Informatie verandert een R25

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Nicobrur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 23/02/06, 09:19

Informatie verandert een R25




par Nicobrur » 23/02/06, 09:47

hallo allemaal

ben een nieuwkomer hier ...

mijn naam is Nicolas, ik ben een getrainde automonteur en ik ga binnenkort dezelfde training volgen aan de zijkant van twee wielen.

al een tijdje leer ik over de pantone-motor en ben ik op zoek naar antwoorden op mijn paar vragen : Idee:

: Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 23/02/06, 09:56

Hallo, maar als je antwoorden wilt, moet je misschien vragen stellen? : Lol:

Ik heb het onderwerp verplaatst naar 'Pantone generaal'
0 x
Nicobrur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 23/02/06, 09:19




par Nicobrur » 23/02/06, 10:35

bedankt voor het verplaatsen van mijn onderwerp, ik wist niet waar ik het moest posten :pijl: :D

Ik keek een beetje in de forum voordat ik al mijn vragen stel ... maar ik ga!


voila, ik ben vooral fan van een auto, dat is de Renault R25 .... ik hou van krachtige auto's, en ik hou van het principe van een auto die ik leuk vind (R25!) krachtig (V6turbo) niet duur en minder vervuilend dan oorspronkelijk!

dus ik vond een R25 V6turbo die 8L / 100km verbruikt, ik heb hem nog niet gekocht omdat hij voor dagelijks gebruik zou zijn, dus als het pantone-proces er niet op is gemonteerd, verlaat ik deze auto!

Dus, om te beginnen, past het pantone-motorprincipe op een turbomotor met benzinemotor?

wat gebeurt er als de stortklep opengaat? waterstofgas en zuurstof zonder risico de atmosfeer in gaan?

Ik las veel artikelen op het net en het kwam vrij regelmatig terug dat de motoren een langere levensduur hadden in vergelijking met een normale werking op benzine ... maar de benzine heeft smeereigenschappen die smeren onder andere klepzittingen, hoe kan een motor betrouwbaar zijn als er bijna niets anders dan lucht (gas wat) in de ingewanden stroomt? :? :D

Ik ben niet erg goed in chemie, maar bestaat er een risico op zelfontbranding van waterstof?

Kan het door de reactor gecreëerde gas hercombineren in H2O nadat het door de turbo, in de lucht / luchtwisselaar is gegaan ... of is het voldoende om een ​​verbinding te maken na de wisselaar om een ​​effect te hebben venturi? :?


is dit systeem mogelijk op een turbobenzine die 182Cv ontwikkelt en een 2.4-cilinderinhoud heeft? :D


voorlopig geldig! Ik denk dat dit soort vragen vaak is gesteld, het is altijd zo dat als je ergens nieuw bent, je veel vragen stelt die voor de gewaarschuwd persoon duidelijk zijn : Cheesy: : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 23/02/06, 11:37

Hallo Nicobrur
Welkom bij de "water engine sect ..." (slechte humor ...)
kortom, heb je de diagrammen van de "spad" (commerciële kitversie van de pantone) gezien?
Het is ontworpen voor een gecomprimeerde diesel, als de bladen van de compressor de gassen ondersteunen die de pantone verlaten, zou dit op uw V6 moeten werken!
@ + en veel geluk!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 23/02/06, 11:59

Je hebt hier gekeken: https://www.econologie.com/forums/experiment ... -vf42.html ?

Er is veel feedback ...
Dernière édition par Christophe de 10 / 02 / 11, 11: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Nicobrur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 23/02/06, 09:19




par Nicobrur » 23/02/06, 12:03

wirbelwind262: Ik heb gehoord over "spad" maar weet niet wat het is ..!

de schema's zag ik alleen die gepland voor de motor van golfkarton van minder dan 20Cv, maar niets op de auto's enz., alleen foto's van montage.

Christophe (nou ja, ik zal je geen "econologie" noemen!): Ik zal veel dingen uit deze sectie lezen, bedankt : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 23/02/06, 12:42

Nicobrur :pijl:

Welkom bij ons thuis! en hier is een R25iste zoals ik.

Ik heb een 25 liter R2,2 GTX (130 pk) met LPG (80 liter tank in de kofferbak) waar ik hier veel over sprak. Super blij met LPG, het heeft 290000 km, waarvan 160000 met LPG.

Naar mijn mening, als uw R25 V6 turbo niet te veel kms heeft, zal ik in uw plaats een LPG-installatie installeren. Er is een forumeur gil67, die de andere dag op de forum dat de montages in Polen niet duur en supergoed zijn: je kunt al zijn berichten vinden door naar zijn profiel te gaan en te kijken naar "bekijk de berichten van dit profiel".

Als u meer informatie wilt, kunt u contact met mij opnemen in een privébericht (klik rechtsboven op het startscherm).

Voor de Pantone is de competente superkampioen hier André, hij heeft het vaak over "experimenten / Renault super 5 gedoteerd" door PITMIX.

Het is aan jou om te zien.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 23/02/06, 12:43

Oké, ik ga dit onderwerp hernoemen en later verplaatsen naar 'Experimenteren'
0 x
Nicobrur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 23/02/06, 09:19




par Nicobrur » 23/02/06, 13:47

hallo Jean63, ik heb een TXE ... of de 2.0 van 120Cv.

Ik ken een V6turbo gemonteerd in LPG, het werkt helemaal niet ... :?

voor het moment heb ik deze V6turbo nog niet gekocht, maar hij heeft 260000km en kost 500 euro om te discussiëren ... dit is ook de reden waarom hij me verleidt : Cheesy:

Ik wacht op mijn moeder om vanmiddag terug te komen van een reis, gewoon om er snel over te praten (vi Ik woon bij mijn ouders ..)



anders geen problemen met een benzineturbbo?

hoeveel zou de daling van het verbruik zijn?

scuse mijn inculture : Idee:
0 x
bidule44380
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 02/11/05, 22:56




par bidule44380 » 23/02/06, 19:21

als het de auto van moeder is begrijp ik beter waarom het slechts 8L / 100 verbruikt
naar mijn mening als je een beetje zware voet hebt, kom je snel op 11L / 100
als het je lukt om je reactor te laten werken, kun je dat misschien wel
8L / 100 met een zware voet
A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten