Doping water Motor: thermodynamische

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Doping water Motor: thermodynamische




par Capt_Maloche » 25/02/08, 13:31

We praten met Christophe over de theorie van waterdoping en de toepassingen ervan
In plaats van te vertrekken van de Pantone en de afgeleide systemen om de waargenomen effecten te verklaren, hebben we besloten om uit onze behoeften te vertrekken en de fysieke fenomenen te implementeren om gecontroleerde waterdoping te bereiken.

Dit is het lezen waard (ja, eindelijk, IMHO :D )

mijn mening over de uitleg van de "werking" van de Pantone-assemblages
: een kleine kaart ecxel (theoretisch, perfect gas enz ...)
Beeld [/ Quote] Uitgave van 26 / 03 / 2208 Let op, deze tabel met empirische waarden zal later opnieuw worden opgenomen in dit onderwerp met nauwkeurigere gegevens

Wat belangrijk is om te zien is dat hoe hoger de T ° van het einde van de compressie, hoe dichter we bij de natuurlijke temperatuur van thermische dissociatie van water komen

Dieselmotoren zijn daarom van nature meer voorbestemd voor waterdoping.

perfecte verbrandingsreactie GO (stikstof is niet aanwezig)
2 C16H34 + 49 O2 = 32 CO2 + 34 H2O

Gezien de hoeveelheid water die door verbranding wordt geproduceerd, is het niet verrassend dat het recyclen van rookgas (EGR-klep) gunstig is, evenals de blauwvlambranders die gassen recyclen (deze gassen worden bij hoge temperatuur omzeild). ° en opnieuw gecomprimeerd !!)

Vanuit het oogpunt van Pantone:
Voor samenstellingen met name in benzine, waarvan de T ° aan het einde van de compressie niet de 850 ° C bereikt, biedt de explosie een aanvulling; het is nog steeds nodig om de dissociatie te helpen met een stroomvoorziening om het proces te voltooien.

De primaire functie van Pantone is een belangrijke warmte-uitwisseling om de energie die verloren gaat in de uitlaatgassen te gebruiken en zo "vrij" voor te bereiden op de dissociatie van water.

De tweede, die niet is aangetoond, is het genereren van een elektrische stroom die de dissociatie van water zou kunnen voltooien

In het ergste geval kun je de test doen door zelf een potentieel verschil te creëren op de 'reactor'

met deze uitleg, alles wat het eenvoudigst en consistent is, het Pantone-systeem wordt geloofwaardig

De berekening van een reactor moet daarom worden gedaan op basis van een ideaal motortoerental en aangepast aan het huidige gebruik om een ​​doorgangsdiameter van de vloeistof te kiezen die niet te laag is bij de inlaatdruk bij de inlaat motor

Niettemin is het juist deze depressie en de toevoer van thermische energie die de ontspanning van water bevordert, zoals Christophe op zijn proefbank opmerkte.

De kleine delen van de reactor begunstigen turbulentie, warmte-uitwisseling, verwarming en wie weet, de productie van een geïnduceerde stroom.

De aanwezigheid van een geïoniseerde oplossing (zuur of basisch water) kan ongetwijfeld zorgen voor verplaatsingen van elektronen die gunstig zijn voor de dissociatie van het water, vooral wanneer men weet dat het water niet elektrisch neutraal is [/ quote ]

[quote = "response to Christophe"] Dit zijn cijfers die de impact van elke parameter benadrukken, het verandert niet veel met 200 ° C

wat belangrijk is, is om de hoogst mogelijke T ° aan het einde van de compressie voor de explosie te verhogen, het zal evenveel "werk" zijn dat wordt gewonnen voor de dissociatie

De T ° Ja, maar laten we in het achterhoofd houden op het moment dat de 1g-verhouding van GO voor 30g van lucht die de GO laat ontploffen zonder vonken in een lucht naar 600 ° C gebracht wordt, eenvoudigweg vanwege de compressie.
Vervangt een deel van de diesel door water en de verhouding is nog steeds geldig.

Voor dit doel om de lucht te verwarmen bij 80 ° C genomen op het koelcircuit + is de productie van stoom op de uitlaat voldoende om de T ° in de cilinder aanzienlijk te verhogen, maar ook de algehele efficiëntie en dat is wat ons bezighoudt in feit

Een 2l DCI-motor met 2000tr / min vollast pompt ons rond 33 L / s met een constante druk van 1.6 bar rond 52l / s lucht bij P. atm.

soit omgeving 52g lucht per seconde of 187KG / h of 187m3 / h
In brandstof hebben we 1.8g / s of 6.5Kg / u
Dernière édition par Capt_Maloche de 26 / 03 / 08, 09: 33, 2 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/02/08, 13:34

Christophe schreef:ps: Ik begrijp niet eens je berekening aan het einde van compressie ... doe de .xls en kijk naar de mijne :)


Het is een eenvoudige theoretische berekening van het einde van de compressie PV / T = Cte
toch in een perfecte setting

Ingenieurs doen wat nodig is om 600 ° C te bereiken
hoe sneller de compressie, hoe minder de muren verliezen op het moment van de explosie
Dernière édition par Capt_Maloche de 27 / 03 / 08, 09: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/02/08, 13:40

Kortom, wat belangrijk is om te onthouden is dat er veel manieren zijn om het water te scheiden, en we zullen 2 onthouden op een voertuig

- Thermisch hoge T °
- Elektrisch

en nogmaals, degene die ons het meest interesseert:
- Met een combinatie van 2 in een cyclus: warmte-(basiswisselaar) /electrique/warmte-(actief, "plasma" vanwege de explosie) voorgesteld door de pantone

Energetisch gesproken is het feit van het veranderen van de toestand van water in stoom in principe het meest energie-intensieve, en blijft het "elektrolyseren" zoals het is om te weten waar we heen gaan.

We zullen enkele minuten moeten meten met onze Cocotes om te zien commentaar "elektrolyseren" of dissociëren van de waterdamp en Combien het kost ons energie

in principe veel minder dan conventionele elektrolyse,
moet controleren :D vrijwilligers?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/02/08, 14:24

Ik denk niet dat we over VERWERKING moeten praten omdat er heel weinig kans is dat dit zal gebeuren, behalve in de verbrandingskamer (en het is niet nieuw).

Anders heb ik de titel van het onderwerp gewijzigd en ik voeg mijn .xls toe aan de retouren:

https://www.econologie.info/share/partag ... akxZiD.xls
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/02/08, 14:49

We weten hoe we water in waterfase moeten elektrolyseren en kennen zowel de beperkingen als de opbrengsten. We weten ook dat hoe heter het water (geroerde moleculen), hoe beter de opbrengst.

Hoe zit het met de dampfase, op een veel hoger energieniveau?
wetende dat de verdamping wordt uitgevoerd met verloren energie, hoe en hoe 2.H2O te dissociëren in 2.H2 + O2?

Wie kan antwoorden?


Wat betreft uw xls, ik had de 2-tabbladen benzine en diesel onderaan de pagina niet gezien en ik begreep niet waarom u zoveel aandrong op een pagina met een leeg bord : Cheesy:

Ja, dan is je gamma-factor Cp / Cv, wat wil zeggen dat hoe meer moleculen in hetzelfde volume worden geplaatst, hoe meer we de afgifte hebben (wet van Palisse): verhouding van gassen tot druk
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/02/08, 14:56

Christophe schreef:Ik ben blah ... een elektrolyse wordt verondersteld water volledig te dissociëren ... wat niet het geval is met waterdoping ... tenminste in de "reactor" ...


Je hebt te veel onderwerpen om naar te kijken! :frons: ... : Cheesy:
u spreekt over elektrificatie van waterdamp
Wie vertelt u dat een stroom / elektrisch veld in de stoom een ​​elektrolysereactie niet kan voltooien?



Omdat ik ben uitgerust met een clio 1.5 DCI, zal ik kunnen spelen : Cheesy:

Dit voertuig is nieuw, ik heb zojuist 2 vol gemaakt en de nadelen zijn stabiel bij 5.1 l / 100

Ik zal beginnen met het verwijderen van de luchtslang om lucht achter de radiator te krijgen

Wat is het risico van verbranding als ik mijn nieuwe lucht voorverwarm bij 80 ° C? De turbo?

Dan zal ik nadenken over het ontwerp van een stoomproductie

In eerste instantie overweeg ik eenvoudigweg een injectie van "verdampt" water met ultrageluidsmodules, ik zou ongeveer 2 kg / u moeten kunnen produceren. http://www.twenga.fr/offre/69127601.html brom, de grotere maken 0.5l / h
als mijn nieuwe lucht binnenkomt bij 80 ° C, zal het rond 140 ° C zijn na de turbo, en geeft een compressieverhouding van 22 waarde bruut eindcompressie 3000 ° C onmiddellijk (zeker minder maar in de orde van 2500 ° C) in principe relatief dicht bij thermisch kraken, Zal de vlam van de explosie de rest doen?
Dernière édition par Capt_Maloche de 25 / 02 / 08, 16: 00, 2 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/02/08, 15:03

Is er geen onderwerp met je laatste bericht? :schok:

Anders denk ik niet dat het nodig is en kunnen we een elektrolyse (elektrisch dus) vergelijken met de ionisatie die in de reactor kan optreden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/02/08, 15:37

Grrr! het heeft de lamp verzacht om ouaibmaster te blijven in de afgelopen jaren : Cheesy:

Het is geen kwestie van vergelijken, maar de vraag is, aangezien we proberen te achterhalen wat er in de reactor gebeurt, en jullie het allemaal hebben over de 'elektrificatie' van waterdamp, om controleer of een stroom van een nader te bepalen aard een fase van omzetting van waterdamp in H kan voltooien2 of iets anders

En dan zie ik niet in waarom je het idee van dissociatie, zelfs gedeeltelijk, in de zogenaamde "reactor" of van ionisatie weerlegt, wie weet?

Ben je klaar om te praten over plasma's, vortexen, ionisatie en geïnduceerde stroomopwekking en wil je niet eens veel eenvoudiger operaties overwegen?

begin bij het begin en controleer de basisopties voordat je je gaat wagen aan alieno-in diskrediet brengende vermoedens
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/02/08, 16:41

Dag
Zonder aan boord van een 100% panton te zijn, zijn er maar weinig op auto's in omloop, dus praktisch geen Feeed terug


Ik kijk naar de nummers voor waterdoping
In mijn geval varieert de reactoroutput van 130c tot 200c zelden meer.
Het stroomafwaarts 1,2 liters water op 100km, het kanaal dat het uit de reactor komende kanaal haalt, maakt interne 12mm de kanaalinlaatmotor 62mmm
Ik denk dat de stroom uit de reactor relatief laag is in vergelijking met het volume ingeslikt lucht, dus relatieve invloed op de luchttemperatuur ingeslikt, de output van mijn turbo niet intercooler
Ik heb ook het kanaal verwijderd dat de verse lucht naar buiten haalt om de lucht onder de motorkap te trekken in de zomer, weinig voordeel ten opzichte van de consomatie, eerder een maximaal vermogensverlies bij lage temperatuur, een kleine winst op het verbruik en dit maakt doping functioneler.

Sommige zijn goede resultaten met lagere reactoruitgangstemperaturen of rond 100c, kijk maar naar de kanaaloutput van de reactor van sommige assemblage zitten in een rubberen slang, ik betwijfel welke lange ondersteuning een 200c

Dat het water wordt gedissocieerd in de motor is een hypothese,
als andere sporen, die nog moeten worden bewezen, maar als het het geval is dat men de watertoevoer verhoogt, zou men moeten verbeteren, terwijl het tegenovergestelde (tenminste mijn verslag en dat van de andere onderzoekers) mogelijk is die bereikt de limiet van de capaciteit van de reactor, hoewel degenen die assemblages auto's hebben gemaakt, multitubes geen behoorlijk significante resultaten behaalden vergeleken met een monoversterker.

Dit verbetert de verbranding van de motor en waarschijnlijk is er een limiet aan de verbetering van de verbranding, om de efficiëntie van een motor te verhogen.
Verbetering van de verbranding is slechts een factor onder de andere, er is minder warmteoverdracht mogelijk in de uitlaat en in het koelwater.
gebruik de beste ontspanning (niet alleen een waterslag bovenaan)
en halverwege trekt de zuiger niets.
Verminder de geabsorbeerde energie voor compressie (die tegen het slikken van hete lucht in gaat)
Eén ding is zeker: zwarte roet in verbrandingskamers in een diesel is een teken van slechte verbranding,
Minimaal in een explosiemotor
en ook in een huishoudelijke brander of een moderne reactorturbine

Sommige grote echte diesel benadert hun opbrengst van 50% omdat het werkt in diesel, niet onze kleine diesel, het werkt in gemengde diesel, iets dat zich tussen de motorische explosie bevindt,
De nieuwe dieselauto's proberen dichter bij de echte dieselcyclus te komen.

Een doping oordeelkundige water, transformeert onze dieselmotor waar, ik denk dat wanneer aurra een rendement van bijna 50% -grens dit syteem bereikt zal bereikt ..

Niets geheimzinnigs, gewoon onze motor laten draaien als echte diesel


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/02/08, 17:54

André schreef:Verminder de geabsorbeerde energie voor compressie (die tegen het slikken van hete lucht in gaat)
Eén ding is zeker: zwarte roet in verbrandingskamers in een diesel is een teken van slechte verbranding,


Welnu, nee, als de lucht warmer is, dus minder dicht en gemakkelijker te comprimeren

we komen er, met de methode :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten