Kit Gillier Pantone e-copra morgen in Turbo M6

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Kit Gillier Pantone e-copra morgen in Turbo M6




par Christophe » 30/01/09, 12:42

A priori het rapport in oktober 2008 voor Turbo op M6 over waterinjectiekits eCopra zal morgen worden vrijgegeven.

In de tussentijd is hier al een "videoverslag van het schieten van het Turbo-rapport"

Ik herinner u eraan dat de ecopra-kit naar mijn weten de enige road-kit is die officieel door de verzekering is erkend: https://www.econologie.com/forums/assurance- ... t6801.html

ps: we hebben geen M6 als M6 Replay niet werkt met Belgische IP's. Als kk1 de uitzending in stream kon herstellen en naar mij kon verzenden of op EconoTV of YouTube kon zetten? Dankjewel.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 01/02/09, 13:47

Ik bevestig de uitzending van de cons. Ik kon het niet zien (uiteraard).

KK1 bekeken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16121
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5240




par Remundo » 01/02/09, 14:48

hallo, hier zijn 2-links:
http://fr.youtube.com/watch?v=ML7gaPF6PPg
http://www.turbo.fr/videos-voiture/2750 ... -auto.html

De tweede is van de M6 Turbo-show: Honda Insight; Ecopra.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 01/02/09, 15:02

Ah cool, ik heb toegang tot de Turbo-video!

De nieuwe Insight lijkt veel op de Clarity: https://www.econologie.com/honda-fcx-cla ... -3910.html
hier is een complete en interessante persmap:
https://www.econologie.com/honda-fcx-cla ... -4027.html

ps: de 1er-link is dezelfde als in mijn 1er-bericht : Mrgreen:
Dernière édition par Christophe de 01 / 02 / 09, 16: 09, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16121
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5240




par Remundo » 01/02/09, 15:24

Ik luisterde, je zult het niet leuk vinden :|

De analyse is erg licht, zonder veel details ... Het is zeker dat als ze een glas water voor een tractor van 100 CV op volle lading zetten, er geen waarneembare afwijking zal zijn.

De toon van het rapport is spottende.

Ze hebben de vervuiling niet gemeten. Toon gewoon de zwarte rokende tractor ... :?
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 01/02/09, 15:27

Het laadt nog steeds ...

Nou, dat verbaast me niet, de Copra waarschuwde me dat het "gemiddeld" was en het is een "klassieke" analyse van de kant van droomverkopers: we weten voor wie ze "rijden" ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 01/02/09, 15:34

Ik heb hem net gezien. Ze hebben sowieso niet de titel "idioot van de week" ... Maar de conclusie was snel besloten:
Ecopra, het werkt niet!
Hetzelfde vermogen, hetzelfde verbruik.
Het zou me niet verbazen als het een ongelukkige klant was die zijn tractor op de bank zette. Ik had het ooit met een boer besproken. Hij vertelde me dat de resultaten een beetje willekeurig waren van de ene machine naar de andere. Wat niet wil zeggen dat het niet werkt, maar het is een beetje een loterij, en ik betwijfel of ze resultaten zullen garanderen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 01/02/09, 15:50

abyssin3 schreef:Hij vertelde me dat de resultaten een beetje willekeurig waren van de ene machine naar de andere. Wat niet wil zeggen dat het niet werkt, maar het is een beetje een loterij, en ik betwijfel of ze resultaten zullen garanderen.


Twee hoofdparameters bepalen de verlaging van het verbruik (of niet) van een waterdopingassemblage, maar het is zeker een beetje te intellectueel als een reflectie voor elementaire journalisten (sorry om laster te zijn, maar het is een feit):

a) het type regelaar van de injectiepomp: het moet op volle snelheid zijn (meestal het geval bij trekkers) zodat het de ingespoten hoeveelheid regelt.

b) motorbelasting en vooral de belasting / koppelvariaties: onder een bepaalde belasting, dus een verbrandingstemperatuur: de resultaten zijn nul, het water doet niets!

In alle gevallen is er een winst op vervuilende emissies ...

voor mij het is dus duidelijk en "normaal" dat er geen resultaten zijn op een testbank wanneer dezelfde tractor resultaten heeft in een veld: geen belastingsvariatie (het is tijdens variaties dat de T ° kamertemperatuur is het hoogst en dus het watereffect het belangrijkste) en de belasting is gestabiliseerd op een algemeen laag niveau: geen banktester durft op 110% te laden om de motor op de knieën te krijgen ...

Dit is echter waar de resultaten uitzonderlijk zijn (70% vermindering van het verbruik): een boer werkt over het algemeen met hoge belasting (hoge belasting = tijdwinst) maar vooral met veel belastingvariaties die de winst verklaren!

En vertel me niet dat de motorfabrikanten het niet weten !! :onheil:

We hebben er al over gesproken: https://www.econologie.com/forums/dopage-pas ... t4099.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 01/02/09, 17:03

Na het rapport gezien te hebben ... is de verwerking van de info belachelijk op de rand van bedwelming. De toon van de journalist is lachwekkend: het lijkt erop dat hij praat met gesprekspartners van 14 jaar ... Hé, je bent niet bij Star Ac!

De testbank is niets waard om een ​​andere reden waarom het nodig zou zijn geweest om een ​​originele 100% tractor te testen in dezelfde staat van slijtage en werking: het water heeft de motor al geschuurd!

Hoe zit het met vervuiling? Uiteraard vergeten we het opnieuw, vrijwillig omdat het voor waterinjectie is ... het zou een taak zijn voor fabrikanten en hun deeltjesfilters ...

Ondertussen blijven ecopra-sets verkopen en geen remedie is kort gezegd bij mijn weten ...

Dus de klappen van carrièrejournalisten die bang zijn om 'het systeem te breken' van streek te maken, hebben weinig waarde ...

Beeld
Dernière édition par Christophe de 01 / 02 / 09, 22: 22, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 01/02/09, 18:42

Hallo allemaal!

Met deze dwazen verbreek je de kern niet, we zullen het snel met iedereen eens worden! : Cheesy:

A ++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten