Dhr. Bailly rijdt met een booster op 4-reactoren op een trawler.

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905

Dhr. Bailly rijdt met een booster op 4-reactoren op een trawler.




par gegyx » 27/04/06, 23:27

Een bubbler met 4 reactoren, gemonteerd op een trawler van 17 m, uitgerust met een Poyaud-motor van 450-500 pk.

http://perso.wanadoo.fr/quanthommesuite/bat2chalut.htm

Nou, het kwam net uit, eindelijk ...
Hij is een heer, vakman, industrieel ontwerper, die op aanvraag landbouwmachines voor de tuinbouw vervaardigt, auteur van patenten.
Hij is geïnteresseerd in de "watermotor", sinds Chambrin die hij in Rouen had bezocht.
Met Pantone verbeterde hij het systeem, in kwaliteit van afwerking en materialen. Het is binnen handbereik, want hij heeft een mechanische werkplaats met werktuigmachines, arbeiders en materiaal. Hij ontmoette enkele Pantone-ontdekkers en vernieuwers.
Van dezelfde afdeling had hij afgelopen februari contact met me opgenomen om zijn studio en enkele van zijn creaties te bespreken en me rond te leiden. (Naar aanleiding van een contact in PMC-Nieuws).
De zeshoekige bubbler, gefotografeerd in zijn atelier, is identiek aan het model dat hij tentoonstelt op markten voor landbouwmarkten; het is gemonteerd op landbouwtrekkers (Reactor-bubbler en uitlaatpijp, volledig roestvrij staal). Het certificeert niets, omdat de resultaten zeer variabel zijn, afhankelijk van de tractor. Maar het werk is heel netjes, en hij voegt altijd zijn iets persoonlijker toe, om te proberen het ding te verbeteren.

Hij vertelde me dat hij was benaderd door de journalisten van "Envoyé Spécial", om deel te nemen aan een algemeen rapport over Pantone, onder andere ontwerpers, de meest diverse (en misschien excentrieke)...
Hij rekende er daarom op zichzelf te laten filmen, in zijn werkplaats, tijdens de fabricage en aanpassing van de motor, vervolgens tijdens de montage in de trawler en tijdens de tests.
Sindsdien heeft hij geen contact meer met me opgenomen en ik durfde hem ook niet lastig te vallen. (Hoewel de intuïtie ... Ik wilde hem gisteren naar zijn project vragen).
Dit is wat ik erover kan zeggen.
Dernière édition par gegyx de 28 / 04 / 06, 00: 23, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/04/06, 00:03

welkom
Fantastisch werk.
Maar als het koper-roestvrij fittingen achterlaat in een heet zeeklimaat; hallo elektrolyse :onheil:
Het zal snel overal lekken, tenzij hij erover denkt om er anodes in te doen. : Idee:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 11/07/06, 19:23

hello,
mooi uiterlijk realisatie; Ik bevestig
zet geen koper op roestvrij staal, het zal doorbreken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 11/07/06, 20:26

De fittingen zijn van messing, dit zou dit beter moeten doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 11/07/06, 21:09

Cuicui schreef:De fittingen zijn van messing, dit zou dit beter moeten doen.


welkom

messing, koper kif-kif :onheil: (zie mendeliev).
Cuicui je zou niet werken aan de afmar?
het is hun spel om je te dwingen koperen kleppen te monteren om de aluminium boten te laten zinken : Cheesy:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 11/07/06, 22:04

Uh kk1 heeft nieuws van deze vergadering?
Het is al een paar maanden geleden ...
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 66-gasten