informatie

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
De Geest
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/08/06, 16:09
Plaats: lille

informatie




par De Geest » 20/08/06, 16:43

hallo, ik ben al een tijdje geïnteresseerd in het Pantone-systeem,
Ik begreep het principe en denk erover om de pantonisering van een voertuig aan te pakken,
maar een onbekende persoon kwelt mijn geest
Ik probeerde het antwoord te vinden
door zoveel mogelijk berichten te lezen, zonder resultaat
dus hier is mijn vraag
als ik X-gas de reactor in stuur, vervuil ik minder en verbruik ik normaal gesproken ook minder
maar een domme vraag, mijn motor loopt op benzine, dus mijn brandstofpomp, die mechanisch wordt bediend, drijft de motor aan, hoe weet dit, dat mijn motor minder brandstof nodig heeft als hij wordt vervangen door het pantone-systeem
normaal gesproken zou hij evenveel brandstof moeten blijven sturen als voorheen, dus ik krijg een verstopping en mijn motor zal stikken
en onverbrande benzine zal nog meer vervuilen
Hoe hard ik mijn hersens ook pijnig, ik kan dit probleem niet oplossen.
als iemand mijn probleem heeft begrepen (ik weet dat ik de neiging heb mezelf te herhalen en daardoor in verwarring te brengen) en mij antwoord kan geven
Ik bedank hem bij voorbaat.
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 20/08/06, 17:28

Hallo Geest
Als het een carburateur is (waarvan het tankniveau constant is met een vlotter) die uw motor aandrijft, zijn het de sproeiers en de kenmerken van de carburateur die het verbruik bepalen, en niet (gelukkig) de pomp die is ontworpen om meer benzine te pompen. dan nodig is, keert het teveel terug naar de tank.
Als er sprake is van toevoeging met bijvoorbeeld doping met water, is het noodzakelijk om het mengsel in benzine te kunnen uitputten (kleiner mondstuk, of toevoeging van buitenlucht etc.).
Als het een injectie betreft, is het uiteraard de computer die de hoeveelheid ingespoten benzine bepaalt, het is dus nodig om de computer te misleiden om minder benzine te sturen, vooral als er een lambdasonde is die het zuurstofniveau in de uitlaatgassen controleert. Als we water toevoegen komt er meer zuurstof en daarom zal de computer ter compensatie benzine toevoegen, precies wat we niet willen... Kijk bijvoorbeeld eens naar André's tests en uitleg voor de motorbenzine. En probeer te begrijpen hoe een motor en de carburateur werken, door bijvoorbeeld te lezen:
forum auto

Michel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten