Pantone en oliemars

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Pantone en oliemars




par Andre » 07/06/07, 07:32

Dag

Voor degenen die het verbruik hebben gemeten, heb je een verschil opgemerkt in het olieverbruik versus het dieselverbruik met waterdoping?
Waterdoping op een turbodiesel
In de laatste testen heb ik een verschil van 11% oververbruik van olie t.o.v. diesel, precies gemeten, bij het rijden merk ik met deze twee brandstoffen weinig verschil alleen op de topsnelheid..
Ik rijd op 100% olie (geen diesel-olie mengsel)
Het valt nog te bezien of dit normaal is of dat er gezocht moet worden naar andere instellingen voor de hoeveelheid stoom in de reactor..
het zou interessant zijn om diegenen te kennen die met 100% olie zonder panton werken als ze een soortgelijk verschil opmerken..
Ik had de vraag al gesteld over de forum olomoboile en meerdere zeggen dat het hetzelfde olie- of dieselverbruik is, als dit het geval is, zou met waterdoping de prestatie niet meer zo goed zijn met olie. Al heb ik mijn twijfels merken we soms een klein verschil op diesel of andere brandstof..

Andre

Panton 125cc montage-ervaring, motorolie spuiten met een straal uitlaatgas,
Moeilijk om de hoeveelheid oliedamp te regelen om de motor te laten draaien, te veel sproeien, de bubbler bleek meer regulerend te zijn.

olie-spray-pic179.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 07/06/07, 11:12

welkom

Blijkbaar heeft olie minder water nodig dan go.
Dit zie ik op de clio en de c25 als je de go instelling aanhoudt gaat het verbruik niet omlaag.

Ik heb geen precies cijfer, want terwijl ik in olie rijd, weet ik niet hoeveel ik erin doe; maar er is een groot verschil in km per tank tussen met of zonder pantonne.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 07/06/07, 18:22

hello! : Cheesy:

hmm interessant onderwerp!!! :D : Cheesy: :D

iemand een idee van de beste olie/diesel verhouding?!?
of moet het werken 100% olie of 100% diesel!?!

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/06/07, 02:44

Dag
lio74 schreef:hello! : Cheesy:

hmm interessant onderwerp!!! :D : Cheesy: :D

iemand een idee van de beste olie/diesel verhouding?!?
of moet het werken 100% olie of 100% diesel!?!

@+


Idealiter, als de motor het toelaat, is het om te starten met diesel, zodra de olie heet is en de motor warm is, over te schakelen op olie en vergeet niet om voor het stoppen te spoelen om met diesel te starten.
de olie/dieselverhouding varieert van de ene motor tot de andere, vooral het pompmodel, Bosch of Lucas. direct of indirect of common-rail injectiesysteem. de oude motoren met indirecte injectie, in-line pomp, lenen zich goed voor het draaien met vrij hoge verhoudingen, afhankelijk van de temperatuur. Op de forum oloimobile is zeer goed gedocumenteerd...

Laten we zeggen dat mijn vraag was om te weten of we met een liter olie en een liter diesel in een dieselmotor dezelfde prestaties behalen, ik ben ervan overtuigd van niet, tenzij mijn metingen niet goed zijn gedaan, is het verschil 11,5, XNUMX% opnieuw ik slechts twee soorten olie geprobeerd Pinda en Canola (soja)
Ik denk dat het hetzelfde is als je op alcohol loopt t.o.v. benzine, alcohol zal ook ongunstig zijn voor de prestaties..

we hebben het niet over de prijs van brandstof, de olie kost niets, je moet bukken om het op te rapen, maar voor berekenings- en experimenteerdoeleinden vertekent dit de gegevens..

Voor Zac werkt doping met water, bij 100% olie is het effectief,
maar ik zou mijn verbruik per 100km niet zo laag kunnen krijgen als met diesel en panton,

Op een heel specifieke test dezelfde dag dezelfde rit dezelfde snelheid.. snelweg en een kleine stad..
dit geeft 6,9 liter per 100km voor diesel
7,8 liter per 100 km voor Pinda-olie
Ik heb op een lange reis al 6,5 liter op diesel gereden..

Het meten van de olie is veeleisend, ik heb een geijkte kan van 4 liter
daarna vol afmaken met een tasje op maat van 1 liter..
alleen deze twee tests duurt een middag, 75 minuten rijden
30 minuten olie-watermeting, en we beginnen weer voor diesel..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 08/06/07, 23:50

Hallo Andreas :D

laten we zeggen dat je psot op het juiste moment aankomt!!! : Cheesy:
Ik zal deelnemen aan een elektrificatieproject op het platteland in Togo
met een gemengde bron: microhydrauliek + GE met biodiesel (ook al houd ik niet van deze naam... zullen we maar zeggen agrobrandstof (diesel + Jatropha-olie) + zonnepompen & voorraad voor drinkwaterdistributie

Andre schreef:Dag
de oude motoren met indirecte injectie, in-line pomp, lenen zich goed voor het draaien met vrij hoge verhoudingen, afhankelijk van de temperatuur. Op de forum oloimobile is zeer goed gedocumenteerd...


ok, bedankt voor de info... oliomobile nou, ik ben er al een keer geweest maar ik heb geen account... om te kijken of ik tijd heb om te surfen op 2 forum :? (het is alweer 2 maanden geleden dat ik hier iets gepost heb : Lol:)

Andre schreef:we hebben het niet over de prijs van brandstof, de olie kost niets, je moet bukken om het op te rapen, maar voor berekenings- en experimenteerdoeleinden vertekent dit de gegevens..


met een pantone precies, zou de motor toleranter moeten zijn wat betreft de fijnheid van raffinage van diesel en ruwe plantaardige olie !!!

Andre schreef:Op een heel specifieke test dezelfde dag dezelfde rit dezelfde snelheid.. snelweg en een kleine stad..
dit geeft 6,9 liter per 100km voor diesel
7,8 liter per 100 km voor Pinda-olie
Ik heb op een lange reis al 6,5 liter op diesel gereden..


ok voor de nadelen, mijn vraag is:
Is er een HV/dieselmengsel dat nog beter is dan alleen diesel? :? :?

Ik zal zeker aan het einde van de week de gelegenheid krijgen om het verbruik te testen als de montage in orde is...

Heb je, zo met een pollepel, een idee van HV/diesel rantsoen??:?:
ha, ja ook, daar voor de testen welke olie zou je aanraden??:?:

-> pinda
-> zonnebloem
-> koolzaad
............. :?

DANK U BIJ VOORBAAT : Cheesy:

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/06/07, 05:08

Dag
met een pantone precies, zou de motor toleranter moeten zijn wat betreft de fijnheid van raffinage van diesel en ruwe plantaardige olie !!!



de olie moet worden gefilterd op 5 micron, anders zorgt het autofilter ervoor, het maakt niet uit om van plan te zijn om het vaker te vervangen als de olie niet al te schoon is.
De panton doet hetzelfde werk als op de dieselmarkt en heeft bovendien het voordeel dat hij de segmentatie schoner houdt wat een probleem is bij elke koude start met de olie, maar ik heb pas 13000km met de olie gedaan, kon Zac op tijd meer bevestigen ..


ok voor de nadelen, mijn vraag is:
Is er een HV/dieselmengsel dat nog beter is dan alleen diesel?

Ik zal zeker aan het einde van de week de gelegenheid krijgen om het verbruik te testen als de montage in orde is...

Zoon loopt met verhoudingen van 30% olie bij koud weer tot -5 in de zomer 50% olie de enige aanpassing is een wisselaar op de dieselleiding vlak voor de Jetta auto diesel filter bosch pomp als je voorzichtig wilt lopen 30% olie zonder modificatie, meng het van tevoren. (maak geen prop pure olie op de bodem van de tank, eenmaal onderweg met de belangrijke retour mengt het zich, het is niet nodig om de pomp de eerste ronden koud te forceren..
Ik start koud nog steeds op diesel, zodra de motor warm is en de LDR dus de wisselaar, bereikt de olie 60c Ik stap over op 100% olie, als de stop kort is, stop ik hem op de olie en begin ik opnieuw op de olie, de laatste stop doe ik een volledige zuivering met diesel
(een minuut in slow motion met de belangrijke terugkeer wordt alles gezuiverd
100% olie is voordelig voor lange ritten, de kleine doe-het-zelver van 10km is het niet waard om over te stappen op olie. Dit is een van de redenen waarom, om het simpel te houden, sommigen er de voorkeur aan geven om op 30% of meer te draaien, afhankelijk van het seizoen, de motor is het type olie.



Heb jij, zo met een pollepel, een idee van HV/diesel rantsoen??
ha, ja ook, daar voor de testen welke olie zouden jullie mij adviseren??

-> pinda
-> zonnebloem
-> koolzaad
.............

30% je hebt geen ongelijk, begin minder om eraan te wennen
de olie is meestal koolzaad en pinda's, soms is het gemengd
Koolzaad blijft vloeibaarder in de kou, pinda's heb ik liever in de zomer, die bevriezen vrij snel bij +5, ze worden minder vloeibaar.
maar als u gemengd met diesel werkt, kan het een of het ander verschillen.
In mijn geval, zelfs als het dik was, duw ik het in een wisselaar en het passeert het filter rond 78c tot 82 C
het moet vloeibaar zijn om door het filter van 5 micron te gaan
Zonnebloem hier niet verkrijgbaar of in ieder geval weinig gebruikt..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 10/06/07, 19:57

hallo tegen jou!

Dat is zo'n beetje de verhoudingen die ik verwachtte!!!
Ik heb gehoord dat oude dieselmotoren (vóór 2000) zonder aanpassingen met 30% olie konden werken....

het probleem is starten... dus je hebt 2 circuits nodig: een voor pure diesel en de andere voor het mengsel.

wat betreft de injectiepompen welke gunstig zijn om op olie te lopen??? (absoluut, ik zal naar oliomobile moeten gaan... : Cheesy: )

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/06/07, 00:52

Dag
lio74 schreef:hallo tegen jou!

Dat is zo'n beetje de verhoudingen die ik verwachtte!!!
Ik heb gehoord dat oude dieselmotoren (vóór 2000) zonder aanpassingen met 30% olie konden werken....

het probleem is starten... dus je hebt 2 circuits nodig: een voor pure diesel en de andere voor het mengsel.

wat betreft de injectiepompen welke gunstig zijn om op olie te lopen??? (absoluut, ik zal naar oliomobile moeten gaan... : Cheesy: )

@+


Bosch-pompen zijn beter bestand tegen olie (Lucas heeft hete olie of vloeistof verdund met diesel nodig) de aandrijfas breekt
met 30% geen behoefte aan twee circuits (2 tanks is voor 100% olie)
bij 30% start hij bijna net zo goed als bij diesel in de zomer kun je zelfs de dosis verhogen, het is een kwestie van vloeibaarheid bij het passeren van het filter en een beetje in de pomp..
Zorg altijd voor een brandstoffilter en gereedschap voor de eventuele verandering onderweg
Een van mijn zoons begint met een bijna lege tank, op diesel en volle olie, gaat dan op een lange reis, bijna lege tank, hij tankt diesel, nog een paar km om te zuiveren..
Het heeft een eenvoudige opgerolde koperen buisverwarmer die met tin is gesoldeerd aan het verwarmingskanaal...

Andre

Voor common-railmotoren is het draaien van olie delicater.
Ik heb geen ervaring met deze motoren met olie.
0 x
david29
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 29/01/07, 18:52
Plaats: Brest dezelfde




par david29 » 14/06/07, 20:59

Dag Allemaal. Persoonlijk heb ik een Primera P10. Ik zit op 33-35% in de winter en 40.45% in de zomer.

De pomp is een zexel. Het zou een door de Japanners verbeterde Bosch pomp zijn. Zorgeloos. Maar ik ben op zoek naar de beste manier om de olie in de winter te verwarmen. Ik had de gelegenheid om te chatten met een man van Catterpilar (dsl voor de spelling). Hij vertelde me dat hij onlangs een GO-verwarming voor een 4*4 had geïnstalleerd voordat hij naar de Scandinavische landen ging.... het enige dat overblijft is graven.

Anders zouden er risico's zijn bij het starten bij een koude motor. Omdat de onderdelen niet heet zijn, is er een kleine ruimte ter hoogte van de segmenten waar de olie gemengd met Go overgaat in de olie van het carter. Dan op temperatuur gekomen, verdampt de GO en wordt via de ontluchter weer ingespoten. Maar aan de andere kant vermengt de olie (raapzaad) zich met de motorolie tot melasse. en de motor kan stuk gaan.

Bevestig jij Andre????

Anders vond ik dit op een site:
http://heating.danfoss.com/Specificatio ... r=004B2029

maar hoe bestel je dan als je een individu bent????

Bedankt en kenavo
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 15/06/07, 01:01

Andre schreef:Bosch-pompen zijn beter bestand tegen olie (Lucas heeft hete olie of vloeistof verdund met diesel nodig) de aandrijfas breekt
met 30% geen behoefte aan twee circuits (2 tanks is voor 100% olie)
bij 30% start hij bijna net zo goed als bij diesel in de zomer kun je zelfs de dosis verhogen, het is een kwestie van vloeibaarheid bij het passeren van het filter en een beetje in de pomp..
....................................
Andre

Voor common-railmotoren is het draaien van olie delicater.
Ik heb geen ervaring met deze motoren met olie.


hello,

kortom omdat het laat is, en morgen moeten we de korte bewerkingen afmaken : Cheesy:
bosch pomp, ok... dat is mij maandag verteld... R21, bij 50 - 60% olie, koude start, hij hoest 2 min en start probleemloos... auto in de zon l middag. ..geen zorgen...

hier zitten we op een elektrogroep, maar geen tijd voor verbruikstesten deze week, de motor staat nog open buik... drijfstanglager moet vervangen worden + cilinderkoppakking... we wachten op de onderdelen voor maandag :? .....

Ik kan niet wachten om te testen.... mias zal een volledige testweek moeten plannen:
-> originele montage
-> montage G+ doping en pure diesel
-> ... G+ doping en pure olie
-> ..... G+ en olie/diesel in verschillende verhoudingen zoals 30, 50, 70

dus de resultaten voor later... de foto's van de montage voor heel binnenkort in een nieuwe post :D 8)

@ + L; o

ha... ps: we werken ook aan goede oude mechanica met weinig of helemaal geen elektronica... : Lol:
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten