Waterverbruik probleem

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Sherran
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/02/09, 16:49

Waterverbruik probleem




par Sherran » 24/02/09, 17:03

Hallo, als onderdeel van een afstudeerproject moest ik een Pantone-systeem maken en dit aanpassen aan een kleine benzinemotor die ik had teruggevonden. Alles ging heel goed tijdens het ontwerp, maar ik heb een paar vragen voor experts zoals jij:

[kleur=rood]- De motor loopt zeer goed, maar verbruikt niet geen water.[/kleur]
- Het is onmogelijk de motor te laten draaien totdat het systeem warm is. Is dit bij u het geval?

En als laatste vraag: om te begrijpen wat er in het systeem gebeurt, moest ik verschillende hypothesen formuleren, maar ik kon er maar één behouden. Dit zou het stoomkraken van brandstofmoleculen met behulp van water met zich meebrengen.
Ik heb al een experiment in gedachten om te bepalen of dit de oplossing is, als je wilt, kan ik je op de hoogte houden. Laat het me weten.

Tot ziens en bij voorbaat dank voor uw antwoorden. :P
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 27/02/09, 20:09

Hallo Scherran,
Je uitleg is een beetje kort.
bijvoorbeeld,
kleine motor
?
Het is onmogelijk om de motor te laten draaien totdat het systeem warm is?

Ik heb al een experiment in gedachten om te bepalen of dit de oplossing is.
de oplossing waarvoor? :D
Een korte video of een paar foto's van de montages zouden de oude wolven misschien uit hun grot halen : Cheesy:
Maar in het weekend is het behoorlijk rustig... :?
Als uw probleem goed wordt uitgelegd, als uw bewerking ook expliciet is, heeft u mogelijk antwoorden... :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Sherran
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/02/09, 16:49




par Sherran » 28/02/09, 10:26

Hallo,
het experiment dat ik in gedachten heb is het bewijzen van de vorming van een alkeen aan de uitlaat van de reactor, wat de hypothese van stoomkraken zal bewijzen en die van de elektrificatie van waterdamp zou ontkrachten.

Mijn grootste probleem is echter dat mijn systeem helemaal geen water verbruikt, alleen de benzine verdampt uit de bubbler, het water blijft achter.

Hier is de motor waaraan ik ervoor heb gekozen om het systeem aan te passen
Beeld


Hier is het systeem klaar en actief.
Beeld
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 28/02/09, 10:48

Beeld
Alsjeblieft, nu gaan we je een beetje serieuzer nemen.
Kun je iets meer vertellen over je studie? het is ook belangrijk.
En ook wat jou motiveert in dit werk. (het is gewoon een persoonlijke nieuwsgierigheid)
Voor de rest heb ik gemerkt dat je "Frans" correct is :D
Sms-taalvervuiling : Cheesy:
Welnu, ik hoop dat de pantome-professionals een beetje zullen bewegen :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Sherran
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/02/09, 16:49




par Sherran » 01/03/09, 20:56

Dus Pantone-professionals, ik heb je hier echt bij nodig. Ik heb de test gedaan met broom en er vindt inderdaad stoomkraken plaats in de Pantone-reactor.
Goedenavond allemaal :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/03/09, 22:05

Hallo Sherran

Sherran schreef:het experiment dat ik in gedachten heb is het bewijzen van de vorming van een alkeen aan de uitlaat van de reactor, wat de hypothese van stoomkraken zal bewijzen en die van de elektrificatie van waterdamp zou ontkrachten.

Uw experiment is interessant, maar het zou ook nodig zijn om te bewijzen dat de twee verschijnselen niet naast elkaar bestaan... Kunt u ons vertellen hoe u de manipulatie denkt uit te voeren? Als u ons tegelijkertijd een gedetailleerd diagram van uw creatie zou kunnen geven, zou het geweldig en veel gemakkelijker zijn om u te helpen.

Mijn grootste probleem is echter dat mijn systeem helemaal geen water verbruikt, alleen de benzine verdampt uit de bubbler, het water blijft achter.


Als je water en benzine in dezelfde bubbler doet, is het normaal dat de lichtere fracties van de benzine eerst verdampen, dan de zwaardere fracties, en dan het water... Je bubbler is beslist niet heet genoeg voor het water. Om dit beter te laten werken, is het beter om de waterbubbler (te verwarmen tot ongeveer 75 tot 95°) en de benzine (bubbler/circuit) onder de 65° te scheiden.

Gebruik de zoekmachine van de site, er zijn tal van verschillende oplossingen om deze goed te laten werken.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten