Pantonestaaf vervangen door een verwarmde buis?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)

Pantonestaaf vervangen door een verwarmde buis?




par binbins4 » 15/01/07, 22:32

Heeft iemand geprobeerd om deze opstelling te maken?
de uitlaatgassen die door de buis gaan

Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 15/01/07, 23:37

Geen spaties in de bestandsnamen aub...anders nee heb ik nooit geprobeerd...André heeft tientallen tests gedaan. Ik denk dat deze ook is gemaakt (of iets dergelijks).. .
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/01/07, 00:17

Hallo binbins4
Als de man de moeite heeft genomen om zo'n mooie constructie in roestvrij staal te maken, dan is dat omdat hij ergens in geloofde. Heb je enig resultaat als het positief is? in 100% de holle staaf is er een bepaalde vorm die moet worden gerespecteerd, maar bij waterdoping weet ik het niet.

Nee ik heb niet getest om de uitlaatgassen in het midden van de stang te laten passeren..
een buisstang ja zelfs stapelen van geïsoleerde buizen.

Wat werkt is een simpele buis waarin de ingang van het panton door het midden gaat en terug door de buitenkant, zie tekening, heel eenvoudig om een ​​enkel gat in de te lassen uitlaat te installeren, er is een verticale elleboog voor nodig (zoals de mercedes300TD ) .
Wat ik uit deze ervaringen heb geleerd, is dat de buis een bepaalde dikte moet hebben (de dunne met slechte prestaties) en dat het uiteinde van de reactor een iets grotere diameter moet hebben voor de relaxatie aan het uiteinde van de staaf (buis in dit geval ) nooit getest in waterdoping.
Ik ben er nog lang niet van overtuigd dat we warmte aan de staaf moeten geven, ik zou liever het tegenovergestelde doen, de warmte op het lichaam van de reactor en de staaf is vrij koud, maar het wordt plaatselijk heet als het niet vanwege zijn thermische geleidbaarheid, en dat is toch iets om te begrijpen, dat een lange staaf die buiten de reactor uitsteekt koud wordt (kouder dan de omgevingslucht) ondanks dat hij blauw is in de reactor, ondanks de geleidbaarheid van het metaal? Ik heb niet geprobeerd het precies te begrijpen, te veel hypothesen en onbekenden, dus ik praat er niet over als ik het niet kan begrijpen.
We moeten stoppen de reactor als een warmtewisselaar te beschouwen. Ja, hij heeft warmte nodig om te werken, maar tijdens de uitwisseling ondergaat hij warmte en afkoeling.
Lange tijd geloofde ik dat de prestaties direct verband hielden met de hoogste uitgangstemperatuur en dat is niet waar, de uitgangstemperatuur bij waterdoping is slechts een maatstaf om te weten of de hengel nat is.
De prestatie is direct gerelateerd aan het verschil in uitlaattemperatuur aan de inlaat en uitlaat van de reactor. Ik denk dat als de uitlaat koud is, we het maximum van
dit proces .. met andere woorden bijna net zoveel energie als de motor geeft aangezien we 30% uitlaatgasverliezen beschouwen en 30% aan het einde van de motoras, maar het is onmogelijk om alle uitlaatwarmte weg te pompen ..

Het is voldoende om de bodem langer te maken en we hebben de geïntegreerde bubbler om het waterniveau in de bodem te behouden.
Ik heb een soortgelijk principe op de Mecedes, niet voor de hengel, maar ik noem het droge bubbler, het is halverwege de GV. daarom voed ik het met een kleine carburateur, het scheelt me ​​een waterpeilcontrole, het verdampt omdat de venturi die voor de turbo is geplaatst daarom motorvermogen nodig heeft, in ieder geval in een goed toerenbereik..
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 17/01/07, 11:40

Het passeren van de uitlaatgassen doet me een beetje denken aan het eerste schema dat Naudin in 100% Pantone had gemaakt.
Nu, zoals André zegt, het is niet zomaar een warmtewisselaar, dus we kunnen ons voorstellen dat het niet alles zal doen. Dat gezegd hebbende, als je ziet wat ze daar deden: http://perso.orange.fr/systemeGplus/gv.htm
en vooral de prestaties die ze hebben, wetende dat ze de montage hebben gedaan koper, dat klopt zo'n beetje. En we kunnen ons afvragen of deze niet werkt dat gebaseerd op het warmtewisselaarprincipe. Eindelijk denk ik daaraan omdat ik meen te hebben gehoord dat mensen die een reactor met een koperen staaf probeerden geen goede resultaten hadden. Wat zou betekenen dat de aard van het metaal tussenbeide komt in dit bijkomende fenomeen en dat het niet bestaat in deze assemblage.

We kunnen dus zeggen dat met een roestvrijstalen montage, waar het "mysterieuze" fenomeen aan toegevoegd zou kunnen worden, het alleen maar beter zou zijn. Of anders te warm en identiek.

Aan de andere kant heeft dit systeem qua warmtewisselaar twee extra voordelen ten opzichte van de staaf:
1- groter wisseloppervlak (2x)
2- Stoom is gemakkelijker, dus de hoeveelheid hangt af van de motorbelasting, zoals ze schrijven.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/01/07, 16:16

Hallo,
Wat je beschrijft is Michel's GV en het is normaal dat het van koper is.Hun rol is om zo snel mogelijk warmte op te vangen en stoom te maken, dan wordt deze stoom gemengd met lucht (relatief koud) wat een zekere verzadiging veroorzaakt en van daaruit komt het de reactor binnen die niet van koper is gemaakt.
Wat betreft de koperen staaf, de test die ik deed is slechts 100% panton, op waterdoping weet ik niet of het functioneel is.
Het ligt misschien niet aan de aard van het metaal als zijn thermische geleidbaarheid, als we de kleuren van een stalen staaf onderzoeken, zien we dat de temperatuur varieert over de lengte van de ijzeren staaf en dat een roestvrijstalen staaf nog minder warmte geleidt, ook (enigszins) ) efficiënter.
De vraag die we onszelf moeten stellen, we weten dat de reactorbuis erg heet wordt 500c tot 600c dat de staaf ongeveer 3/4 blauw wordt en toch komt alles wat door de reactor is gegaan er pas uit rond 100c tot 120c dus op een gegeven moment de temperatuur moet veel warmer zijn geweest, de staaf werd niet blauw door straling, maar door contact met de vloeistof die er overheen ging.
Er moet dus ergens een temperatuurinversie zijn.
Het gaat van koud naar heel heet en het gaat dan snel naar beneden.. (het zijn slechts observaties en ik heb geen verklaring voor deze dingen)
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 18/01/07, 21:22

Hallo binbins4
Als de man de moeite heeft genomen om zo'n mooie constructie in roestvrij staal te maken, dan is dat omdat hij ergens in geloofde. Heb je enig resultaat als het positief is? in 100% de holle staaf is er een bepaalde vorm die moet worden gerespecteerd, maar bij waterdoping weet ik het niet.


en nee, ik heb het niet geprobeerd! als het netjes is, komt dat omdat ik in de schrootindustrie werk (slotenmaker) mijn grote ongeluk is dat ik 2 turbovoertuigen heb met intercolatie en uitlaatopeningen aan de achterkant Ik merk dat ik 3 tot 4 m slang heb na de goede resultaten van camel merco en 205 is de afstand tussen de reactor en de toelating zeer kort
als er iemand bij mij in de buurt woont met een td atmo dat hij komt opdagen
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 18/01/07, 22:56

binbins4 schreef:
Hallo binbins4
Als de man de moeite heeft genomen om zo'n mooie constructie in roestvrij staal te maken, dan is dat omdat hij ergens in geloofde. Heb je enig resultaat als het positief is? in 100% de holle staaf is er een bepaalde vorm die moet worden gerespecteerd, maar bij waterdoping weet ik het niet.


en nee, ik heb het niet geprobeerd! als het netjes is, komt dat omdat ik in de schroothandel werk (slotenmaker). resultaten van camel merco en 2 de afstand tussen de reactor en de toelating is erg kort
als er iemand bij mij in de buurt woont met een atmo diesel laat het dan even weten
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 18/01/07, 23:53

Andre schreef:Wat je beschrijft is Michel's GV en het is normaal dat het van koper is.Hun rol is om zo snel mogelijk warmte op te vangen en stoom te maken, dan wordt deze stoom gemengd met lucht (relatief koud) wat een zekere verzadiging veroorzaakt en van daaruit komt het de reactor binnen die niet van koper is gemaakt.


Er was inderdaad een subtiliteit die ik had gemist...BeeldHet is daarom vrij moeilijk om conclusies te trekken uit deze observatie.
Waar het me ook aan deed denken was bingofuel
Maar ook daar is het bij nader inzien helemaal anders omdat het enerzijds een 100% pantone is en anderzijds het pantonegas naar binnen gaat, terwijl het in ons geval buiten zou zijn. Tot slot is het zelfs moeilijk om een ​​analogie tussen de twee te maken, het is eigenlijk meer een "holle reactor".
Een oplossing zou kunnen zijn om een ​​reactor te maken die tegelijkertijd een stoomgenerator maakt, door het water binnenin te verdampen door het constante niveau. Een beetje zoals het diagram van André, maar dan horizontaal.
Ofwel om het water over het buitenste deel (tussen de twee buizen) te laten lopen zodat de hoeveelheid stoom een ​​functie is van de motorbelasting. Leid vervolgens de stoom naar binnen door een volle steel toe te voegen.
Eindelijk om te zeggen dat het altijd eenvoudig lijkt...Beeld
Maar dat verliest het voordeel dat de hete gassen naar binnen gaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/01/07, 02:10

Christophe schreef:Geen spaties in bestandsnamen alstublieft...[...]
Onderstrepingsteken om typografische ruimte te vervangen....
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 81-gasten