Stoomgenerator of bubbler?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2

Stoomgenerator of bubbler?




par het gewricht » 09/04/07, 20:30

Hallo allemaal, Ik heropen hier een post na die op de helmstok omdat ik op het punt sta over te stappen naar de vw combi. We bespraken het onderwerp een beetje met Pitmix over de keuze voor een bubblersysteem of een stoomgeneratorsysteem. Ik had dit diagram ontwikkeld voor het bubbler-systeem. Je zult zien dat het vereenvoudigd is!!!! : Cheesy:

https://www.econologie.info/share/partag ... ombi79.bmp

Ik volgde het werk van Didier en Michel over mercos en het is erg interessant. Het eerste voordeel bestaat natuurlijk uit het hebben van een systeem dat vanaf het begin stoom produceert, wat niet het geval is bij de bubbler.
De winst in brandstofverbruik is echter niet enorm, zou de productie van stoom bij een GV onvoldoende zijn? Terwijl een eenmaal hete bubbler de transformatie van een grote hoeveelheid water in druppeltjes mogelijk maakt. Ten slotte moet de winst in vervuiling op een GV-model veel erger zijn dan een bubbler-systeem? omdat de gassen niet worden hergebruikt.
Kunnen we de bubbler niet terugbrengen tot het minimum (0,5 L) en een spiraalvormige buis aan de onderkant van de bubbler gebruiken die is doorboord met een groot aantal kleine gaatjes die een optimale warmtegeleiding naar het water bevorderen en zo een homogeen borrelen verkrijgen? dus remouds, ect .....)

Ik wacht op uw mening hierover en uw ervaring, dank u

PS: het voertuig is een vw 4 cc flat 1600 met ongeveer 3 km luchtgekoeld.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 09/04/07, 20:43

welkom

koolhydraten; het neemt minder ruimte in beslag : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 09/04/07, 20:57

Hallo Zac, ik heb het carb-probleem nog niet overwogen omdat ik geen tijd heb gehad om ernaar te kijken, maar waarom niet?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/04/07, 21:12

Dag
stoom voor een kleine motor als deze is niet de kwantiteit, maar de kwaliteit waardoor het werkt..
ongeacht de methode, het is niet nodig om meer dan één liter per 100 km te produceren en zelfs dat is te veel voor een benzinemotor.
Kleine bubbler, GV, kleine carburateur, vernevelaar ... ga naar de eenvoudigste, afhankelijk van het soort rijden dat je doet, heel korte korte trip de reactor verliest zijn efficiëntie ongeacht de methode .. Met een benzinemotor ga je naar 30%, er is iets voor nodig om goed te settelen, voor vervuiling is het iets anders..
trouwens, ik ken geen auto op benzine die zijn verbruik niet verhoogt epas sen Stedelijk rijdende motor altijd koud
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 09/04/07, 21:15

welkom

Ik ging van de bubbler naar de carburateur vanwege ruimtegebrek, we hadden het toen niet over gv, we hadden het niet over pantone.

de gv lijkt compacter maar het is een echte gascentrale.

monteer een pantone op een 106 of een kangoo en je begrijpt snel waar ik het over heb.

voor mij moet doping met water 3 eigenschappen hebben: 1 dat het goed werkt 2 dat we er zo min mogelijk onze handen in hoeven te steken 3 dat het zo discreet mogelijk is.

@+ en goede testen
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 09/04/07, 21:58

Oké, er is niet echt een model om in feite de voorkeur aan te geven
Ik denk dat ik de voorkeur ga geven aan een bubbler-model, ook al maak ik vrij korte ritten in het weekend (van 3 tot 20 km), het mooie seizoen komt eraan en daarmee alle festivals en vakanties, dus ik riskeer veel te rijden, vooral als de pantone werkt!!!! : Cheesy:

Daarnaast lijkt het systeem met de bubbler mij gezien mijn ervaring betaalbaarder. Ik denk erover om een ​​snelkookpan te gebruiken voor de bubbler. Het lijkt mij dat het perfect zal zijn: weerstand tegen druk en veiligheidsklep in geval van een probleem.Wat vind je van het idee van de spiraalvormige buis aan de onderkant van de bubbler die met veel gaten is doorboord? Heeft iemand deze setup eerder gedaan, werkt het? of zouden de effecten op temperatuur en verdamping eerder te verwaarlozen zijn? bedankt voor je zac en André ik zal er rekening mee houden in mijn prestaties: zo eenvoudig mogelijk en naar mijn idee
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten