Pantone Engine Discovery

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
pantoffel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/04/07, 18:44
Plaats: Tournon-sur-Rhône

Pantone Engine Discovery




par pantoffel » 25/04/07, 08:17

Hallo,

Ik beland op deze site dus ik stel een paar domme vragen en bovenal denk ik dat als ik goed zoek ik antwoorden op deze site zal vinden maar om te controleren of ik het goed begrepen heb:

- de pentone-motor een "geknoeide" motor is die het mogelijk maakt om de warmte die uit de uitlaat komt te hergebruiken om water te verwarmen dat opnieuw in de motor wordt geïnjecteerd?
- waardoor het brandstofverbruik met 30 tot 50% daalt (benzine of diesel?)
- iedereen kan het thuis doen
- maar het is niet gemakkelijk om te ontwikkelen
- maar het werkt...
- waarom horen we er niet meer over (olielobby?)

Begreep ik het gewoon of begreep ik niets?

aangezien mijn man van mechanica houdt, zou ik hem willen uitdagen om er een te doen als ik alles goed begrepen heb...
Bedankt voor je lichten!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/04/07, 13:35

:? Het is min of meer dat...

De meeste antwoorden staan ​​al op deze site, goed om te lezen.

Voor de resultaten is 50% overdreven, of anders uitgaande van een "gespoelde" motor die te veel verbruikt. :?

Veel foto's van realisaties, dat zeker Quanthomme

"Warm water" klopt niet helemaal...
De reactor produceert weinig bekende effecten (ionisatie, cracking, reforming, enz.), met uitzondering van bepaalde industriële laboratoria (petrochemie) die ze in verschillende vormen op grote schaal benutten in hun industriële processen.
De uitdaging van de "Pantoneurs" (uitvinder: Paul PANTONE) bestaat erin deze verschijnselen te reproduceren op benzine- of dieselmotoren.
En dat is een stuk ingewikkelder... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/04/07, 13:42

oeps, citro, je was sneller dan ik: overvloed aan goeds kan geen kwaad:

hallo babouche, welkom, werk met orde en methode:

- de pentone-motor een "geknoeide" motor is die het mogelijk maakt om de warmte die uit de uitlaat komt te hergebruiken om water te verwarmen dat opnieuw in de motor wordt geïnjecteerd?


niet precies, het is een kwestie van warmte en uitlaatgassen recupereren om ze opnieuw in de vorm van een gas, voornamelijk waterdamp, in de inlaat te injecteren.

-
waardoor het brandstofverbruik met 30 tot 50% daalt (benzine of diesel?)

Zacht ! op sommige bijzonder vraatzuchtige motoren zijn sommigen geslaagd. Hetzelfde aandeel krijg je zeker niet op een ultra recente en toch al zuinige motor.

- iedereen kan het thuis doen


als hij een goede lasser is, waarschijnlijk

- maar het is niet gemakkelijk om te ontwikkelen

elke auto heeft zijn eigen problemen, inclusief de beschikbare ruimte op de juiste plek

- maar het werkt...

als het goed is gedaan

-
waarom horen we er niet meer over (olielobby?)


dat is een goede vraag:
- het is niet altijd gemakkelijk om te ontwikkelen.
- sommigen zullen waaghals roepen: "injecteer water in een motor"
- je gaat nog steeds niet geloven dat autoprofessionals deze bazaar zullen aanbevelen als ze miljarden hebben geïnvesteerd (en miljarden verdienen) in het bestuderen en op de markt brengen van crdi, fap, enz...
wat betreft de olielobby's, hoe langer ze wachten, hoe duurder ze in staat zullen zijn om "zwart goud" en vervangende oplossingen te verkopen.

en wat de journalisten betreft, 3/4 van de tijd belemmeren ze alleen het proces, en als ze erover praten, zeggen ze bijna alles!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: Discovery Pentane-motor




par ik Citro » 25/04/07, 16:35

babouche schreef:- waarom horen we er niet meer over (olielobby?)!


Of het nu gaat om de overheid, de industrie (fabrikanten en fabrikanten van apparatuur) of oliemaatschappijen, lobby's zijn grote obstakels voor vooruitgang!!! :onheil:

We weten hoe we een auto moeten maken die 2 liter per 100 verbruikt (sommige mensen sleutelen er zelf aan), maar we blijven liever verouderde technologieën op de markt brengen waarop we als pleisters op een oude band zeer vervuilende "ontvuilende" systemen plakken. Zo heeft de katalysator het verbruik van auto's verhoogd en komen er zeer schadelijke verontreinigende stoffen vrij. dit accessoire brengt veel voor de hele auto-industrie. Pantone heeft geen van deze voordelen, alleen de consument en de planeet zouden er baat bij hebben... :x
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Discovery Pentane-motor




par Christophe » 25/04/07, 16:58

Citro schreef:Lobby's zijn belangrijke obstakels voor vooruitgang!!! :onheil:


Ik denk dat de komende 5 jaar van Sarkozy's presidentschap de macht en middelen om lobby's te blokkeren verder zullen versterken... :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 25/04/07, 21:25

Ik denk ook dat Christophe en het maakt me gek!!!!! :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/04/07, 21:47

lobbyist:

ik hoorde vanavond dat er bij elke zitting van het europees parlement in oa straatsburg 1000 lobbyisten reizen!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/04/07, 00:02

Ik meen te hebben gelezen dat wanneer een Europees parlementariër opstaat, hij 5 lobbyisten heeft die hem volgen... en proberen hem voor zijn zaak te winnen...
Ten slotte wordt het Europees Parlement omringd door grote gebouwen die trots op hun gevels de namen tonen van de multinationals die hun lobbyisten huisvesten...
0 x
pantoffel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/04/07, 18:44
Plaats: Tournon-sur-Rhône




par pantoffel » 26/04/07, 07:19

en ecologische lobby's, bestaan ​​die niet?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/04/07, 07:49

heel weinig: een lobbyist is iemand die een adresboek heeft, een mooie auto, in een mooi hotel woont om er niet armoedig uit te zien, gemoedelijk (daarom bac +5), meerdere talen kent, weet hoe hij moet eten: duur allemaal Dat!

aangezien ecologie niet het belang vertegenwoordigt van multinationale of gefedereerde bedrijven, behalve misschien in de verwerking van afval (het lijkt erop dat het een echte maffia is)... : Cheesy:

5 lobbyisten voor 1 hulpsheriff: wees voorzichtig, een lobbyist kan meerdere hulpsheriffs bedienen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten