waterinjectie in het motorluchtsysteem en nieuwe technische controle

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
wolf
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/05/19, 16:14

waterinjectie in het motorluchtsysteem en nieuwe technische controle




par wolf » 26/05/19, 17:01

hallo allemaal, en bedankt voor deze goudmijn die de econology-site is :?
net als iedereen klaag ik over de brandstofprijs :x
Ik wil, net als iedereen, geld besparen op mijn stookolierekening : Cheesy: , je moet naar je werk en op het platteland, geen vervoerskeuze :(
Ik ben al geruime tijd op zoek naar het systeem voor het toevoegen van stoom/heetwatermist aan het luchtinlaatsysteem van voertuigen... tussen DIY home made, econokit, ecopra, eco l'water is er genoeg te doen....
Bekijk tarieven :schok: Ik denk erover om een ​​pseudo ecopra 2019 te maken .... Maar de vraag die me stoort is de volgende ............ hoe zit het met de nieuwe CTAE technische controle,?..... . ..... Wordt het voertuig niet opnieuw gekalibreerd, voor gebruik van brandstof die niet voldoet aan de fabrikant?....
Voor mijn toekomstige realisatie heb ik bijna alles, RVS, ketel sifon indien nodig, T en ellebogen allerhande.... Ik denk erover om de realisatie te monteren op een 2L HDI Grand Raide..... , veel voertuigen zijn in zeer korte tijd opnieuw gekalibreerd ..... hier als je tips hebt .. Bedankt fijne dag verder
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: waterinjectie in het luchtsysteem van de motor en nieuwe technische controle




par Christophe » 27/05/19, 07:35

Geen injectie van water (zichtbaar) is ooit door de CT of een gemaks CT gekomen... de verharding verandert op dit punt niets: het systeem moest voor de CT gedemonteerd worden.

Als u direct en zonder gedoe geld wilt besparen, raad ik u de dieselbrandstofmix aan...

Bij 5% voel ik de 5 L / 100 km ... zelfs een paar dagen gedaald tot 4,6 L / 100 volgens de computer ... op een oude hdi van saab uit 2005 ...
0 x
wolf
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/05/19, 16:14

Betreft: waterinjectie in het luchtsysteem van de motor en nieuwe technische controle




par wolf » 27/05/19, 13:11

bedankt christophe, voor je antwoord inderdaad benzine in dieselolie in laag % verbetert de carburatie, dus het verbruik .. let op, misschien houden de nieuwe molens na verloop van tijd misschien niet van .... ik reed, bij olierecycling met een 21TD nevada en 1156 km met een volle tank, technische controle ok vervuiling bijna 0.... Maar vandaag is het een ander verhaal... Ik denk dat we op verschillende punten moeten werken om echt energie te besparen en de vervuiling door onze voertuigen te verminderen... .daarom dacht ik eraan om warme of koude watermoleculen toe te voegen, om nog meer te verbeteren... .. ecopra-stijl, eco-water, retrokit ..... Maar zelfgemaakte gezien de prijzen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: waterinjectie in het luchtsysteem van de motor en nieuwe technische controle




par Christophe » 27/05/19, 21:08

Het een verhindert het ander niet maar de mix is ​​makkelijker te implementeren...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten