Altran Foundation en Gillier-Pantone?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Osiris
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 13/12/07, 23:54

Altran Foundation en Gillier-Pantone?




par Osiris » 06/02/08, 00:07

Bonjour à tous

Daarom kom ik hier om je te vertellen over een project waarvan ik denk dat het veel kan brengen voor de Pantone/Guillier Pantone-gemeenschap.
Er wordt inderdaad een goede gelegenheid geboden aan iedereen die Guillier Pantone wil verspreiden en op het nationale of zelfs internationale toneel wil plaatsen...

':idee:'Laat het me uitleggen, stichting Altran organiseert elk jaar een innovatiewedstrijd met als doel door het toekennen van een prijs een technologisch gebaseerde innovatie te ondersteunen die het algemeen belang dient, in een toepassingsgebied dat elk jaar varieert.

En dit jaar gaat het thema volgens mij velen van ons aan, omdat het “Het terugdringen van de concentratie van CO2 in de atmosfeer: onze technologische uitdaging!” is. »

Om de les te doen, is het een kwestie van een project presenteren dat aan de volgende criteria voldoet:
-1-“De kandidaat moet aantonen dat het project
die hij in het kader van de prijs indient, heeft een nut van algemeen belang, een vernieuwend karakter en een mogelijke toepassing op korte of middellange termijn.
-2- “De kandidaat moet het innovatieve karakter benadrukken, in relatie tot de stand van de techniek en de technologie die hij gebruikt. Deze technologie moet innovatief zijn, óf in zijn principe, óf
in de toepassing die ervan wordt gemaakt (indien de gebruikte technologie al bewezen is). »
-3-“De kandidaat moet de technische en financiële haalbaarheid van zijn project aantonen. »

Als ik deze paar regels lees, denk ik natuurlijk dat een Guillier Pantone alle kansen heeft gezien zijn eenvoud en eerste prestaties (moet nog bewezen worden natuurlijk, maar dat is het doel van de prijs: financiële en technologische middelen voor 1 jaar zodat de winnaar hun project kunnen ontwikkelen)

Concreet gaat het om de presentatie van een bestand met:
-een technische en functionele beschrijving
-beschrijf in welke mate het project het CO2-niveau in de atmosfeer kan verminderen
-welke technische uitdaging moet nog worden overwonnen...

De deadlines zijn vrij kort (indienen van de aanvragen ten laatste op 7 april 2008) maar ik denk dat we door het opzetten van een team van enkele gemotiveerde zielen een stevig dossier kunnen samenstellen ondersteund door een demo die op tijd de haalbaarheid aantoont. .

Ik denk dat doping met water op een heel eenvoudige manier echt beantwoordt aan deze zorg, namelijk de opwarming van de aarde die verband houdt met de verbranding van fossielen.

Ik denk oprecht dat hier een reële kans ligt voor iedereen die overtuigd is van wat dit proces kan brengen en die dit graag wil verspreiden.
Wat we allemaal op deze site rond dit proces doen, heeft alleen enige interesse/impact op het milieu als er sprake is van massaal gebruik en dus van industrialisatie, en het is niet zo dat als iedereen in zijn garage blijft zitten, we er wel zullen komen als we onze bewerkingen uitvoeren. Persoonlijk denk ik dat we moeten erop aandringen en dit verspreiden via initiatieven als dit.

Iedereen kan zijn eigen idee krijgen door de site te bezoeken:
http://www.fondation-altran.org/DevSite ... 3075864833

Oz
0 x
'Als de man de laatste heeft geschoten
boom, ving de laatste vis, vervuild
de laatste rivier dan zal hij gaan
Houd er rekening mee dat geld niet kan worden gegeten. "
Inheems Amerikaans spreekwoord
Osiris
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 13/12/07, 23:54




par Osiris » 06/02/08, 00:31

Omdat ik mijn eerste bericht niet te lang wil maken, hier is de rest:

Ik zal proberen te anticiperen op enkele vragen voor de meest sceptische mensen (en zoals Camel zegt: "Een scepticus is iemand die niets vermoedt...")

-V1: Meer reclame of een bedrijf dat het proces probeert te stelen????

Altran geeft jaarlijks duizenden euro's uit aan reclame en andere marketing, daar hebben ze mij dus niet voor nodig.
Ik doe dit omdat ik denk dat het kan helpen het bewustzijn te vergroten van dit proces dat het verdient om uit de anonimiteit te komen.

Het doel is meer het verspreiden en onder de aandacht brengen van het grote publiek of zelfs andere industriële zaken dan die we allemaal kennen (en die er niet echt om geven...) dan om de prijs te winnen (zelfs als ik denk dat dit proces heeft alle kansen)

-Vraag 2: Maakt u deel uit van het bedrijf Altran?
Ja, ik ben een ingenieur bij Altran die deze prijs organiseert via haar stichting (en dit is de belangrijkste reden waarom ik niet rechtstreeks kan deelnemen, en het is niet de wens die mij ontbreekt nadat ik nogal wat van de bestudeerde pantone en zijn derivaten heb bestudeerd ).
PS: Medewerkers kunnen enkel een kandidaat begeleiden en helpen bij het samenstellen van het dossier.

-Vraag 3: Waarom stel je jezelf niet voor?
zie vorige vraag':mrgreen:'
+ Ik denk dat eenheid kracht is '8)' en door ons te verenigen rond het precieze doel, zal het enerzijds ons onderzoek sneller vooruit kunnen helpen en anderzijds het proces aan een groter aantal mensen bekend kunnen maken, de reikwijdte media.


-Vraag 4: "Ik veronderstel ook dat de Altran-stichting zeker niet klaar is om onderzoek te financieren dat gebaseerd is op... het publieke domein..."???

zie punt 2-
“Deze technologie moet vernieuwend zijn, zowel qua principe als qua toepassing ervan (in het geval dat de gebruikte technologie al bewezen is). »

De technologie is misschien al bekend of zelfs in het publieke domein, het gaat erom dat de toepassing innovatief is, voor zover ik weet, gebruikt geen enkele auto- of industriële fabrikant Guillier Pantone...

Ik denk niet dat ik 1/10 van de vragen heb gesteld waar u mogelijk last van heeft, dus aarzel niet.

Oz
0 x
'Als de man de laatste heeft geschoten

boom, ving de laatste vis, vervuild

de laatste rivier dan zal hij gaan

Houd er rekening mee dat geld niet kan worden gegeten. "

Inheems Amerikaans spreekwoord
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 06/02/08, 10:29

Ik ben erg sceptisch en ik betwijfel of Altran "knikkers" in een project zal stoppen dat gebaseerd is op het publieke domein...

En dan zou het een taak zijn voor al zijn klanten en medewerkers die op FAP of andere Hdi werken... Ik weet een beetje hoe ingenieurs redeneren, het zou beledigend voor hen zijn... Ik hoop dat ik het mis heb.. .

En dan kennen ze het systeem al...
0 x
Osiris
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 13/12/07, 23:54




par Osiris » 06/02/08, 23:13

Ik ben misschien niet duidelijk genoeg geweest, maar dit is voor Altran geen kwestie van investeren in de economische zin van het woord (met als doel rendement op de investering) in het project van de winnaar van de wedstrijd.

Het is niet Altran die het project van de winnaar op zich neemt en voor eigen rekening of voor rekening van de winnaar ontwikkelt.
Altran produceert niets maar verdient geld door grijze stof te verhuren aan klanten...

-De kandidaat is de enige eigenaar en verantwoordelijk voor zijn project
-We moeten deze competitie zien als een springplank (subsidie ​​= 16000 euro + steun voor 1 jaar), als een middel om de industrialisatie op lange termijn te ontwikkelen en in gang te zetten.

Je zult het mij vertellen, maar wat heeft Altran te winnen bij dit verhaal?
het is een sponsoring, en zoals elk bedrijf dat dit soort operaties via stichtingen doet, is het natuurlijk om publiciteit, een imago te verwerven... door op het juiste "paard" te wedden.

kortom, persoonlijk denk ik dat de Pantone-gemeenschap er alles bij te winnen heeft, het gaat om lobbyen voor dit proces en zelfs als sommige mensen er al van op de hoogte zijn (auto-industrie of anderen die er geen belang bij hebben dat het bekend wordt) betekent dit niet dat er er valt niets aan te doen... dit proces zal uiteindelijk in de oren terechtkomen van iemand die er (op de een of andere manier) interesse in zal hebben en ervoor zal zorgen dat het in serie wordt geproduceerd zodat het grote publiek er toegang toe heeft ( en dus profiteert de planeet)...Ik weet dat ik van nature optimistisch ben...
er is een groot enthousiasme onder investeerders voor alles wat met de milieu-economie te maken heeft (velen hebben begrepen dat ecologie voor hen winstgevend zou kunnen zijn).

Bovendien ben ik er niet van overtuigd dat veel mensen dit proces echt kennen (en zelfs onder degenen die erover hebben gehoord, geloven velen dat dit de beroemde utopie is van de ':evil:'-watermotor als we de slechte pers zien die eraan werd gewijd daarbij is het niet verrassend.
Kortom, er moet nog veel gebeuren voordat dit proces echt bekend is en echt serieus wordt genomen...

A+

Oz
0 x
'Als de man de laatste heeft geschoten

boom, ving de laatste vis, vervuild

de laatste rivier dan zal hij gaan

Houd er rekening mee dat geld niet kan worden gegeten. "

Inheems Amerikaans spreekwoord
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 07/02/08, 10:24

We begrijpen het belang ervan, maar in de praktijk is het problematischer:

a) wie zou DE kandidaat zijn (persoonlijk is dit niet meer mogelijk)? Ik ben er geen voorstander van dat slechts één persoon aan het project deelneemt.

b) het systeem behoort NIET toe aan deze kandidaat, maar aan een hele "gemeenschap" (ook al klinkt het een beetje sektarisch als naam...) met andere woorden: het principe bevindt zich in het publieke domein

c) Hoeveel kandidaten zijn er? Gemiddelde leeftijd? Hoeveel winnaars (indien niet alleen)

Je weet dat er al bedrijven zijn die kits verkopen...waaronder een heel serieus...Een snelle zoekopdracht op de forums en je zult hun naam vinden...

Ik denk niet dat GROTE fabrikanten ooit geïnteresseerd zullen zijn in het systeem, anders zouden ze er al mee bezig zijn... tenzij ze het ding natuurlijk voor "later" willen bewaren?

ps: als ik zeg dat ze er al op zitten, ligt het niet aan de wind...Ik ben al gecontacteerd door mensen van Altran (of een concurrent die ik me niet kan herinneren) en dat dateert uit 2005.. .
0 x
Osiris
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 13/12/07, 23:54




par Osiris » 08/02/08, 15:33

Christophe schreef:
a) wie zou DE kandidaat zijn (persoonlijk is dit niet meer mogelijk)? Ik ben er geen voorstander van dat slechts één persoon aan het project deelneemt....

b) het systeem behoort NIET toe aan deze kandidaat, maar aan een hele "gemeenschap" (ook al klinkt het een beetje sektarisch als naam...) met andere woorden: het principe bevindt zich in het publieke domein
....


a)+b):
Ik ben het er helemaal mee eens...
Dit is de reden waarom ik voorstel om onszelf te organiseren om namens de Pantone-gemeenschap een gezamenlijk project te presenteren (in de vorm van een team van gemotiveerde vrijwilligers), omdat de wedstrijd openstaat voor zowel individuen als verenigingen of laboratoria...er zijn geen beperkingen aan deze kant).
Opnieuw is het doel meer om dit proces te bevorderen dan om te concurreren met Renault of Peugeot... en om de aandacht (van andere spelers) te vestigen op dit alternatief voor al hun ingewikkelde en niet erg effectieve onderzoek (management electronica, FAP... ) over de consumptiereductie die momenteel aan de gang is... Kortom, er zijn andere oplossingen en dat moeten mensen weten.

Christophe schreef:c) Hoeveel kandidaten zijn er? Gemiddelde leeftijd? Hoeveel winnaars (zo niet alleen)...


Het is een wedstrijd die openstaat voor iedereen, van 7 tot 77 jaar oud. 8) (eh liever van 18 tot 77 jaar). Er zal natuurlijk maar één winnaar zijn, maar dat is het doel van een wedstrijd geloof ik..., maar als we geloven in wat we doen, wat is dan het probleem?
Christophe schreef:Je weet dat er al bedrijven zijn die kits verkopen...waaronder een heel serieus...Een snelle zoekopdracht op de forums en je zult hun naam vinden...

Ik denk niet dat GROTE fabrikanten ooit geïnteresseerd zullen zijn in het systeem, anders zouden ze er al mee bezig zijn... tenzij ze het ding natuurlijk voor "later" willen bewaren?
) ....

Wat als we ze (indirect) zouden dwingen het eerder uit te brengen...??
Hoe dan ook, persoonlijk vind ik het moeilijk om mezelf neer te leggen....

Ik heb gewoon een vraag voor jou Christophe (en voor iedereen die zich zorgen maakt):
Hoe ziet u de toekomst van dit proces? Denkt u dat mensen zoals de Pantone-gemeenschap een rol kunnen spelen zodat deze technologie door het grote publiek gebruikt gaat worden om de vervuiling terug te dringen?
@+
Oz
0 x
'Als de man de laatste heeft geschoten

boom, ving de laatste vis, vervuild

de laatste rivier dan zal hij gaan

Houd er rekening mee dat geld niet kan worden gegeten. "

Inheems Amerikaans spreekwoord

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 92-gasten