Waarom geen plantaardige olie en pantone?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
moimanu
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 26/06/07, 15:22

Waarom geen plantaardige olie en pantone?




par moimanu » 26/06/07, 16:01

Hallo allemaal Grote container, André, christophe en de anderen,
Ik ben een nieuwkomer die je nieuw gastvrij maakt en misschien kun je mijn lantaarn een beetje aansteken?

Ik begon te experimenteren met het pantone-systeem en heb al veel geïnvesteerd ... tijd en geld.
Na het downloaden en bestuderen van een groot deel van wat er op internet staat, maakte ik een punt:
Volgens pantone is het mogelijk om de soorten koolwaterstoffen te vervangen door pure plantaardige olie. Dus ik begon vanuit deze dimensie: 100% pantone-assemblage met water + Hv
Hier is mijn vraag
Hoe komt het dat bijna niemand spreekt of geïnteresseerd is in dit soort bewerking ???
Heb ik een belangrijk punt gemist dat deze montage erg moeilijk of niet effectief maakt?
Het lijkt inderdaad de ideale assemblage vergeleken met wat u in het verleden, de een en de ander, hebt uitgewisseld.
De getransformeerde koolstof is niet langer afkomstig van fossiele energie (alle soorten koolwaterstoffen) en het panton-systeem (verhoogt de energie-efficiëntie) zorgt ervoor dat het veel minder verbruikt dan rechtstreeks rijden met plantaardige olie om diesel te vervangen. (Wat onmogelijk is!)

Voila, als iemand me wil maken door zijn reflecties en me een beetje wil verlichten, bedank ik hem snel bij voorbaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: waarom geen plantaardige olie?




par zac » 26/06/07, 16:56

moimanu schreef: direct op plantaardige olie draaien om diesel te vervangen. (Wat onmogelijk is!)


welkom

Een goede; Ik moet een wonderdoener zijn, omdat ik vanmiddag nog steeds per ongeluk mijn busje moest dragen en mijn vriendin deed waarschijnlijk de boodschappen door op haar clio te schieten.

de complete pantone op een motorvoertuig is niet binnen het bereik van doe-het-zelvers zoals wij.

begint met waterdoping, het werkt onberispelijk bij GO of bij PVH (B).

@+

PS: een zekere Rudolphe Diesel heeft een paar jaar geleden een motor voor plantaardige olie uitgevonden, volgens bepaalde bronnen lijkt het nog steeds te werken : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
moimanu
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 26/06/07, 15:22




par moimanu » 26/06/07, 21:49

Hallo Zac,
Als ik onmogelijk zeg voor hv, bedoel ik het vervangen van diesel in het algemeen zonder rekening te houden met het pantone-systeem. Er is niet genoeg bebouwbaar gebied mogelijk om eraan te wijden. Bovendien moet zonnebloem of raapzaad worden geteeld in de biologische landbouw omdat een ton kunstmest (stikstof, de beroemde nitraten) enkele tonnen olie nodig heeft om het te produceren! Aan de andere kant zou het gebruik van deze olie (wat ik eerder zei) voor pure pantone het mogelijk maken om aanzienlijk minder te gebruiken, omdat de opbrengst ervan superoptimal is. En misschien kunnen we genoeg olie produceren die we op Europees of nationaal niveau nodig hebben.
Anders om eerlijk te zijn, begreep ik niet echt de betekenis van je antwoord met je truck en de clio van je vriend :| maar het maakt niet uit dat je me vertaalt in je volgende antwoord
A +
in ieder geval bedankt voor het voornemen om mijn vraag te beantwoorden
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/06/07, 22:41

Ja manu je hebt helemaal gelijk ... nu is er zelfs beter dan plantaardige olie, zie dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/huile-vege ... t2242.html
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/06/07, 05:25

Dag
Ik begon te experimenteren met het pantone-systeem en heb al veel geïnvesteerd ... tijd en geld.


Kunt u ons vertellen over uw montages en welke conclusies u hebt opgemerkt?

Voor zover 100% panton die uitsluitend met olie een motor laat rijden, haalbaar is voor een motor met vaste snelheid, maar als het aankomt op het monteren op een auto voor rijden in de stad, wordt het behoorlijk ingewikkeld om .
werken in dezelfde water- en oliereactor, niet erg gemakkelijk en de winsten zijn niet spectaculair. (als je het moet proberen)
het wordt moeilijk om veel water en brandstof door de reactor te leiden, die te veel afkoelt, bovendien zijn de brandstoftemperaturen hoger dan wanneer alleen met water wordt gedoopt.
De voordelen zijn beter bij het rijden met een diesel met olie- en waterdoping, de bedieningselementen en verhoudingen zijn toleranter dan bij een explosiemotor die zeer nauwkeurig moet worden afgesteld.
De meeste hebben gekozen voor eenvoud van constructie en bediening.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 27/06/07, 12:02

moimanu schreef:Anders om eerlijk te zijn, begreep ik niet echt de betekenis van je antwoord met je truck en de clio van je vriend :| maar het maakt niet uit dat je me vertaalt in je volgende antwoord


welkom

Ik rij al lang in herstelolie (macdaube en andere) en pantone-doping.

Als het niet zou werken, zou ik mijn busje moeten dragen; maar het werkt : Lol: : Lol: : Lol:

Hier wordt de GO in de werkplaats gebruikt om de onderdelen schoon te maken :P

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/06/07, 14:22

Nergens staat dat doping niet onverenigbaar was met HV ... integendeel, water dat verbranding bevordert, doping zal, naast het verminderen van consumptie, daarom het spel veranderen op het niveau van de winstgevendheid van plantaardige oliën: verminderen verstoppingen (destructief op de lange termijn) van motoronderdelen met pure olie in grote hoeveelheden.

Kortom: wat goed! :D
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/06/07, 18:15

Dag

Wat u moet weten voor motoren die draaien op 100% plantaardige olie of op grote%
Bij elke koude start en werking bij lage belasting, vooral met injectoren min of meer in meer kritieke volgorde nog steeds met directe injectie. er is een laag gesproeide olie die tegen de wanden van de cilinders zit en die de segmenten tandvlees, dat uiteindelijk in de motorolie naar beneden gaat en de motorolie verdunt.
Wanneer u merkt dat het motoroliepeil stijgt in plaats van daalt, moet u zien ... en overwegen om de olie vaker te vervangen.

In de dieselmarkt is er ook hetzelfde verdunningsprobleem onder startomstandigheden en onder regime.

Behalve dat de in de motorolie verdunde diesel verdampt wanneer de olie heet is en via de ontluchting naar buiten komt, wat niet het geval is met plantaardige olie.

Doping met water heeft de bijzonderheid om de segmentatie schoon te houden, dus meer waterdicht en vermindert het risico op het gomsen van de segmenten ... naast het goedkoper maken.

Andre
Dernière édition par Andre de 27 / 06 / 07, 19: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/06/07, 18:25

Alles wat André deed.

Dit soort realiteit, helaas, de vette 100% wil er niets over horen ... tot de dag waarop hun motor kapot gaat :(
0 x
moimanu
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 26/06/07, 15:22




par moimanu » 29/06/07, 20:03

Bedankt voor jullie antwoorden
Ik geloof dat ik mezelf slecht heb uitgelegd ... Ik hervat duidelijker

Neem de assemblage, die wordt gebruikt om de maaimachines uit te rusten met bubbler (mengsel van water en benzine), de reactor en de gassen die terugkomen in de inlaat. Deze gassen / dampen worden in de reactor omgezet in pantongas (met een zeer hoog waterstofgehalte) dat, geretourneerd in de opname, door de ontsteking (de kaars) explodeert een beetje zoals bij de LPG .... I Usque lla Ik denk dat goed genoeg is om uit te leggen over quant'homme.
Pantone beweert verschillende soorten koolwaterstoffen, stookolie, ruwe olie en benzine te hebben gebruikt. Hij spreekt over het feit dat hij ook olie (plantaardig of mineraal) kan gebruiken die koolstofdeeltjes bevat, maar zeker minder vluchtig.

Is er iemand of is het mogelijk om de bovengenoemde armatuur met olie te bedienen? olie + water
Omdat ik de assemblage probeer te laten werken zonder resultaat. Zelfs wanneer de olie tot meer dan 100 graden wordt verwarmd. Speciale functie: ik heb 2-bubblers, één voor water en één voor olie, de dampen worden verdeeld door een aangepaste 4-klep.
Ik wilde eerst de waterstofproductie van het proces controleren.
Dus blies ik lucht (met mijn compressor) door de bubblers (verwarmd met elektrische weerstand en thermostaat) die in de reactor kwamen, verlengd met een brander (kleine koperen pijp). De reactor werd direct op de plaats van de uitlaat van mijn maaier geschroefd om hem tot minstens 800 graden te verwarmen.
1l benzine + 6l water en ik kreeg urenlang een oranje vlam van 15 cm zonder veel verschil in koude of kokende reactor. de staaf is gemagnetiseerd. geen blauwe vlam maar mijn brander is niet echt verschrikkelijk.
Voila ... met 5 olie op 100% en bij verschillende temperaturen, niets te doen! geen manier om zelfs maar een kleine vlam te krijgen, moet ik een echte brander gebruiken?
Kan je door mijn bewerking glimlachen? Ik begon met een zeer theoretisch idee, dus misschien maken grove technische elementen die ik niet heb gezien mijn resultaten slecht
Voor het grootste deel heb ik het niet gehad over de details
Als je deze montage al hebt geprobeerd, interesseert het me
Tot gauw
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten