Welke waterinjectieset om te kopen?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Sohtrop_7
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/11/18, 17:04

Welke waterinjectieset om te kopen?




par Sohtrop_7 » 06/11/18, 17:39

Hallo,

Ik heb me aangemeld en wil meer informatie.

Een Facebook-video van een journalist Auto moto had me een jaar geleden over dit onderwerp verteld, nadat hij over de pantone-motor had gehoord.

Nadat ik nog nooit had gedacht aan een kit voor mijn auto, dacht ik dat er een dimensionaal en belangrijker werk was dat extreem lang en duur was. Omdat ik geen eigen huis en garage had om aan te sleutelen, was ik daar nooit blijven hangen.

Nu kwam ik de film van het water in de diesel tegen en keek ik naar de video's van ecopra enz.

Ik kom op een punt waarop ik meer mensen nodig heb over dit onderwerp.

Dat is mijn vraag:

Op de bestaande kit die in de staat wordt verkocht, assembleren we, die betrouwbaar zijn, want als ik ecopra zie, heeft 750 + 500 € en H4ALL kit promo 249 € econokit 269 €, en ik heb de indruk er is 3000 ...?

Nu ik geen garage heb, heb ik moeite om zelf een set te maken die me zou redden zonder risico's te nemen, omdat ik niet meteen ben uitgerust voor een zelf gemaakte productie. Het onderzoek begint over dit onderwerp. Vandaar het idee dat ik liever een kit koop - 300 € die ik zelf installeer en die het werk goed zal doen.

Nadat ik naar je advies heb geluisterd

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Cdlt,
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Welke bestaande kit kan u helpen




par izentrop » 06/11/18, 18:26

Hallo en welkom,
Wetenschappelijk gezien zijn er geen aanwijzingen voor de effectiviteit van deze kits.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Welke bestaande kit kan u helpen




par Janic » 07/11/18, 08:43

shotrop hallo
maak je geen zorgen over onheilspellende vogels die denken dat ze alles weten over wat ze niet weten. Wetenschap is geen exacte wetenschap, maar min of meer verifieerbare convergentie van feiten.
De ecopra of andere economisers hebben zich bewezen met variërende resultaten, afhankelijk van de voertuigen, de posities van de kits in kwestie en met fouten zoals voor alle dingen. Kankers zijn bijvoorbeeld halve mislukkingen en halve successen. Dus de vermindering van het verbruik is op zichzelf minder belangrijk dan de vermindering van de vervuiling die het veroorzaakt.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Welke waterinjectieset om te kopen?




par Flytox » 07/11/18, 23:27

shotrop hallo en welkom

Onderzoek naar Econo, er is veel informatie over pantonisatie, enz ... Na een aantal gezonde niet-commerciële metingen zult u duidelijkere ideeën hebben.
Hier worden kits niet veel bestudeerd / vergeleken (niemand heeft de middelen om het een beetje serieus te doen). In deze kits combineert de beste de slechtste (prijs en prestatie), en om te sorteren, moet je je eigen idee maken door je kennis te verdiepen, vooral in de functie waar André deelneemt aan een echte kennis.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Sohtrop_7
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/11/18, 17:04

Re: Welke waterinjectieset om te kopen?




par Sohtrop_7 » 08/11/18, 09:45

Hallo en bedankt allemaal

Flyfox Ik geef toe dat ik hoopte een gedetailleerder antwoord van je te hebben toen ik je bericht zag en het systeem dat je hebt gemaakt, wat bewijst dat je het onderwerp nog steeds beheerst 8) : Mrgreen: .

Naast het graven voel ik dat we meer kits enz. In 2010-2013 in de pers spraken en dat er sinds 4 jaar niets meer over het onderwerp is, omdat het eindelijk niets had Geavanceerd, dat de heer Tardy stopt met het leiden van het bedrijf Hypnow, terwijl het in het rapport leek vooruit te gaan. Het feit dat de pers volledig zijn interesse verliest wanneer we op een absoluut oplichtingsniveau zitten of wanneer we de elektrische vervuiling meer verkopen dan diesel, en voor ons verhoogt het de brandstofprijzen. Deze stagnatie terwijl de BMW-motor met waterinjectie de kleppen had moeten openen.

Maar goed, ik zal mezelf lezen en documenteren om te proberen mijn eigen expertise te maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Welke waterinjectieset om te kopen?




par Gaston » 08/11/18, 11:18

Het zou leuk zijn om ons te vertellen op welk voertuig u een kit wilt installeren.

De resultaten van verschillende onderzoekers lijken veel meer efficiëntie te vertonen op oudere (ontwerp) motoren dan op nieuwere modellen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Welke waterinjectieset om te kopen?




par Christophe » 08/11/18, 11:53

Welkom hier, u bent op de juiste site, weg van dagdromen en infox ...

Sohtrop_7 schreef:dat er sinds 4 jaar niets meer over dit onderwerp is, aangezien ci eindelijk niets was gevorderd,


Het beweegt inderdaad niet snel, maar vergeet niet dat het meer dan 100 jaar is dat we weten dat het werkt en geen grote industriële doet het ???

Bekijk werken van Clerget en Sabatier (de ingenieur die een naam gaf aan een thermodynamische cyclus, dus zeker niet leuk !!): https://www.econologie.com/historique-injection-eau/

Maar gezien de prijs van diesel (brandstof) denk ik dat de injectie van water er weer over zal praten ... hier of daar ...

Misschien had ik zelf moeten beginnen met de ontwikkeling en marketing van een waterinjectiekit (dus het antwoord op uw vraag zou gemakkelijk zijn geweest! : Cheesy: ) ...

De verschillende homologaties en psychologische blokkades hebben me op dit pad vertraagd.

Maar het is nooit te laat ... maar alleen in zijn hoek doen we niet veel, ik wilde altijd dingen goed doen, maar ik had nooit toegang tot analysetools die het systeem zou hebben verdiend !!

Kort gezegd gaf ik er de voorkeur aan deze site te beheren en informatie te verspreiden (met de hulp van iedereen die het gaf) om het principe te democratiseren ...

Sohtrop_7 schreef:stagnatie terwijl de BMW-motor met waterinjectie de kleppen had moeten openen.


Stilstand ja maar blijkbaar (misschien?): De fabrikanten hebben tientallen patenten op de injectie van water ... maar er komt niets op de markt! Zelfs niet voor vrachtwagens ... Het is hopeloos!

Voor degenen die zich afvragen waarom BMW hier wordt genoemd, is het antwoord:
begrijpen waterinjectie / BMW-octrooi-on-the-injectie van water-in-een-motor-t13760.html
https://www.econologie.com/injection-ea ... e-bientot/
https://www.econologie.com/brevets-bmw- ... -analyses/

En dan injecteert BMW al meer dan 40 jaar water: Water-injectiemotor pantone / bmw-megatron-turbo benzine-1450ch-and-a-injectie van water-t14238.html

Hierdoor kan ... 1000 Cv / L : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:



Tot slot is hier een samenvattend artikel over waterinjectie waarover ik samen met een ander lid regeerde forums: alles is aanwezig om te begrijpen hoe het werkt! Waterinjectie-motor-pantone / article-econologic-autobio-on-doping-al-water-t9612.html

Zie ook het MAN HAM-systeem: verbruiken minder-car / ham-and-water-injectie-man anti-nox-in-de-motor-marine-t14241.html
0 x
Sohtrop_7
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/11/18, 17:04

Re: Welke waterinjectieset om te kopen?




par Sohtrop_7 » 08/11/18, 13:24

@Gaston,

Ik ben van plan het te installeren op een 1,5 85 clio III 5ch, het huidige verbruik heeft 100l / 110 maar ik doe veel snelweg / nationale 8Km / h op mijn dagelijkse reis. Het idee is vooral om de levensduur van de auto, om de vervuiling te verminderen, om het verbruik nog een beetje te verminderen (XNUMX% zou al iets uitzonderlijks voor mij zijn)

@Christophe,

Bedankt dat ik dat zal lezen. Na, zoals ik zei, vind ik het vreemd dat C.tardy Hypnow stopte als hij overtuigd was van de systemen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Welke waterinjectieset om te kopen?




par Christophe » 08/11/18, 14:25

Sohtrop_7 schreef:Na, zoals ik zei, vind ik het vreemd dat C.tardy Hypnow stopte als hij overtuigd was van de systemen.


Je moet het hem rechtstreeks vragen ... als iemand een bedrijf of bedrijf verlaat, kan dat om niet-economische redenen zijn.

Hypnow bestaat nog?

ps: als ik nog nooit in kits ben begonnen, is dat ook omdat het gebrek aan regulering van die op de markt ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Welke waterinjectieset om te kopen?




par Christophe » 08/11/18, 14:58

Gaston schreef:De resultaten van verschillende onderzoekers lijken veel meer efficiëntie te vertonen op oudere (ontwerp) motoren dan op nieuwere modellen.


Het lijkt het juiste woord te zijn ... Om samen te vatten in 3-punten:

a) Een recente motor (diesel) heeft een EGR: het is een "indirecte" waterinjectie, aangezien de motor tijdens het bedrijf veel water opslokt. Ter herinnering: 1 liter verbrande fossiele brandstof verwerpt ongeveer 1 liter water (uiteraard damp) ... hey ja, dat is niet niets!

b) Er is ook het effect van "motorreiniging / reiniging": wat noodzakelijkerwijs beter werkt met een motor die uren in de drijfstangen heeft ... het zal meer verstopt zijn. Recente motoren worden nog steeds vies ...

Aandacht Ik spreek over de vervuiling van de verbrandingskamer, niet van de pijp van toelating of de EGR zelf die vaak sterk en soms zeer snel verstopt raken afhankelijk van het gebruik van de motor die men maakt (stedelijk of peri urban ... het is een horror daarvoor)

c) Het thermodynamische effect van water tijdens verbranding, het is identiek, zie beter met de nieuwste motoren (volgens technologieën en injectie-mapping), het probleem is dat niemand (behalve BMW ...) weet hoe het water op het juiste moment correct moet worden gedoseerd (= in de juiste omstandigheden) ... dus het effect kan zowel negatief als positief zijn en de winsten worden opgeheven (het bovengenoemde BMW-patent verklaart wanneer en hoe ze injecteren, plus ze hebben 2-soorten waterinjectie een directe en een indirecte)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten