De best mogelijke waternevel

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

De best mogelijke waternevel




par PITMIX » 16/11/06, 23:27

welkom
In voortdurend onderzoek naar verbetering van het waterdopingsysteem van een motor, probeer ik een betere manier te vinden om water te sproeien dan het gebruik van een bromfiets.
Er is natuurlijk de bubbler, maar die neemt ruimte in beslag.
Ik sloot een ruitensproeierpomp aan op een tuinsproeier en kreeg een heel goede waterstraal.
Het enige probleem is dat de eerste millimeters van de spray waterdruppels vormen.
Ik heb het ook geprobeerd met een spuitbus. Het resultaat is erg goed, maar omdat de punt van plastic is, is het erg vervelend om een ​​solide mechanische verbinding te maken.
Ik zal binnenkort een verfspuit of zelfs een airbrushtip proberen.
Sommigen gebruiken brandstofinjectoren voor auto's, maar het is niet eenvoudig te implementeren voor een neofiet.

Het doel van het spel is om op een zo eenvoudig mogelijke manier en met ruimtebesparende apparatuur goedkoop een goede spuitinstallatie te maken.
Als iemand een idee heeft of meer ervaring...
Dernière édition par PITMIX de 17 / 11 / 06, 20: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/11/06, 05:12

Hallo pit

Bijna alle systemen, zelfs de geavanceerde, carburateur, sproei-injectie, maken druppels
min of meer groot en zelfs soms zijn ze in het begin prima, maar door het ontbreken van depressie of snelheid blijven ze aan elkaar kleven, of condenseren ze schijnbaar in de leiding als deze slecht bemeten is.
Bepaalde carburateurs met een emulsiebuis naderen de bubbler
Veel benzinemotoren zijn getest met dezelfde carburateur en in sommige gevallen werkte het slecht (te mager) alleen vanwege de slangen en het was benzine, stel je voor met water..
Wanneer je een carburateur of injectie gebruikt, moeten de waterdruppels een heet oppervlak met een bepaalde snelheid raken om niet te verdampen, maar om te fragmenteren, de panton doet niets anders dan dat, het is een druppelmolen, het breekt de druppels hebben hun beste uitdrukking, (de paar grote schadelijke druppels die je niet kunt vasthouden, gaan de reactor in, maar als alles heet is, lukt het ze niet om het te verdrinken)

Maar als je het met bijna niets goedkoop wilt maken, plaats dan een viltstift bij de inlaat van het panton-inlaatkanaal en laat het water opzuigen, doorzuigen, het moet nat blijven, maar niet doorweekt, druppel voor druppel de systeem. de kleine luchtstroom probeert het vilt te drogen

Ik heb dit geprobeerd in vergelijking met een kleine, eenvoudige zuigcarburateur, het verschil is minimaal, ik ging terug naar de eenvoudige carburateur, de regeling is gemakkelijker, hij neemt zijn water op volgens de depressie in de toelating, dus hoe meer de motor forceert, hoe meer er depressie is en hoe meer water het opneemt, bij lage snelheden is het niet sterk genoeg om water op te zuigen, je hoeft alleen maar het juiste niveau van de tank te vinden en een bepaalde lengte van de kamer te hebben voordat je op de hengel aankomt, of in jouw geval is het een leiding om te verwarmen alvorens de reactor binnen te gaan zou voldoende moeten zijn.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 17/11/06, 06:59

Oké bedankt voor deze informatie.
Dus een viltje en een infuus zouden voldoende zijn om iets correct te hebben, het is echt heel eenvoudig om te doen.
Een aquariumkraantje of een kleine rolklem voor de tube (gekocht bij de apotheek) met een injectienaald volstaan.
Wat ik echt leuk vind aan de watercarburateur is het gebruiksgemak, maar wat nog beter is met de kleine waspomp, is dat je hem kunt aanzetten met een simpele schakelaar en dat een kleine elektronica hem zelfregulerend kan maken. Verhoging van de stroom afhankelijk van de belasting, onderbreking van waterinjectie.
Dit alles met als doel het systeem autonoom te maken.
De kleine venturi water carb is ook erg effectief, maar omdat de lucht wordt aangezogen en niet in de venturi wordt geblazen, lijkt het mij dat het water niet op dezelfde manier wordt gespoten.
Ik denk dat ik voor mezelf een nieuwe venturi carb ga maken met PVC draadstang en een hele fijne injectienaald.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/11/06, 13:05

Hier zijn enkele afbeeldingen van het water dat wordt voortgestuwd door een waspomp:
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Ter vergelijking hier is wat het spuiten van benzine uit een injector op de montage van Guidi gaf
Beeld

Belangrijkste verschil op de eerste millimeter water blijft vloeibaar.

Hier is het sproeien van water met een klein wiel dat met 10000 tpm draait door Michelm

Beeld
Dernière édition par PITMIX de 30 / 11 / 06, 11: 20, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 18/11/06, 14:40

Hallo!
pitmix met waterdruk kan je doseren een parfum meneer ik heb ervaring met de infuusnaalden wij vernevelen fijner maar je moet de druk van de turbo hebben of een luchtreserve
hier zijn enkele foto's, bekijk mijn galerij
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/11/06, 16:06

Hallo Binbins4
Ik heb inderdaad zojuist tests gedaan om het water te vernevelen, maar zoals u zegt, heeft het lucht nodig.
Bij de hierboven genoemde experimenten heb ik geen rekening gehouden met de zuigkracht die door de motor bij de ingang van de reactor wordt gecreëerd.
Ik simuleerde de aanzuiging van de reactor in een doorzichtige plastic fles met een stofzuiger en observeerde de grootte van de waterdruppels.
1)De tuinsproeier is erg goed, maar de hoeveelheid water is te veel. Ik weet niet of het verlagen van het toerental van de ruitensproeierpomp beter is (te verbeteren :? )

2)De zelfgemaakte watercarburator geeft druppels die iets te groot zijn, maar de hoeveelheid is niet enorm (redelijk bevredigend resultaat als de druppels opnieuw worden verwarmd voordat ze de reactor binnenkomen : Cheesy: )

3)De mob carb geeft bijna niets, hij moet al na 200km gebruik geblokkeerd worden (slecht :onheil: )

4)De spuitnaald geeft een zeer goede verstuiving dankzij de indrukking. De stroom kan worden verminderd om zeer weinig water te geven (zeer bevredigend resultaat :D )

Voorlopig is de gemakkelijkste manier om water te sproeien nog steeds de tuinsproeier, maar als je rekening houdt met de zuigkracht van de reactor dan wordt de spuitnaald ideaal.
Het is dan voldoende om een ​​kleine elektronische module aan te sluiten om de snelheid van de pomp en/of de frequentie van de pulsen te variëren.
Ik vond twee kleine elektronische modules die geschikt zouden kunnen zijn (te bevestigen door de elektronica-experts):
Type MK-111 voor de eerste en K2570 voor de tweede at www.selectronic.fr
Anders direct bij Velleman
Voeding 5 tot 14Vdc 1A
instelbare intervaltimer
DC-spanning naar pulsomvormer
Dernière édition par PITMIX de 18 / 11 / 06, 19: 24, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 18/11/06, 18:08

hallo pitmix ze de anderen

een simpele naald in een metalen plug die de reactor binnenkomt + een verkleinde pijp om 13/15 druppels per minuut te hebben, het werkt.

bij inactiviteit stroomt het water over de grond en koelt de pantonne niet te veel af, zodra je accelereert, diffundeert de vloot in de metalen buffer en is het onberispelijk voor de reactor.

dus waarom moeite doen met ingewikkelde systemen!!!!

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/11/06, 18:23

Wat je zegt is inderdaad het equivalent van de kleine watercarburator die ik had gemaakt.
Ik had niet geprobeerd een buffer tussen de reactor en de watercarburator te plaatsen.
Het elektronische systeem maakt het vooral mogelijk om de instellingen zeer nauwkeurig en onafhankelijk van elkaar in te stellen.
Maar zeker is dat de kleine watercarburator meer dan genoeg is en bijna niets kost. De bovenstaande experimentele resultaten laten dit duidelijk zien.

Zelfgemaakte watercarburator.
Beeld
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/11/06, 18:42

Dag
zac schreef:hallo pitmix ze de anderen

een simpele naald in een metalen plug die de reactor binnenkomt + een verkleinde pijp om 13/15 druppels per minuut te hebben, het werkt.

bij inactiviteit stroomt het water over de grond en koelt de pantonne niet te veel af, zodra je accelereert, diffundeert de vloot in de metalen buffer en is het onberispelijk voor de reactor.

dus waarom moeite doen met ingewikkelde systemen!!!!

@+


Ja, ik was vergeten de tanpom van onderaf te specificeren, zodat als er overtollig water is, het naar buiten stroomt en niet de reactor in! Ik dacht dat iedereen de oude carburateur (niet omgekeerd) hieronder had begrepen, want in vliegtuigen kun je de motor niet verdrinken, als er een stroming is en zelfs verwacht wordt dat in het geval van een doorboorde vlotter deze door een leiding onder de deksel, de regeling wordt gedaan door de afzuiging in de reactor, (ik geef de voorkeur aan het vilt boven de metalen spons, het is toch nodig om een ​​bepaald oppervlak toe te wijzen om geen beperking te maken en dat werkt als luchtfilter.
Ik heb geen grote verschillen gevonden tussen de verschillende systemen, het gaat altijd om de dosering van water en we hebben de neiging tot teveel water. eenvoud en een eerste criterium in onze vergaderingen. het moet ook duurzaam zijn, niet elke dag kleine gaatjes schoonmaken, beperkte doorgang van water of hard water.

Andre

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/11/06, 19:17

Andre schreef:eenvoud en een eerste criterium in onze vergaderingen. het moet ook duurzaam zijn, niet elke dag kleine gaatjes schoonmaken, beperkte doorgang van water of hard water.

Andre


Het is waar dat hoe eenvoudiger het is om te doen, hoe gemakkelijker het is om te repareren.
Het bewijs, mijn zelfgemaakte watercarburator houdt beter stand dan een Dell'Orto-carburateur.

Door de nadelen van de Super 5 is mijn elektronische controlesysteem geweldig. Het interesseert me niets anders dan het lampje op het dashboard.
Uiteindelijk vind ik het bijna perfect en kan het als zodanig op de markt worden gebracht.
Het enige probleem komt van het waterpijpje dat kleiner is dan een insulinenaald. De enige manier om de slager te voorkomen, is door gedemineraliseerd water te gebruiken in laboratoriumwaardige omstandigheden.
Beeld
Dernière édition par PITMIX de 30 / 11 / 06, 11: 22, 1 keer bewerkt.
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten