op alle snelheden, voor zover ik 4 reactoren met een staaf van 100 mm heb gepland om het lucht/stoommengsel te behandelen. De hoeveelheid mengsel wordt dus alleen bepaald door de zuigkracht, dat wil zeggen uiteindelijk door het motortoerental...

Voor iedereen, maak geen verwarring op het niveau van wat er in de opname wordt verzonden. De rol van de reactor is het reconditioneren van het lucht/stoommengsel dat naar binnen gaat, door een soort pyrolyse. Als de minimale temperatuur bereikt is, hebben we geen lucht/waterdampmengsel meer aan de uitlaat, maar...iets anders.

Zoals ik al zei in mijn bericht over het testbankproject, zou het meer dan interessant zijn om dit gasvormige mengsel (GEET genaamd) te karakteriseren om met vallen en opstaan ​​uit de mist van experimenteren te komen, maar dat zal waarschijnlijk op een dag komen ...

In de tussentijd ga ik door met de realisatie en de montage van mijn prototype op mijn 205, en laat het je weten zodra ik nieuws heb!

Bovendien,

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/09/05, 17:45

Hallo antwoord Camel
Ik denk dat mijn uitleg verkeerd begrepen is.
De motor zuigt het grootste deel van zijn klep verbrandingslucht aan na de reactor, vlak voor binnenkomst zuigt hij ook een klein deel door de pantone, het was een benzinemotor die liep op olie in pantone.
in de luchtaanzuiging van de pantone laat ik het een klein deel van de stoom absorberen die met de ketel en de lucht is gemaakt, de stoom wordt nooit geforceerd, het komt uit een X-pijp en de aangezogen lucht neemt de stoom op door depressie, het teveel keert terug aan de atmosfeer. Ik vergeleek het met zuigen door een water bubbler, met de bubbler werkt het, maar met oververhitte stoom werkt het niet..
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 03/09/05, 18:48

Om een ​​elektrostatisch effect te verkrijgen, moeten er waterdruppels zijn die bewegen en tegen de wanden tussen de buis en de staaf wrijven. Droge stoom werkt niet.

Deze elektrische ladingen kunnen leiden tot het initiëren van radicale chemische reacties of de gescheurde elektronen zullen vrije radicalen creëren.

Door deze vrije radicalen kunnen chemische reacties met zuurstof en water leiden tot zuurstofhoudende verbindingen zoals alcohol, keton, aldehyden en door moleculaire omlegging (voornamelijk met ketonen en aldehyden) tot kleinere moleculen.

Tijdens mijn thesis in oceanologie deed ik fotochemie en mariene organische geochemie en bestudeerde ik deze fenomenen, van vrije radicalen gecreëerd door moleculen die licht absorberen, fotosensitizers genaamd, en overgedragen aan d andere moleculen (inclusief koolwaterstoffen) die spontaan begonnen te reageren met water en zuurstof.

Van een alkaan zijn we erin geslaagd om verschillende ketonen, alcoholen, aldehyden en met alkenen moleculaire herschikkingen te hebben die leiden tot het breken van de HC-keten.

Mijn theorie over wat er in de reactor gebeurt is:

Het plasma is te energiek om te produceren, dit is zeker niet het fenomeen in het spel.

De wrijving van waterdruppels veroorzaakt statische elektriciteit (dat weten we al eeuwen), wat inhoudt dat er natte damp (bubbler, fogger, carburateur) wordt gebruikt en geen droge damp.

De gescheurde elektronen kunnen vrije radicalen vormen met water, zuurstof en HC en van daaruit hebben meerdere onderzoeken aangetoond dat we zouden kunnen hebben:

oxydatie - Geoxideerde brandstof werkt beter en geeft minder vervuiling.
Moleculaire herschikking met reductie van de HC-keten - meer vluchtige brandstof, dichter bij een gas dus betere verbranding - Het is een kraak.
Opname van waterstof uit het gebroken watermolecuul - Meer 'brandstof' om te verbranden, dus meer energie om terug te winnen.
Vrije radicalen : Levensduur van enkele tientallen of honderden milliseconden, zodat ze tijd hebben om te reageren met de HC's, zelfs nadat ze uit de reactor zijn gekomen en in de cilinder zijn gezogen - Verklaring van de voordelen die de PMC met de diesels heeft behaald, omdat er geen "kraken" in de reactor, er kunnen in de cilinder reacties plaatsvinden met vrije radicalen die niet gereageerd hebben.

Daarom ben ik ervan overtuigd dat de PMC geen delirium van sektarische éconolo is, maar een wetenschappelijke realiteit, tot ergernis van sommigen.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 03/09/05, 19:51

Omdat ik nog geen Pantone-prototype bij de hand heb en het daarom niet zelf kan controleren, doe ik een beroep op degenen die geavanceerder zijn dan ik om een ​​vraag te beantwoorden die me kwelt: het gas dat voortkomt uit een luchtmengsel - droge stoom (alleen waterdoping , zonder brandstof) bij de Pantone-uitlaat is het brandbaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 03/09/05, 20:12

Volgens wat ik hierboven heb blootgelegd, zou het niet moeten, maar het is waar dat ik het niet heb geprobeerd.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 05/09/05, 20:03

welkom
nee, maar levert daar "kastanjes".
Mijn idee (niet gebaseerd op enige wetenschappelijke basis maar op mijn ervaring met motoren en op mijn neus), is dat het geen brandstof is maar een superoxidatiemiddel.
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
gezellig
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 28/08/05, 18:26




par gezellig » 07/09/05, 10:24

Bedankt EX-OCEANO voor echte wetenschappelijke uitleg. Het is goed om er een paar te hebben tussen al deze benaderingen.
Feit blijft dat de realisatie gebaseerd is op ervaring, trucs, experimenteren om tot een goede reproduceerbare betrouwbaarheid te komen.
Ik kijk uit naar het lezen van nieuwe verklaringen of wetenschappelijke redeneringen.
Bernard
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/09/05, 17:11

Ja uitstekende hypothesen... Vooral omdat ze meer dan plausibel zijn. Eindelijk een echte chemicus die zich verdiept in het onderwerp!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten