Pantone Engine-licentieprijs

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
tbd
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 10/09/07, 21:52

Pantone Engine-licentieprijs




par tbd » 12/09/07, 13:37

Hallo.
Ik begrijp dat als je een Pantone-reactor installeert op een motor van meer dan 20 pk, er een licentie moet worden betaald
Zo ja, voor wie en hoeveel kost het?
en wie van jullie heeft voor deze licentie betaald?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/09/07, 14:03

Tussen 0 en 0 € :)

Ik denk dat we de vraag aan ZAC moeten stellen : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 12/09/07, 15:14

Christophe schreef:Tussen 0 en 0 € :)

Ik denk dat we de vraag aan ZAC moeten stellen : Cheesy: : Cheesy:


welkom

Ik ga nog steeds geen geld geven aan een Amerikaanse boef die de kamer heeft gepompt (maar minder goed).

Neem je lasapparaat en geef je lasser een kans zodra het warm is, dat is genoeg.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/09/07, 15:43

Juist antwoord :)
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Licentie pantom




par bobono » 13/09/07, 12:40

U hoeft om verschillende redenen niets te betalen als u een energiebesparend systeem van het pantom-type vervaardigt.

De eerste Iedereen heeft het recht om een ​​uitvinding te kopiëren, maar niet het recht om deze te kopiëren en te verhandelen.

Seconde. Het pentom-systeem is voor iedereen beschikbaar zonder dat er kosten aan verbonden zijn. Voor degenen die er een willen maken om door te verkopen, is het delicater
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Licentie pantom




par Christophe » 13/09/07, 14:01

bobono schreef:Voor degenen die er een willen maken om door te verkopen, is het delicater


Niemand doet er moeite voor, het bewijs: https://www.econologie.com/forums/legalite-d ... t4035.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

motor: waterinjectie, temperatuur, druk...metalen.




par Pascal HA PHAM » 18/09/07, 15:13

Hallo,
het is waar dat Pantone, Chambrin..."en Co", zonder iets af te willen doen aan de relevantie van hun werk... het fundamentele niet hebben uitgevonden. van het ding.

WAARVOOR ? :

Het lijkt erop dat de eerste tests van waterinjectie in verbrandingsmotoren ver teruggaan (eind 19e, begin 20e) en dat de verdienste kan worden toegeschreven aan een samengesteld team:
Paul Sabatier was de Franse theoreticus - hij was in 1912 samen met Victor Grigard de Nobelprijswinnaar voor de scheikunde. De theorie werd vóór de oorlog van 14 in de praktijk gebracht door Pierre Clerget, een eminente motorfabrikant (vliegtuig). lees dit artikel als je het niet kent:

https://www.econologie.com/historique-de ... -2338.html

Er was ook Marcelin Berthelot... en Senderens... en Mailhé die talloze patenten hadden ingediend op gehydrogeneerde brandstoffen...

Kom op: “tchin tchin” voor onze voorouders, aangezien in een mum van tijd (een paar decennia) niet minder dan een zestal Fransen zich destijds door fundamenteel werk hebben onderscheiden...de huidige geschiedenis van de motoren heeft (helaas...) .!) was ze bijna vergeten...net zoals het Beau de Rochas of Phlippe Lebon d'Humbersin vergeten is...schaam me want er zijn anderen die ik zeker vergeet...maar vrede voor hun zielen.. .ze waren briljante voorlopers/uitvinders.

Er was ook André Debierne voor de ontdekking van radiolyse...

Eer aan hen allemaal hetzelfde...
A+
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:
https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/09/07, 16:43

Bedankt Pascal voor deze precieze details, het document over de geschiedenis was al aanwezig op de site en daarom heb ik de link in twijfel getrokken.

In dit artikel wordt de volgende fundamentele vraag gesteld: Is waterinjectie, wat de positieve resultaten oplevert die we kennen, nooit industrieel veralgemeend?
Anders om de “i” te zetten zoals ze zeggen:

Het principe van het G-systeem van waterdoping bevindt zich in het publieke DOMEIN vanwege de verspreiding ervan op internet sinds het "begin".

Er valt dus aan niemand iets te betalen...maar het zou "leuk" zijn om te delen met de Pantone-gemeenschap (dit forum onder andere) van hun daden...

Bedrijven die kits ontwikkelen, kunnen niettemin de verbeteringen die ze aanbrengen beschermen, maar ze mogen zich in geen geval het principe toe-eigenen en nog minder royalty's vragen van hun eventuele resellernetwerk...
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten