Nieuwe zeer eenvoudige bewerking

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
damien3434
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 22/01/07, 18:59

Nieuwe zeer eenvoudige bewerking




par damien3434 » 22/01/07, 19:22

Hallo, ik ben hier nieuw in forum, Ik kom uit de haven in hoog Normandië, ik maak een mechanisch zwaar gewicht

hier is mijn kleine project

Ik geloof niet in de dissociatie van water in de reactor omdat het warmte mist, maar ik geloof wel in de kracht van water

mijn auto is r9-diesel, heeft een directe inlaat (claxon) en daarom wil ik tussen de claxon en de motor een uitlaat plaatsen om de venturi te laten werken en ik zet een kleine menigte koolhydraten op water.

het idee is om het water te injecteren om de opbrengst te verbeteren,

met een handvat in de cockpit om het hout te openen

Dus als de motor warm is, verandert het water in damp en stijgt het tot 800 ° in de cilinder.


wat denk je ??
0 x
TEST OP RENAULT 9 DIESEL 320000 KM
WORDT ALS EEN ZWITSERSE KLOK.
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 22/01/07, 23:53

Hallo en welkom bij dit forum !

Ik denk dat je, voordat je begint, de pantone-faq van Christophe (op zoek naar) moet lezen, en de discussies over directe stoominjectie versus pantone ...

De twee methoden geven niet dezelfde resultaten, doordacht en voordat je het wiel opnieuw uitvindt, documenteer jezelf goed om te beginnen, het is niet nodig om ver te zoeken, alles zit hierin forum en econologie, wat u elders op internet vindt, is gewoon kopiëren / plakken of herhalen. : Cheesy:

Met vriendelijke groet,

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 23/01/07, 01:27

Hallo, ik ben hier nieuw in forum, Ik kom uit de haven in Hoog-Normandië
,
Hier, Le Havre! Mijn oudste zoon is docent EPS (gym) aan het college van Criquetot l'Esneval (l'Oiseau Blanc).

TEST OP RENAULT 9 DIESEL 320000 KM
WORDT ALS EEN ZWITSERSE KLOK.


....betekent dat dat het al zonder een reactor werkt?, als dit het geval is waarom de moeite nemen om een ​​reactor te maken (de meest gecompliceerde van allemaal): demontage van de uitlaatpijp van de motoruitlaat - wat niet altijd gemakkelijk is, afhankelijk van de motor en het voertuig, de reactor lassen om in de buis.

Ik heb geen concrete ervaring, maar na het lezen van alle onderzoekers hierover forum (André, PITMIX, Lau, camel1, .... enzovoort), ik heb geen enkel geval met de reactor zien gebeuren; er wordt zelfs gezegd dat de oriëntatie van de staaf ten opzichte van de noord-zuidas voor magnetisatie belangrijk is! om het "plasma" -effect te laten optreden.

Let op, als het werkt met een directe waterinjectie, geweldig, maar het zal je cilinders beschadigen om zo water te injecteren .... ??
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
damien3434
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 22/01/07, 18:59




par damien3434 » 23/01/07, 17:22

bedankt voor de antwoorden

de reactor mag niet werken op minimaal 750 °, wat helemaal niet het geval is

Ik zie niet waarom het zal beschadigen, maar cilinder, omdat water injecteren gebruikelijk is bij een turbo en op oude saab

mijn auto rookt een beetje zwart ondanks al het onderhoud.

Ik heb de Pantone-engine volledig gelezen

Ik ben op zoek naar meer stellen en niet om zwart te roken.

Ik zal 75 cl water per 100 niet overschrijden

er moet een scepticus op dit eenvoudige systeem zijn.

waarom werkt het misschien niet?

er blijft zoveel hypothese en mysterie bestaan.
0 x
TEST OP RENAULT 9 DIESEL 320000 KM

WORDT ALS EEN ZWITSERSE KLOK.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/01/07, 17:44

Dag
Ik heb geen concrete ervaring, maar na het lezen van alle onderzoekers hierover forum (André, PITMIX, Lau, camel1, .... enzovoort), ik heb geen enkel geval zien gebeuren met de reactor; er wordt zelfs gezegd dat de oriëntatie van de staaf ten opzichte van de noord-zuidas voor magnetisatie belangrijk is! om het "plasma" -effect te laten optreden

Je vergeet Laurent die resultaten heeft ...

Er is alleen de heer Panton die over oriëntatie spreekt, (we oriënteren ons op de maan!) Niet-persoon zorgt voor de oriëntatie, het werkt niet altijd, maar het werkt ... (omdat het moeilijk is om een weg rechtdoor noord !!!

de reactor mag niet werken op minimaal 750 °, wat helemaal niet het geval is


Voor 750c op een dieselauto kun je beter midden op een berg wonen en met een aanhangwagen achterin.
omdat 450 en 500c op een auto diesele zeer respectabel is
Met een turbo is het nog minder en het neemt zeer snel af wanneer je weggaat van de cilinderkop ...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 23/01/07, 18:03

hallo damien en welkom

als mijn herinneringen kloppen, is je molen hetzelfde als op clio1 (1.9d).
Doe een beetje moeite en berijd een echte pantone in waterdoping, op deze molen brengt het echt een paar en in consumptie.
Daarnaast is er ruimte die niet zo moeilijk is om te doen (alleen een beetje vervelend om de pot weer in elkaar te zetten vanwege de isolatie die voorkomt dat de toetsen rechtdoor gaan).

als u pijpen nodig hebt voor de afmetingen, neem dan contact met mij op.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 23/01/07, 19:32

Hallo Damien
Ik probeerde ook een kleine injectie koud water stroomopwaarts van de turbo (zie Mercedes 300TD-experiment) denkend dat dit op zijn minst de temperatuur van de inlaatlucht na de turbo zou verlagen (er is geen originele lucht / luchtwisselaar). Het water wordt goed verpulverd door de turbine (risico op degradatie als ik het had verlaten). Ik zag geen winst in verbruik in tegenstelling tot montage met een reactor. Het is waar dat het gemakkelijk is om te doen, maar ik denk niet dat de resultaten hetzelfde zijn. Als je het probeert, kun je ons vertellen of je een verschil opmerkt of dat er zoals ik bijna niets is.
Bon moed
Michel
0 x
damien3434
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 22/01/07, 18:59




par damien3434 » 23/01/07, 19:45

is een 1.6 diesel, hetzelfde als de clio en super 5

Ik heb geen gereedschap om een ​​pantonemotor te maken, ik heb geen kosten om te lassen.

daarom denk ik aan venturi carburateur

Ik heb geen turbo dus geen probleem.

Ik zou in ieder geval meer zwart roken en 5% van het koppel winnen

Ik zal de test doen tijdens de vakanties in februari.

meer Ik verbruik slechts 6 l per 100
0 x
TEST OP RENAULT 9 DIESEL 320000 KM

WORDT ALS EEN ZWITSERSE KLOK.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 23/01/07, 19:58

welkom
Ik ken een man die goede resultaten krijgt zonder een reactor alleen met een GV.
Ik doe zelf de test en ik hoop dat deze resultaten zal opleveren.
Zelfs als het verbruik slechts met 15% daalt in plaats van de ontoegankelijke 30% van de reactor, is het al goed.
Het lijkt hier alleen op forum we kunnen rekenen op de vingers van mensen met één hand die 30% brandstofbesparing krijgen.
Laten we niet vergeten dat de waterdopingreactor een afleiding is van zijn basiswerking.
Oorspronkelijk is het effectief in 100% Pantone.
Het studieproject van Christophe bevestigt dit.
Bediening in systeem G wordt hoofdzakelijk gebruikt om stoom door de motor te leiden.
De verbeterde reactor kan de efficiëntie zijn, maar als een eenvoudiger te implementeren systeem bijna net zo goed werkt, is het al een goed begin voor beginnende waterdopers.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/01/07, 20:01

zac schreef:hallo damien en welkom

als mijn herinneringen kloppen, is je molen hetzelfde als op clio1 (1.9d). [...]
Nee, het was een 1600cc.
De 1870cm verscheen met de Clio-R19-generatie.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten