Studie staaf Pantone reactor verwarming of cavitatie?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Studie staaf Pantone reactor verwarming of cavitatie?




par Christophe » 05/03/08, 09:44

Dit bericht volgen Media / rechts-of-reply-punt-on-pantone-in-science-and-life-t4811.html Ik heb dit nieuwe onderwerp gemaakt om André's bevindingen over stengels (maar ook die van mij maar minder geavanceerd) te onderzoeken.

Ik kopieer en plak de laatste 3-berichten hierover.
Dernière édition par Christophe de 01 / 05 / 08, 12: 51, 3 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/03/08, 09:44

Andre schreef:Dag
Terloops een andere noot terloops: deze verhaal-staafmagneet, ik weet niet of iemand gelooft of niet, maar in ieder geval als je al een magneet hebt benaderd met een kompas, zul je daaruit afleiden dat de kleine magneet magnetisera veel beter een balk dan het magnetisch veld van de aarde.


We zijn al lang het stadium van magnetisme voorbij en hebben veel controles uitgevoerd met niet-magnetische metalen
en, natuurlijk, de inbraak op het noorden? we begrepen snel wat het betekende, maar we kunnen mensen die erin geloven niet voorkomen.
Veel tijd verloren in de beginjaren aan deze onderwerpen om alles te verifiëren wat daar werd geschreven, al deze verloren tijd zou beter zijn gewend aan meer verrijkende ervaringen.
Een staaf van niet-magnetisch materiaal zoals roestvrij staal of inconel functioneert ook, zelfs verticaal of in elke magnetische zin.
Een keramische of carbon staaf werkt ook
een elektromagneet om op een steel te plaatsen, verlicht het sytme niet
Een staalkabel in plaats van de staaf werkt niet
een buis gevuld met staalpoeder werkt niet goed
een concentrische buisstapel werkt niet goed.
Denk niet dat we alles hebben opgepakt wat Panton zei voor geld
Niet meer dan alles wat kan worden gelezen op de forum sommige monteurs nikkelstaven en inconel (metaal gebruiken voor kerncentrales) vragen me veel onderzoek, om een ​​klein stukje voor me te krijgen en voor welke prijs! voor welke resultaten?
gelukkig heeft niemand geschreven op de forum die platina staaf geeft een betere prestatie.

Andre

Verschillende ervaringen
de kleur van de staven geeft de temperatuur aan die wordt bereikt voor de kernen op verschillende plaatsen de kernbundel nauwelijks verwarmt
Beeld

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/03/08, 09:45

Christophe schreef:Nog een foto van stengel gevonden tijdens mijn PFE op ENSAIS in 2001 ... Als ik me goed herinner was het een 20mm-staaf in een 21-ruimte ... dus alleen 0.5mm van ruimte tot de straal. Ik merkte dit fenomeen niet op met een andere hengel.

Jaren later zie ik nog steeds niet hoe ik dit duidelijk moet uitleggen opwarmen indien gelokaliseerd gevolgd door een koudere zone, temeer daar de vloeistoffen (inlaat en uitlaat) vrij "snel" rond de staaf circuleren, wat de neiging zal hebben om de temperaturen langs de staaf te "homogeniseren" ...

Beeld

André's bevindingen zijn nog spectaculairder ... André, wil je hem niet je foto's laten zien van stengels met de "pinnen"?

Ik denk dat André de enige ter wereld is die dergelijke testen heeft gedaan ... Misschien hadden we er toen meer over moeten praten?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/03/08, 09:45

Andre schreef:Dag
Ik denk dat André de enige ter wereld is die dergelijke testen heeft gedaan ... Misschien hadden we er toen meer over moeten praten?


Ik denk niet dat ik de enige ben die tests heeft gedaan, ik weet zeker dat de autofabrikanten de syteme-kam hebben gebruikt, een stuk fijner dan alles wat we samen deden
Dus ze weten meer dan ons allemaal samen, maar ze praten er niet over, zelden hebben we deze experts een uitleg zien geven om precies te zeggen wat niet werkt in dit systeem, of waarom hij het op de plank laat liggen, het weer speelt in hun voordeel, op elk moment, ongeacht het systeem om de verbrandingsmotor te verbeteren, zal het geen interesse meer hebben, het is een beetje alsof in 1950 men een oplossing zou moeten vinden om de stoomlocomotieven aanzienlijk te verbeteren, te laat te weinig ..

Taps toelopende stuurpen geïnstalleerd op een Lycoming motor
Beeld
Sprak me geen corossion, het is een staaf in inconel, super materiaal van centrale nucleaire die mijn kosten (een arm) en veel van reizen om dit materiaal te lokaliseren ..

Monteren op een grote benzinemotor doping met water (te lange steel vrijwillig)
diameter 12,7 roestvrij staal 316.
Na 2 30 uur wandelen demontage van de staaf
om de verdeling van warmte te onderzoeken
de cavitatiesporen beginnen bij 112mm vanaf het begin van de stengel en eindigen bij 136mm (dat is waar ik de stengel snijd)
Onderzocht aan de cameralens (zoum) lijkt dit vol met microzwarte picot als verbrand ..

Beeld

Ik zou met een spiraal naar de andere stengels moeten graven
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/03/08, 09:47

Ja André, ik dacht aan de bouwers ... Ik zou gezegd hebben: de enige onafhankelijke onderzoeker.

In ieder geval op de forum jij bent degene die het verst gegaan is ... Nou, we kibbelen dat het niet erg belangrijk is. Waar het om gaat, zijn de feiten ...

Dus hier is dit onderwerp gewijd aan de waarnemingen van de stam ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/03/08, 09:52

De numerieke simulatie kan sommige ideeën opleveren voor sommige (gekopieerd / geplakt van dit onderwerp: Simulatie-camera-and-analye-modale-en-een-reactor-t4929.html )

Christophe schreef:Ik (her) plaatste hier enkele resultaten van een digitale modellering van een pantone "reactor" die eind 2005 door RPSantina werd geproduceerd! Ze zijn al op de wiki gepost maar te "diep" om zichtbaar te zijn ...

De simulatie bevindt zich in 2D en de stroom loopt van rechts naar links.

Beeld
Beeld
Beeld

Beeld

Met de ionisatietheorie van Julien krijg je waarschijnlijk meer precieze ideeën !! Voor degenen die haar nog niet kennen: https://www.econologie.com/ionisation-de ... -3324.html
Dernière édition par Christophe de 16 / 03 / 08, 11: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/03/08, 20:05

Up !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/03/08, 23:32

UP voor mij ook

Wat is de snelheid van het mengsel Lucht + waterdamp + brandbare dampen rond de stengel?

opwarmen en thermisch kraken van de verbindingen zou deze plotselinge variaties van T ° op de stengel kunnen verklaren?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/03/08, 12:01

Ah eindelijk iemand! Dit onderwerp is erg belangrijk en niemand zegt iets ... : Cry:

Capt_Maloche schreef:Wat is de snelheid van het mengsel Lucht + waterdamp + brandbare dampen rond de stengel?


Ben de snelheden worden gegeven op de schaal van de numerieke simulatie, anders had ik ze geschat tijdens mijn PFE en ik denk dat ik in dezelfde orde van grootte arriveerde, alleen had ik verondersteld dat het traject spiraalvormig was wat n ' is niet het geval (althans niet met zo'n kleine stap).

Voor de simulatie hadden we, als ik me goed herinner, een realistisch drukverlies genomen in vergelijking met een motor.

We kunnen dus lezen: 4.28m * 10 ^ 2 meer dan 400m / s ie meer dan de snelheid van het geluid... het is een idee denk ik ...

Nu is deze simulatie gemaakt in 2d ... advies aan de stamgasten van de modale analyse om iets te doen in 3d ...

Capt_Maloche schreef:opwarmen en thermisch kraken van de verbindingen zou deze plotselinge variaties van T ° op de stengel kunnen verklaren?


Dit is de allereerste hypothese die we kunnen maken, maar gezien de locatie van de hotspot en de hoge snelheid van de vloeistoffen is het erg moeilijk te geloven omdat de verwarming veel minder "lokaal" zou zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 13/03/08, 12:45

Niet mee eens, want als er kraken is, zal het ergens op de stam ergens in evenwicht zijn,

400 m / s turbulent gedwongen, het begint op te warmen
omdat een stalen staaf blauwachtig moet worden, is het noodzakelijk om op te gaan tot ongeveer 900 ° C

kijk daar naar : Cheesy:

Beeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten