Injectie van water in motoren: nieuwe 2-artikelen

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79355
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Injectie van water in motoren: nieuwe 2-artikelen




par Christophe » 01/08/06, 17:28

Plaatsing van 2 nieuwe artikelen (geïnspireerd door een Amerikaanse dragracesite :schok:) met betrekking tot waterinjectie in motoren:

"In het kort" : https://www.econologie.com/injection-d-e ... -3093.html

“Essentiële punten”: https://www.econologie.com/l-injection-d ... -3094.html

Er zullen vast nog een paar kleine vakanties zijn...Ik zal het later nog eens herlezen na het lezen van jullie reacties...
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 13: 07, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/08/06, 19:26

Dag

Dit bevestigt de waarneming die ik heb gedaan met pantondoping met water op een benzinemotor, we kunnen met een armer mengsel werken dan zonder panton (momenteel werk ik op de Lambdasonde met waarden van 10 millivolt normaal voor verhouding 14,7, 450 dit geeft 900 millivolt en volledig rijk loopt dit op tot XNUMX millivolt.
Of het nu gaat om een ​​carburateur- of injectiemotor of om een ​​kleine 125cc-motor, het is dezelfde observatie: door de rijkdom uit te putten krijgen we vermogen, de motor loopt iets koeler, cilinderkop en olie, geen merkbaar verschil in de temperatuur van de uitlaatgassen.

Wat betreft een water-alcoholmengsel, met een panton op een benzinemotor. alleen water is voordeliger, op een diesel een water-alcoholmengsel is er een kleine winst en (ik weet niet waarom? de tests zijn uitgevoerd in koude periodes onder vriesomstandigheden)

Op een grote benzinemotor voel je de werking van het water meer als je om maximaal vermogen vraagt.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 01/08/06, 20:27

:D Ah! chai lees het artikel over infectie met een water-alcoholmengsel in de motoren en onze huidafions! Het blijft toch zonde dat je water in je schnaps moet doen!

Laten we nu eens begrijpen waarom we de oorlog verloren!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Macpherson
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/07/06, 20:50
Plaats: CALVADOS 14




par Macpherson » 01/08/06, 22:07

André,
Bij mijn weten warmt een motor die met een arm mengsel werkt veel meer op dan met een normaal of zelfs rijk mengsel.
kijk naar de bougies van een benzinemotor als het mengsel slecht is...
Dat heb ik gekregen voor een koppakking op een AX, we hadden de vervuiling te veel verminderd : Cry:

daarna weet ik niet hoe het werkt in een Pantone-motor,
maar ik kan mijn theorie bevestigen met benzinemotoren met directe injectie, die erg warm worden,
bijvoorbeeld een Citroen HPI-motor: het uitlaatspruitstuk was rood bij stationair draaien, een paar minuten na het starten.


(ik doe dit alleen met mijn kennis)
lang leve water!!!!!!!!!!!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79355
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 01/08/06, 22:12

Precies, vandaar de interesse van a gekoelde motor...intern...door waterinjectie!

Maar dit alles is al lang bekend ( https://www.econologie.com/injection-d-e ... -3095.html ) en als onze besluitvormers het hadden willen ontwikkelen, zou dit al lang geleden zijn gedaan... en ik ben er niet zeker van dat onze discussies en onderzoek van enig nut zijn... :|

We moeten CONSUMENTEN zoals we CONSUMPEREN en jammer voor de rest...
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 13: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
ange
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 12/10/05, 14:55




par ange » 01/08/06, 23:37

Andre, als ik me niet vergis komt de spanning van ~20 mv overeen met de lambdawaarde die in het bereik van 1.3-1.5 ligt. Deze waarden lijken mij veelbelovend in een situatie waarin de benzinemotor zonder Pantone er nooit goed mee had kunnen draaien.

Dus als u de lambdawaardeverschuiving in uw ECU induceert (makkelijk met LC-1 van Innovate), heeft u in perspectief een grote brandstofbesparing.

Hartelijk : Cheesy:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/08/06, 02:56

Hallo,
Zoals ik in een andere post al uitlegde, is het al een paar jaar geleden dat ik dit merkte!
In mijn eerste ervaringen met een kleine 125 cc motor
Ik liep in 100% Panton met een generatorbelasting van 12 volt
De reactor wordt aangedreven door een klein model carburateur.
Bij gestabiliseerde snelheid en belasting pas ik de rijkdom aan tot het uiterste om geen kracht te verliezen, ik laat hem dan 10 minuten rijden
Ik stuur water (niet te veel) met een meneer of een bubbler, het motortoerental verandert niet, op dit moment kunnen we het rijkdomdoel vastschroeven (de carburateur leunen en zonder vermogen te verliezen) laten we 15 minuten draaien, dan snijden we buiten het water verliest de motor vermogen, we moeten terugkeren naar de oorspronkelijke afstelling. Deze aanpassingen zijn zelfs nog belangrijker wanneer een verbrandingsmotor op stookolie draait.

Ik heb een tijdje gedacht dat water voor brandstof zorgde, maar nu weet ik dat het de verbranding verbetert en je slanker laat lopen, dan wat de theorie ons heeft geleerd is de verhouding van 1/15. Het is niet in cement gegoten.
Degenen die pantons op benzinemotoren hebben geïnstalleerd, hetzij met een carburateur, hetzij bestuurd door een Lambda-sonde en die een besparing van 30% aankondigen, ik betwijfel of dit realistisch is zonder in te grijpen in de rijkdom, of ik weet niet hoe ik de reactor moet bedienen , er is iets dat mij ontgaat...
Toen ik de panton op een benzinemotor monteerde, was het enige wat mij opviel een krachtigere motor, schonere bougies, schonere motorolie, maar niets voor de zuinigheid en ik zou in het begin zelfs meer zeggen (gebrek aan 'ervaring met instellingen ?)
de economie en kwam toen ik een aanpassing op rijkdom aanbracht.
Binnenkort staat Pitmix op het punt dit te bevestigen,
Als u geen hoofdmondstuk kunt vinden, plaatst een kleinere een klein stukje draad in het mondstuk.
Voer eerst al uw tests uit zonder de carburateur aan te raken en trek dan uw conclusies.

Hallo Macpherson

Zeker een te arm draaiende motor verhoogt de temperatuur. In vliegtuigen is het mengsel bewust rijk op vol vermogen, dit voorkomt dat de motor overmatig opwarmt. piloot even verarmd om vermogen te winnen, maar een lange klim maken met een arm mengsel eindigt het verbranden van een uitlaatklep.
Normaal gesproken regelen we de rijkdom door een thermokoppel in de uitlaatgassen. Het risico op arm lopen is groter bij vol vermogen dan bij lage belasting (ik heb het over het verbranden van een klep), maar normaal gesproken is het wanneer de motor goed vult onder belasting dat we kunnen met slechtere verhoudingen werken, in het middenbereik daalt het koppel te veel.
Het blijft zo dat er limieten zijn die moeten worden verkleind en dat het bereik vrij smal is, dit vereist een correctie bij elke snelheid en waakzaamheid op de motortemperatuur.
Over het algemeen putten we vooral uit om de kaarsen schoon te houden

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten