Foto's van de Pantone-brander van Mr David

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Foto's van de Pantone-brander van Mr David




par Christophe » 23/08/06, 19:21

Een foto gevonden op een oude harde schijf die ik had genomen in 2001 ... een maand na het behalen van mijn diploma ... hoeveel tijd is verstreken sinds die datum ...

1) De assemblage

Beeld
Beeld
Beeld

Het is duidelijk een ambachtelijk geheel met een schoepengaspomp (constante snelheid).

De brandstof wordt geleverd door een kleine mob carburateur (15mm in diam denk ik) die we links zien.

De brandstof is huisbrandolie en het starten gebeurt met een steekvlam, pomp aan, de "reactor" een beetje verwarmen en de dampen ontsteken.

De 1ere-vlam is behoorlijk indrukwekkend.

De draaisnelheid van de pomp is constant (het debiet is daarom niet echt constant omdat er een expansie van de gassen is).

2) Ontsteking

Beeld
Beeld

3) Evolutie van de vlam met de reactortemperatuur

30 secondes
Beeld
1 min
Beeld
1 min. 30
Beeld
2 min
Beeld

4) Hete vlam

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

5) Kleur van een zaag in de vlam aan het einde van 2 tot 3 seconde

Beeld
Beeld

Hier wacht ik op uw reacties om mijn eigen analyses te delen.
Dernière édition par Christophe de 22 / 05 / 12, 19: 03, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 23/08/06, 19:38

Dernière édition par Christophe de 11 / 05 / 12, 17: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 23/08/06, 22:10

Ik had het shema gezien, maar de foto's zijn het waard!
Ik realiseer me niet, als een conventionele ketelbrander zoveel warmte produceert?, Zou het interessant zijn om het verbruik van stookolie te vergelijken.
Bovendien verwarmt de vlam de reactor tot één punt op 1, misschien is deze van voren beter georiënteerd, enigszins in gas, zodat de vlam het lichaam van de reactor langer in lengte likt, omgekeerd zolang wij er zijn; ( op het noorden : Cheesy: )
en probeerde geleidelijk een% water toe te voegen; interessant experiment om te doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 23/08/06, 22:45

Wat ook interessant zou zijn, is het vergelijken van de temperaturen en lichtspectra van de vlammen als gevolg van de verbranding van stookolie en van het gas dat de brander verlaat.

Als de 'brandstof' een chemische modificatie ondergaat (barsten, gedeeltelijke oxidatie, ...), kunnen de temperatuur en het spectrum van de vlam heel anders zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/08/06, 23:05

: Cheesy: De brander van de heer DAVID is een reformer volgens het principe van gedeeltelijke oxidatie "(de brandstof reageert met lucht).

Er is een "huishoudelijke" toepassing van dit proces in benzine-apparaten onder druk. Deze apparaten zijn bekend bij bergbeklimmers, reizigers en doorgewinterde kampeerders ... Het zijn kachels en vooral lampen, de meest emblematische daarvan is de PETROMAX.
http://alalumieredupasse.com/?Principe_ ... tionnement

Nadat ik er onlangs een had gedemonteerd, was ik meteen verrast door de vele overeenkomsten met de Pantone-reactoren! :schok:

Ik heb zelfs overwogen een bericht op deze apparaten te maken met verrassende opbrengsten!
400 watt licht tijdens 8 tot 12h met ongeveer 1liter aardolie (van het type voor "zibro" -verwarming). [/ Url]
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 23/08/06, 23:27

het is duur, maar het is een mooie lamp.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/08/06, 07:36

Dag

De brandstof wordt geleverd door een kleine mob carburateur (15mm in diam geloof ik) die we links zien


De carburateur moet bijna volledig zijn aangesloten, de luchtinlaat is door een gat van 3 tot 4 mm (smoorgat) de carburateur staat onder voldoende lage druk om diesel te passeren.

Het lijkt misschien buitengewoon om zo'n vlam zo heet en blauw te maken met rode stookolie, maar deze ervaring kan zonder broek worden gereproduceerd en komt uit bij een vergelijkbare vlam.
(Industriële olie- en stoombranders voor verneveld wanneer het op lage snelheden werkt, het maakt een blauwe vlam zoals aardgas)
je hoeft alleen maar naar een benzinesoldeerlamp te kijken, deze maakt een mooie blauwe vlam en als je de temperatuur van de vlam wilt verhogen, verwarm je de lucht en de brandstof voor om hetzelfde resultaat te bereiken.

In mijn ballenbrander verbrand ik olie, de meeste oliën kunnen worden verbrand, de vlam is erg heet om het smeltpunt van koper te overschrijden zonder de verbrandingslucht te verwarmen, als ik de verbrandingslucht verwarm , een thermokoppel van chroomaluminium, biedt geen weerstand. niet meer dan de branderbuis als deze van staal is gemaakt, nog minder van roestvrij staal, na 20 tot 30 bedrijfsuren l verdwijnt roestvrij staal als een groene oxidekoek. Er is een vuurvast mondstuk voor nodig.

Alle branders als we de componenten verwarmen voordat ze worden verbrand, bereiken we hoge temperaturen en een transparante vlam.

Voor een experimentele brander kunnen we gaan voor de hoogst mogelijke temperatuur. Maar in de praktijk heeft het voor een verwarmingseenheid de voorkeur om een ​​lagere temperatuur te hebben dan 1000c de componenten en de haard hebben een langere levensduur en het volstaat om meer verwarmingsvolume te hebben.
In mijn geval houd ik de temperatuur in de 1100 tot 1200c
Ik gebruik deze brander voor een smederij en om aluminium te smelten giet ik kleine stukjes.

In dit experiment zou hij de staaf hebben verwijderd en de reactorbuis hebben verpletterd om een ​​efficiëntere wisselaar te maken, het resultaat zou vergelijkbaar zijn geweest. Of een bundel buisjes.
Een deel van de warmte van de brander wordt gebruikt om de inlaatgassen te verwarmen, meestal wordt een hoger temperatuurniveau bereikt.
Het enige interessante punt is dat de verbranding completer wordt, maar met dezelfde hoeveelheid brandstof, als we een tank water moesten verwarmen, denk ik niet dat er een groot verschil zou zijn met een 900c-brander en een brander op 1200c

Een 100% panton, hete benzinemotor draait op olie met de stang verwijderd, slechter dan met een stang, het rookt een beetje, maar het werkt ... let op de kleine reactoren werken beter dan de grote als je de staven verwijdert. .
Het Chambrin-systeem, als het niet zo ingewikkeld was om te realiseren, denk ik dat het superieur moet zijn aan de broek.

Pas nu op dat je niet teveel gelijkenis met waterdoping maakt, deze fout heeft me veel energie en tijd gekost.

Andre
Dernière édition par Andre de 27 / 08 / 06, 06: 02, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/08/06, 10:31

Zoals ik schreef:
Citro schreef:: cheesy: De brander van de heer DAVID is een hervormer die het principe van gebruikt gedeeltelijke oxidatie"(de brandstof reageert met lucht).

het is een exotherme reactie (die warmte afgeeft).

- Waterdoping is stoomreforming (brandstof reageert met water)
het is een endotherme reactie (die warmte absorbeert).

Maar we kunnen het amalgaam maken;
- Autothermische hervorming (de brandstof reageert met lucht EN water).
zodra de reactor is opgewarmd (met lucht), wordt water toegevoegd, dat de overtollige calorieën absorbeert en zijn reactie genereert. Het resultaat is een autothermische reactor.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/08/06, 10:38

Citro schreef:Maar we kunnen het amalgaam maken;
- Autothermische hervorming (de brandstof reageert met lucht EN water).
zodra de reactor is opgewarmd (met lucht), wordt water toegevoegd, dat de overtollige calorieën absorbeert en zijn reactie genereert. Het resultaat is een autothermische reactor.


Goed nieuws, bovendien werkt Renault eraan voor PAC :)

Door nadelen van deze assemblage is er geen water dat in de "reactor" wordt geïnjecteerd ...
0 x
papipol
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/11/17, 18:59

Re: foto's van de heer David's Pantone-brander




par papipol » 11/11/17, 19:11

Hallo, ik ben nieuw geregistreerd, maar ik ben al lang geïnteresseerd in Paul Pantone zonder ooit zijn brander te hebben geprobeerd, ik ben net begonnen met de montage en bij de eerste tests werkt het niet, ik denk dat het een kwestie van brander en mengsel is, maar er zijn maar een paar foto's en meer nieuws van de heer David, het is niet eenvoudig. Kun je me meer informatie geven? Ik zie in mijn volgende bericht om foto's toe te voegen. Bedankt Papipol
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten