Doping met water

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

Doping met water




par abyssin3 » 08/09/05, 14:46

Er is nog steeds een vraag die ik mezelf stel over waterdoping. Kan dit voortijdige motorcorrosie veroorzaken?

André, je hebt al een met water gedoteerde motor gedemonteerd denk ik ;-) wat geeft het? schoon, vies, roestig?
en voor de uitlaat?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/09/05, 16:51

Hallo, antwoord Abyssin3
Voor de diesel kan ik niet alleen commentaar geven op de uitlaat, ik heb geen constster verschil over de netheid met of zonder reactor,
alleen meer roet op de reactor dan in de parios van de uitlaatpijp, omdat ik de neiging had om te snel water te sturen voordat het heet was, heb ik de nieuwe montage verholpen.
Voor de montage van de benzinemotor moest ik na een paar maanden gebruik het inlaatspruitstuk demonteren, op een V6 is het compact en kun je gedeeltelijk alle kleppen zien, de slangen waren erg schoon evenals de kleppen met een lichte aanslag grijs op de paddestoelen, de uitlaat ook grijswit, de bougies eerder wit..
De enige corrosie die ik had zat in de verlaagde carburateur die ik 3/8-1/4 in gietijzer had gebruikt en die ik heb vervangen door roestvrij staal.
De koperen uitlaatpijp heeft de neiging om van binnen zwart te oxideren
Maar wat de motor betreft, daar rijd ik sinds dit voorjaar mee.
wat nodig is, is om het systeem alleen operationeel te maken als het warm is, dit voorkomt dat water in druppels wordt gestuurd.
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten