Instant stoomgenerator

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

Instant stoomgenerator




par laurent.delaon » 10/10/05, 17:03

Hallo,

Ik denk aan Andre's pb hier is wat ik denk:

De bp komt van het feit dat wanneer zijn motor warm is boven een bepaalde drempel hij verdampt
te veel water.
En het gebeurt in de verbrandingskamer, verdampt de brandstof maar er is teveel damp
en het werkt niet langer voor de thermodynamische cyclus.

Om dit te compenseren, moet ik gewoon de waterstroomsnelheid corrigeren om te spuiten met een kleine
stroomregelaar ingesteld op 1_l / h bijvoorbeeld, baseer ik me op de observaties van Martz.

Mijn opmerking blijft geldig in alle gevallen van doping met diesel, het reageert ook
heeft de opmerking van andandre die constateert dat het slecht werkt wanneer de motor een
trailer bijvoorbeeld. Inderdaad, de motor warmt meer op en zijn damp is heter, verdampt beter de diesel zonder te veel te zijn.
Dit heeft zoveel te bewijzen dat het het beste is om de stoom te verwarmen.
Dit geeft aan waarom de tractoren goed rijden, de grote gasstroom warmt beter op.

Ik denk dat het daarom mogelijk is om de damp direct te verdampen en naar de luchtinlaat te sturen, op voorwaarde dat je de stroomsnelheid regelt.

Van daaruit moeten we de genoemde reactor kunnen vereenvoudigen tot een eenvoudig systeem voor het produceren van hete stoom.
(geen carburateur meer stang enz. maar buffer jex roestvrij staal bijvoorbeeld)

Ik heb niet genoeg om te controleren wat ik zeg, maar ik vind het eerlijk omdat we het kunnen uitleggen
elk scenario dat met deze opmerking is aangetroffen.

In meca, hoe meer het is, hoe beter het werkt.

Wat vind jij ervan, Andre?

Lawrence.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/10/05, 02:38

Hallo Laurent
Ik dacht zo dit voorjaar, maar omdat veel testen me vertellen dat ik het mis had, is het niet de stoom die de motor nodig heeft, maar super kleine druppels, zo klein dat ze onzichtbaar zijn.
Ik geloofde ook dat het nodig was om dit te verwarmen met katoen, nog een andere fout,
als de motor sterk is en er veel warmte in de reactor aanwezig is
het moet meer druppels en meer lucht krijgen, want dit vervult een bubbler zijn functies goed, het geeft altijd een weinig of veel verzadigde lucht maar altijd dicht bij verzadiging, we kunnen dit reproduceren met een carburateur
maar moeilijker aan te passen wordt het gemakkelijker om verzadiging te overschrijden, dus met de carburateur is het beter om minder water te doen.
Het verbruik van 1 liter per uur is alleen een referentie voor zeer specifieke omstandigheden, het verbruik van de reactor hangt alleen af ​​van de temperatuur die de uitlaat genereert, dus van het benodigde vermogen van de motor, de productlucht en water die door de reactor passeert, moet in een zodanige verhouding zijn dat de reactor niet te laag daalt en niet op een te hoge temperatuur komt.
De enige referentie die ik op dit moment weet is de stoomuitlaattemperatuur van de reactor, noem het wat je wilt krijgen gas, stoom,
of? Ik weet het niet, wat eruit komt, ik weet alleen dat het een bepaalde temperatuur moet hebben om (goed) te werken en ik weet nog niet precies wat ideaal is, maar ik weet dat het niet ' is niet op hoge temperatuur ...
Andre
0 x
titus02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 18/10/05, 18:56
Plaats: Aisne




par titus02 » 24/10/05, 11:07

hallo

Ik had al gedacht aan het "brander op uitlaat" -systeem, in plaats van te doen
laat de druppels direct op de hete plekken van de esc vallen
kan het mogelijk zijn om ze stroomopwaarts van dit punt te laten vallen en ze te laten vallen
laat het warme gebied langzaam naderen (bijvoorbeeld door zwaartekracht)
op een gekantelde pot) die liever een "langzame verdamping" dan een
"snel koken" kunnen we ook overwegen om de pot plat te drukken
dit gebied om de uitwisselingsgebieden te vergroten.
Als je een druppel water op een nauwelijks warme pot verspreidt, merk je dat
dat het op hoge snelheid droogt, het is een beetje dit principe dat ik wilde communiceren.
uitgaande van het principe van een motor die 3,6 per uur verbruikt, geeft dit
1cc per seconde of meer of minder 20 zakt niet seconden (1cc water = 20
druppels, 1 cc bloed = 15 omdat viskeuzer) voor gebruik 50 ° / ° water en 50 ° / °
brandstof geeft 10 druppels Chq per seconde, op een autopot denk ik dat het debiet niet te hoog is en dat de pot ze gemakkelijk kan verdampen.

wat denk je? bedankt
0 x
Ik heb liever een con lopen drie zitten intellectuelen uitdrukken (dank u Audiart).
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 24/10/05, 22:55

Bonjour à tous
Ik ontdek jouw ideeën van een zeer interessante instant stoomgenerator. Ik had er zelf over nagedacht, maar a priori moet je het water niet aan de kook brengen volgens de ideeën ontwikkeld door M David op Quant'homme.com maar zonder te weten waarom . Andre lijkt de prijs te hebben betaald, wat jammer is, want zoals iedereen weet, is het grootste probleem dat in het waterdoping-systeem moet worden opgelost, dat de vloeistof niet samendrukbaar is en de waterdamp ideaal leek.
0 x
jonsmit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 18/10/05, 14:26
Plaats: Parisenne regio




par jonsmit » 24/10/05, 23:55

HELLO, een faseverandering evaporator koelen van een computer CPU. de vloeistof verdampt bij contact met het hete oppervlak en de basis gemaximaliseerd refroiditen output.
Bovendien is de schacht van de reactor kan worden gegroefd, geribd, etc. om het uitwisselingsoppervlak te vergroten.
0 x
alle olie het water in de wind in de zon te Ptits zoiseaux is beter als het is allemaal goed
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/10/05, 04:08

Hallo,

De initiële warmte in de reactor komt van de uitlaatgassen van de motor, kruist de wanden van de reactor, dat ik me op de staaf nog steeds afvraag hoe het is dat het zo heet wordt, of het nu gladde of matte of draadstang is of van verschillende diameter wordt het heet ...
het zijn echter druppels water die erop wrijven, en in de logica moet men de staaf verdampen of desintegreren ...
Maar in de praktijk kunnen we alleen vaststellen dat de staaf blauw en zelfs grijszwart wordt wanneer deze uitkomt.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/10/05, 06:11

Aandacht voor een CPU-koeler we gebruiken koelmiddel dat verdampt bij atmosferische druk, dit is niet het geval voor water. De gegenereerde temperatuur en druk zijn daarom onbelangrijk. Die nacht dacht ik aan de stoom die uit de klep van een snelkookpan kwam. Het probleem is dat je moet wachten om voldoende druk te produceren voordat je de beroemde klep laat draaien. Het gevormde gas zou echter verzadigd zijn met vocht.
0 x
jonsmit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 18/10/05, 14:26
Plaats: Parisenne regio




par jonsmit » 29/10/05, 10:25

in plaats van een enkele staaf, een meerkanaals blok in een kamer waardoor de circulatie van uitlaatgassen de kanalen over de hele omtrek verwarmt.
0 x
alle olie het water in de wind in de zon te Ptits zoiseaux is beter als het is allemaal goed
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/10/05, 11:45

De term stoom kan 2 verschillende realiteiten aangeven:
- damp zichtbaar als witte rook (bijvoorbeeld wolken), gevormd uit kleine druppeltjes vloeibaar water dat in de lucht is gesuspendeerd.
- waterdamp in gasvormige toestand, met alle eigenschappen van een gas en volledig onzichtbaar.
De Pantone heeft water in gasvormige toestand nodig (geen koolzuurhoudend water, hihi) en niet in vloeibare toestand.
Als het water van de bubbler begint te koken, is het damp in de vorm van druppeltjes die aankomt in de Pantone. Hij houdt niet van. De omzetting van druppeltjes in gas kan in de reactor worden gedaan, maar zal zoveel warmte verbruiken dat de reactor buiten werking wordt. Vermijd het.
Het kan voordelig zijn om de reactor hoger te plaatsen dan de bubbler, zodat eventuele waterdruppels in de pijp kunnen condenseren en naar de bubbler kunnen terugkeren in plaats van de reactor te bereiken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/10/05, 21:34

Ik zie niet goed waarom we door de reactor hoger te zetten de druppels water zullen vermijden. Zwaartekracht werkt misschien voor grote druppels, maar omdat de motor een vacuüm in de leidingen creëert, wordt hoe dan ook alles opgezogen. De bubbler is hermetisch, de motor creëert een vacuüm boven het water, de stoom wordt opgezogen en een deel condenseert op de wanden van de bubbler.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten